„Death Notice”: stowarzyszenie L’Enfant Bleu – Enfance Maltraitée w szokujący sposób zwraca uwagę na skalę maltretowania dzieci we Francji

„Death Notice”: stowarzyszenie L’Enfant Bleu – Enfance Maltraitée w szokujący sposób zwraca uwagę na skalę maltretowania dzieci we Francji
Francuskie stowarzyszenie L'Enfant Blue prowadzi kampanię „Death Notice”, w której w jednoznaczny sposób zwraca uwagę opinii publicznej na skalę maltretowania dzieci. We francuskiej prasie opublikowano fikcyjne nekrologi najmłodszych, których przyczyną śmierci ma być właśnie przemoc.
O autorze
1 min czytania 2024-12-13

Przemoc to problem, z którym wielu z nas spotyka się na co dzień. Jej przejawy oglądamy w telewizji, o jej przykładach słuchamy w radiu i czytamy w internecie. Jednak przemoc wobec dzieci to zjawisko, które szokuje w szczególny sposób. Francuskie stowarzyszenie L’Enfant Bleu postanowiło jeszcze mocniej zwrócić na nie uwagę społeczeństwa i tak powstała kampania „Death Notice” (pol. „Zawiadomienie o śmierci”).

Jej głównym elementem są ogłoszenia zamieszczane we francuskiej prasie. A właściwie ogłoszenia-nekrologi, z których każdy zawiera dokładne informacje na temat dziecka będącego ofiarą przemocy z rąk rodziców lub opiekunów prawnych.

Charlotte, 8 lat, Paryż. Lucas, 12 lat, Fréjus. Leïla, 9 lat, Woippy… I daty śmierci: te z przeszłości, ale też te, które dopiero nadejdą.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na szczęście nekrologi są fałszywe, a ich celem jest przykucie uwagi czytelników do tematu, jakim jest maltretowanie najmłodszych. Nekrologi w ramach akcji „Death Notice” zostały wydrukowane w 47 tytułach francuskich gazet, na co dzień chętnie czytanych przede wszystkim przez tamtejszych seniorów.

Za realizację kampanii „Death Notice” odpowiada agencja Havas Play.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcia: www.enfantblue.org, YT

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS „Są lepsze sposoby na to, by Twoje nazwisko znalazło się w gazecie” – akcja „Znicz 2012”