„The Sound of Nutella”: Nutella prezentuje jingiel stworzony z wykorzystaniem orzechów laskowych

„The Sound of Nutella”: Nutella prezentuje jingiel stworzony z wykorzystaniem orzechów laskowych
Studio nagraniowe, czekoladowy krem, zestaw instrumentów i orzechy laskowe. Właśnie tyle wystarczyło, aby powstał utwór „The Sound of Nutella”, nagrany z okazji Międzynarodowego Dnia Nutelli.
O autorze
1 min czytania 2025-02-05

Z okazji Międzynarodowego Dnia Nutelli przypadającego 5 lutego, marka jednego z najchętniej wybieranych kremów czekoladowych na świecie postanowiła nieco odświeżyć branding. Tak powstał jingel nagrany dzięki wykorzystaniu dźwięku… orzechów laskowych rozsypywanych na różnych instrumentach. Skąd taki pomysł? Właśnie orzechy laskowe stanowią jeden z głównych składników Nutelli, a pomysłodawcy kampanii „Spread a Smile” chcą zwrócić uwagę klientów na to, jak łatwe jest dzielenie się uśmiechem i pozytywnością.

Proces nagrania utworu „The Sound of Nutella” był zaskakujący: na początku wykorzystano dźwięk będący efektem rozsypywania orzechów laskowych na rozmaite instrumenty. Następnie do kompozycji dodano charakterystyczną linię wokalną, a wszystkie dźwięki zostały później połączone ze współczesnym brzmieniem pop. Właśnie tak powstał lekki, zabawny i wpadający w ucho utwór.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„The Sound of Nutella” nie jest pierwszą próbą połączenia doznań smakowych konsumentów z muzyką w niebanalny sposób. Marketingowy team sieci fast foodów KFC pod koniec 2024 roku stworzył melodię, która miała sprawić, że ich potrawy z kurczaka będą dla klientów jeszcze smaczniejsze.

Z okazji Międzynarodowego Dnia Nutelli i kampanii „Spread a Smile”, na oficjalnej stronie Nutelli pojawiły się konkursy z nagrodami, a także garść przepisów na rozmaite przysmaki, do których przygotowania wykorzystasz właśnie krem czekoladowo-orzechowy. Co więcej, w rzymskim MAXXI Museum do 20 kwietnia br. można oglądać wystawę poświęconą 60-letniej historii Nutelli, a włoski dziennikarz Gigi Padovani wydał książkę „The New Nutella World”, która opowiada o sześciu dekadach obecności czekoladowego kremu w marketingu, reklamie i kulinariach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcia: YouTube

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS „Jingle Your Tastebuds”: KFC stworzyło melodię, która sprawia, że potrawa lepiej smakuje konsumentom