Topowy portugalski piłkarz, Cristiano Ronaldo (CR7), to doskonały przykład marki osobistej. Znany nie tylko z osiągnięć boiskowych, ale również z olbrzymich zasięgów w mediach społecznościowych (171 mln obserwujących na Facebooku i 648 mln followersów na Instagramie), jest jedną z najbardziej pożądanych twarzy na rynku.
IPAM podaje, że wartość marki własnej Ronaldo w 2025 roku osiągnie 850 mln euro, podczas gdy jeszcze pięć lat temu, w 2020 roku, wynosiła ona „zaledwie” 200 mln euro. Jak czytamy w raporcie: „Ten historyczny kamień milowy oznacza wzrost o 325 procent od 2020 roku i podkreśla stałą zdolność CR7 do ponownego wynalezienia siebie i ugruntowania swojej pozycji jako jednej z najcenniejszych marek osobistych na świecie. Ronaldo wyłania się jako zjawisko wykraczające poza sport, przyjmując rolę sportowca, sponsora, osoby wpływającej na innych i inwestora”.
Zobacz również
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak się okazuje, wizerunek portugalskiego sportowca i influencera „rocznie generuje 22,3 miliona artykułów informacyjnych w mediach na całym świecie, rejestruje 187 milionów wyszukiwań w Google, a imię i nazwisko Cristiano Ronaldo jest wspomniane w czterech tysiącach książek na Amazon i obecne w 63 tysiącach artykułów naukowych”.
Kolejnym przykładem na to, jak dużą wartość marketingową prezentuje Cristiano Ronaldo, jest fakt, że kiedy w sierpniu 2024 roku założył on kanał na YouTubie, to w zaledwie kilka godzin od startu zgromadził kilkanaście milionów obserwatorów. W lutym 2025 roku liczba ta wynosi już zawrotne 73,6 mln.
Zdjęcie główne: Facebook