Co kryje się za logiem i mottem polskiej prezydencji

Co kryje się za logiem i mottem polskiej prezydencji
Polska sprawuje przewodnictwo w Radzie Unii Europejskiej od 1 stycznia do 30 czerwca 2025. 10 grudnia w Kancelarii Premiera w Warszawie przedstawiciele polskiego rządu zaprezentowali priorytety polskiej prezydencji oraz jej logo i motto.
O autorze
1 min czytania 2024-12-18

Logo – zaangażowanie i ambicja

Twórcą logo jest Jerzy Janiszewski, który zaprojektował znaczek Solidarności i symbol prezydencji z 2011 roku, gdy Polska przewodniczyła pracom Rady po raz pierwszy.

Polska flaga przenikająca litery EU odzwierciedla polskie przywiązanie do Unii Europejskiej, zaangażowanie w sprawy europejskie oraz ambicję, by wytyczać nowe kierunki polityk Unii Europejskiej – szczególnie w kwestii bezpieczeństwa kontynentu.

– Logo polskiej prezydencji czerpie inspirację z najnowszej historii Polski. Symbolizuje odrodzenie polskiej demokracji i społeczeństwa obywatelskiego, odnosi się do najlepszych tradycji Solidarności, oraz wpisuje się w szerszy kontekst powrotu Polski do głównego nurtu debaty europejskiej – powiedziała Magdalena Sobkowiak-Czarnecka, Podsekretarz Stanu, Pełnomocnik Ministra do Spraw Unii Europejskiej ds. Przygotowania i Sprawowania przez RP Przewodnictwa w Radzie UE.

Motto – determinacja i doświadczenie

Hasło: „Bezpieczeństwo, Europo!” podkreśla polską determinację do tego, aby kontekst bezpieczeństwa był zawsze brany pod uwagę w fundamentalnych dla Europy sprawach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Bezpieczeństwo, Europo! To nasze motto, które odzwierciedla aktualne wyzwania, przed którymi stoi nasz kontynent. Polska prezydencja będzie wspierać działania wzmacniające europejskie bezpieczeństwo we wszystkich jego wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, ekonomicznym, informacyjnym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym – powiedział Adam Szłapka, Minister do spraw Unii Europejskiej.

PS Projektanci, którzy inspirują, projekty, które zachwycają cz. 6

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się