Wynagrodzenie, atmosfera w zespole, równowaga praca-życie i elastyczność dająca możliwość wyboru godzin i miejsca pracy to kluczowe aspekty zatrudnienia dla osób szukających pracy w mediach.
Badanie rynku pracy w mediach i reklamie przeprowadzone przez ScreenLovers oraz partnerów branżowych pokazuje, że zarówno w obszarze wynagrodzeń, jak i możliwośCI zachowania work-life balance pogłębiają się różnice pomiędzy poszczególnymi stanowiskami (junior vs. manager), a co za tym idzie niezadowolenie pracowników.
Zobacz również
Uczestnicy badania zgodnie przyznali, że na wysokim poziomie utrzymuje się zadowolenie pracowników z atmosfery w pracy i relacji z przełożonymi. Co ciekawe, porównując wyniki aktualnego badania z edycją zrealizowaną w 2022 roku, wzrost o 7 p.p. w kategorii najlepszych branżowych pracodawców zaliczyły działy marketingu. Liderem w tym zakresie pozostają jednak big-techy.
Allegro, Google i Netflix wśród najbardziej pożądanych pracodawców branży mediowej
Najciekawsze reklamy świąteczne 2024 [PRZEGLĄD]
Ankietowani przez ScreenLovers zostali również zapytania o to, które z firm wydają im się wymarzonymi pracodawcami. Na dwóch pierwszych miejscach znalazły się Google i Allegro, a w kategorii portali streamingowych zwyciężył Netflix. Jeśli chodzi o międzynarodowe agencje mediowe, badani najchętniej dołączyliby do zespołów Starcom, Wavemaker i Mindshare.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Praca zdalna wciąż ma znaczenie
Pracownicy agencji mediowych w 2/3 przyznali, że możliwość pracy zdalnej ma dla nich kluczowe znaczenie, a gdyby ich aktualny pracodawca zarządził całkowity powrót do biura, szukaliby innego miejsca zatrudnienia.
W przypadku pracowników biur reklamy TV zaledwie niespełna 40% pytanych przyznało, że obowiązek pracy z biura na co dzień skłoniłby ich do rozpoczęcia poszukiwań nowego zajęcia. W przypadku całego rynku mediowego podobnego zdania jest 53% badanych.
Coraz więcej osób zauważa znaczenie krótszego o jeden dzień tygodnia pracy i zalicza takie rozwiązania do ważnych benefitów. Większe znaczenie niż elastyczny wymiar pracy dla pracowników mediów mają tylko kwestie finansowe.
Pracownicy narzekają na „bullshit-bingo”
Co jeszcze, poza dysproporcją w poziomie wynagrodzeń, przeszkadza uczestnikom badania rynku pracy w mediach i reklamie ScreenLovers? Przede wszystkim tzw. bullshit-bingo, czyli konieczność tworzenia treści w oparciu o pretekstowo wykorzystywane dane zamiast rzetelnej teorii i praktyce, kampanie „ghosty” robione wyłącznie pod branżowe konkursy, magiczne programy „wszystkoliczące”, czy oderwane od rzeczywistości strategie. Problemem pozostają też niskiej jakości szkolenia dla pracowników.
Z publikacji ScreenLovers płynie jeszcze jeden ważny wniosek: coraz więcej osób pracujących w mediach boryka się na co dzień z syndromem wypalenia zawodowego. Według badań, dziś to już 20% ankietowanych.
Więcej na temat wniosków z badania przeczytasz TUTAJ.
Badanie ScreenLovers realizowane było w okresie lipiec – wrzesień 2024 roku, wzięło w nim udział 460 przedstawicieli rynku, głównie przedstawicieli agencji reklamowych i mediowych, marketerów, biur reklamy, agencji badawczych oraz specjalistycznych firm pracujących dla rynku reklamowego (start upy, podmioty technologiczne).
Zdjęcia: Badanie rynku pracy w mediach i reklamie, ScreenLovers