Przed sklepem spożywczym Clarke Quay należącym do sieci FairPrice Group pojawiły się nietypowe billboardy. Każdy z nich został stworzony przy użyciu pachnącego papieru do pakowania upominków. Zapachy nie są przypadkowe – nawiązują bowiem do ulubionych bożonarodzeniowych potraw, jakich jak ciasta wiśniowego, gwiazdkowej sałatki czy czekolady z malinami. Sklep zachęca przechodniów i klientów do odrywania fragmentów papieru, aby w ten sposób poczuć magię nadchodzących świąt.
Zobacz również
Odrywając fragmenty pachnącego papieru do pakowania, klienci są zapraszani do wnętrza sklepu, w którym mogą spróbować potraw będących inspiracją dla niezwykłej reklamy. Degustacjom towarzyszy śpiewanie kolęd, a to wszystko, aby poczuć wspólnego ducha świąt.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Pachnące reklamy coraz częstsze na rynku
Sieć sklepów FairPrice Group w Singapurze nie jest pierwszą, która skorzystała z pomysłu na pachnącą reklamę. Wcześniej na podobną strategię zdecydowały się już m.in. wyspa Sentosa – tworząc mural będący „sensorycznym krajobrazem ściennym” łączącym zapach i dźwięk na stacji kolejowej Dhoby Ghaut w Singapurze, a także indyjskiej firmie Swiggy Instamart (gazeta pachnąca mango).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Coraz częściej marketing oparty na cyfrowych rozwiązaniach jest zastępowany eksperymentalnymi kampaniami, których zadaniem jest zaangażowanie innych zmysłów konsumentów, niż tylko wzrok.
Zdjęcia: FairPrice