Internet światłowodowy od Plusa był najbardziej zasięgową reklamą, choć w ujęciu rocznym ponownie Temu miało największe zasięgi. Z kolei najbardziej rozchwytywaną grupą docelową były osoby w wieku 25-34 lat – kierowano do nich niemal 30% komunikatów reklamowych.
Temu Poland najbardziej aktywnym reklamodawcą w 2024 roku
W minionym roku, reklamodawcą, który wyemitował najwięcej reklam było Temu Poland – liczba reklam na jego koncie przekroczyła 124 tysiące. Na drugim miejscu uplasował się CityFit z 17 tys. reklam, na miejscu trzecim Żabka Polska z liczbą 11 tys. reklam, a na miejscu czwartym Lidl Polska.
Zobacz również
W podziale na branże, najwięcej reklam pojawiło się w segmentach: Zakupy i handel (215 066), Odzież i akcesoria oraz Zdrowie i uroda (marki).
Temu Poland z największymi zasięgami
Podobnie jak ranking z największą liczbą reklam, tak i ranking pod względem wskaźnika Reach Score, który informuje o wielkości zasięgów reklamowych, został zdominowany przez Temu Poland.
Sotrender: Polsat liderem pod względem zaangażowania na TikToku
Na drugim miejscu uplasował się Lidl Polska z wynikiem 75,89, a na miejscu trzecim SkyShowtime z wynikiem 56,68 – oznacza to, że zasięgi SkyShowtime były niemal o połowę niższe niż Temu Poland.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Internet światłowodowy od Plusa najbardziej zasięgową reklamą
Reklama Plusa z promocją na Internet światłowodowy była reklamą o największym zasięgu w minionym roku – dotarła do 17 milionów Polaków. Co ciekawe, zaczęła być emitowana dopiero w ostatnich dniach roku – 23 grudnia.
Na miejscu drugim znalazło się Allegro z reklamą Allegro Black Weeks, a na trzecim Lidl Polska, promujący benefity płynące z posiadania aplikacji. Zasięg obydwu reklam przekroczył 16 milionów.
Na kolejnych miejscach znalazła się reklama Max, promująca drugi sezon serialu Odwilż, Lidla (ponownie dotycząca aplikacji Lidl Plus) oraz JYSKa (dotycząca obniżki cen produktów).
Spadek średniego CPMu o ponad złotówkę
2024 był rokiem znacznego spadku średniego CPMu. Podczas gdy w 2023 roku wyniósł on 3 zł 92 gr, w minionym roku osiągnął wartość 2 zł 82 gr, co daje spadek o 28% – o ponad złotówkę.
W niektórych branżach średni CPM był jednak znacznie wyższy. W branży edukacyjnej osiągnął średnią wartość ponad 11 zł, w branży alkoholowej ponad 8 zł, a w przypadku nieruchomości ponad 5 zł.
Z kolei średni CPM nie uległ znaczącej zmianie – wyniósł 93 gr, co daje wzrost o niecałe 8% w porównaniu do 2023 roku. Osiągał jednak wyższe wartości w przypadku branż: Nauka i technologie (2 zł 30 gr), Catering i dostawa żywności (1 zł 85 gr) czy Jedzenie i żywność (1 zł 67 gr).
Sierpień był najbardziej łaskawym reklamowo miesiącem roku – wtedy też zarówno średni CPC jak i CPM były najniższe (odpowiednio 75 gr i 2 zł 2 gr).
źródło: Sotrender, opracowanie: Agata Drynko
PS Sotrender: Polsat liderem pod względem zaangażowania na TikToku
PS2 Sotrender: Suchar Codzienny liderem zaangażowania na Instagramie w 2024 roku