#InfluLAB Anna Dereszowska: Influencer marketing to nie tylko reklamy – to siła sprawcza

#InfluLAB Anna Dereszowska: Influencer marketing to nie tylko reklamy – to siła sprawcza
W ósmym odcinku #InfluLAB Marta Polakow-Stepanow rozmawia z Anną Dereszowską, aktorką, ambasadorką Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce. Temat? Charytatywny influencer marketing. Sprawdź.
O autorze
1 min czytania 2025-03-13

Czy zawsze udział gwiazdy w kampanii charytatywnej jest darmowy? Czy tego rodzaju kampanie wpływają na wizerunek twórcy? Jak dobierać kampanie społeczne? Dlaczego młodzi twórcy z milionowymi zasięgami robią to rzadziej, a może NGO’sy się do nich nie zgłaszają? Jakie kampanie społeczne są najbardziej skuteczne? Między innymi o tym rozmawiamy z Anną Dereszowską, która podzieliła się swoimi doświadczeniami w ramach podcastu #InfluLAB.

Marketing z misją – dlaczego warto

Influencer marketing to nie tylko reklamy i zasięgi. To również narzędzie do realnego wpływania na społeczeństwo. Anna Dereszowska od lat angażuje się w kampanie społeczne, m.in. wspierając SOS Wioski Dziecięce. Jak sama mówi: 

Z wioskami dziecięcymi współpracuję od lat czysto charytatywnie i robię to z przekonaniem. Mam pełne zaufanie do stowarzyszenia, bo widzę, jak działa i jak wiele daje dzieciom.

Firmy coraz częściej angażują influencerów w akcje CSR (Corporate Social Responsibility), a organizacje pozarządowe dostrzegają potencjał współpracy z twórcami. Jednak nie zawsze oznacza to działania pro bono. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Zdarzają się sytuacje, że fundacja ma budżet na działania marketingowe. I to dobrze, bo bez nagłośnienia nie uda się dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców – podkreśla Dereszowska.

Czy influencerzy powinni czuć się zobowiązani

Czy znani twórcy mają moralny obowiązek angażowania się w kampanie społeczne? Zdaniem Anny Dereszowskiej, każdy sam powinien podjąć tę decyzję: 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Ja czuję potrzebę, żeby angażować się w pewne rzeczy i mówić o nich głośno. Ale nie jestem od tego, by komuś mówić: ty powinieneś to robić.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jednocześnie aktorka zauważa, że w świecie młodych influencerów brakuje inicjatyw charytatywnych.

– Chciałabym, żeby twórcy z milionowymi zasięgami wpisywali sobie w harmonogram, że raz na kwartał angażują się w akcję społeczną – mówi Anna Dereszowska.

Wspomina przykład Bagiego, influencera, który zorganizował sprzedaż matchy na cele charytatywne, zbierając w ten sposób milion złotych.

Czy influencer marketing może być siłą napędową zmian społecznych? Odpowiedź wydaje się oczywista. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak wygląda współpraca influencerów z NGO-sami, posłuchaj całej rozmowy z Anną Dereszowską w podcaście #InfluLAB.

PS #InfluLAB Ola Nowak: Kontrowersyjny content dla zasięgów to krótkotrwała droga