Z okazji Międzynarodowego Dnia Nutelli przypadającego 5 lutego, marka jednego z najchętniej wybieranych kremów czekoladowych na świecie postanowiła nieco odświeżyć branding. Tak powstał jingel nagrany dzięki wykorzystaniu dźwięku… orzechów laskowych rozsypywanych na różnych instrumentach. Skąd taki pomysł? Właśnie orzechy laskowe stanowią jeden z głównych składników Nutelli, a pomysłodawcy kampanii „Spread a Smile” chcą zwrócić uwagę klientów na to, jak łatwe jest dzielenie się uśmiechem i pozytywnością.
Zobacz również
Proces nagrania utworu „The Sound of Nutella” był zaskakujący: na początku wykorzystano dźwięk będący efektem rozsypywania orzechów laskowych na rozmaite instrumenty. Następnie do kompozycji dodano charakterystyczną linię wokalną, a wszystkie dźwięki zostały później połączone ze współczesnym brzmieniem pop. Właśnie tak powstał lekki, zabawny i wpadający w ucho utwór.
„The Sound of Nutella” nie jest pierwszą próbą połączenia doznań smakowych konsumentów z muzyką w niebanalny sposób. Marketingowy team sieci fast foodów KFC pod koniec 2024 roku stworzył melodię, która miała sprawić, że ich potrawy z kurczaka będą dla klientów jeszcze smaczniejsze.
„Bags for life”: Tesco wykorzystuje torby zakupowe, by mówić o emocjach
Z okazji Międzynarodowego Dnia Nutelli i kampanii „Spread a Smile”, na oficjalnej stronie Nutelli pojawiły się konkursy z nagrodami, a także garść przepisów na rozmaite przysmaki, do których przygotowania wykorzystasz właśnie krem czekoladowo-orzechowy. Co więcej, w rzymskim MAXXI Museum do 20 kwietnia br. można oglądać wystawę poświęconą 60-letniej historii Nutelli, a włoski dziennikarz Gigi Padovani wydał książkę „The New Nutella World”, która opowiada o sześciu dekadach obecności czekoladowego kremu w marketingu, reklamie i kulinariach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: YouTube