Influencer marketing nieustannie stawia wyzwania zarówno twórcom, jak i marketerom. Jak skutecznie współpracować z influencerami? Jakie błędy popełniają agencje? O tym wszystkim rozmawiamy z Karolem Paciorkiem w ramach podcastu #InfluLAB.
Dlaczego influencer marketing jest trudny?
Zdaniem Karola Paciorka, kluczowym problemem w influencer marketingu jest brak profesjonalizmu po obu stronach – zarówno twórców, jak i marketerów. Twórcy jednak często mogą czuć się zagubieni w sztywnych ramach narzucanych przez agencje.
– Klient mówi, że musi być tak, jak w briefie, ale nie zawsze bierze pod uwagę specyfikę twórcy i jego odbiorców – komentuje Karol.
Czy influencer marketing umiera?
Od lat słyszymy, że influencer marketing jest „na wyczerpaniu”, jednak zdaniem Paciorka to jedynie zmiana trendów.
– Influencer marketing umiera już od pięciu lat… i jakoś wciąż działa – zauważa.
Obecnie, współprace coraz częściej kierują się w stronę mniejszych twórców, tzw. nano- i mikroinfluencerów, którzy budują autentyczne relacje z odbiorcami.
– Ważne, by nie robić kampanii, bo „wszyscy tak robią”, tylko faktycznie dopasować strategię do marki – podkreśla.
Chcesz poznać więcej cennych wskazówek i usłyszeć pełną rozmowę? Posłuchaj odcinka #InfluLAB z Karolem Paciorkiem.