„Nie igraj z kleszczem”: kampania uświadamiająca na temat kleszczowego zapalenia mózgu

„Nie igraj z kleszczem”: kampania uświadamiająca na temat kleszczowego zapalenia mózgu
Trwa kolejna edycja kampanii „Nie igraj z kleszczem”, której celem jest wzrost świadomości Polaków na temat kleszczowego zapalenia mózgu. Okazuje się, że przez ostatnie 5 lat liczba zachorowań na KZM wzrosła o 150%.
O autorze
1 min czytania 2025-03-11

Nadeszły cieplejsze dni, przedwiośnie w pełni, a to oznacza, że do życia po zimie budzi się fauna i flora wokół nas. Wraz z nią przebudzają się również kleszcze, których ugryzienie stanowi śmiertelne niebezpieczeństwo zarówno dla ludzi, jak i zwierząt. Jednym z najgorszych powikłań może być kleszczowe zapalenie mózgu (KZM).

Właśnie dlatego wystartowała tegoroczna edycja kampanii „Nie igraj z kleszczem”, której celem jest uświadomienie społeczeństwa na temat ryzyka powikłań po ugryzieniu kleszcza. W internecie pojawił się spot promujący działania edukacyjne, powstała również dedykowana strona internetowa, na której można znaleźć wiele wskazówek na temat tego, jak zabezpieczyć się przed ugryzieniem kleszczy.

Zabezpiecz się przed kleszczem i KZM

Akcja „Nie igraj z kleszczem” od kilku lat jest w Polsce realizowana w okresie wiosenno-letnim. Jej głównymi odbiorcami są osoby uprawiające aktywność fizyczną na świeżym powietrzu. Pod adresem www.kleszcze.info.pl znajduje się baza wiedzy na temat kleszczowego zapalenia mózgu i sposobów na obniżenie ryzyka zapadnięcia na tę chorobę. Dlaczego i kiedy warto się zaszczepić? W jaki sposób chronić siebie, swoich bliskich i zwierzęta? Jak prawidłowo i bezpiecznie usunąć kleszcza? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań można znaleźć właśnie na stronie internetowej dedykowanej akcji „Nie igraj z kleszczem”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Za realizację kampanii „Nie igraj z kleszczem” odpowiada agencja Saatchi & Saatchi.

Zdjęcia: Facebook

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się