#PolecajkiNM cz. 53: raport IKEA „Życie w domu 2024”, Portraits od Google Lab, „Raport Strategiczny Internet 2024/2025”

#PolecajkiNM cz. 53: raport IKEA „Życie w domu 2024”, Portraits od Google Lab, „Raport Strategiczny Internet 2024/2025”
W 53. odsłonie cyklu #PolecajkiNM przeczytasz m.in. o „Raporcie Strategicznego Internet 2024/2025” IAB Polska i narzędziu Portraits od Google Labs, a także posłuchasz o roli marketing automation w 2025 roku.
O autorze
2 min czytania 2025-06-06

#warte przeczytania

  • Najnowszy raport IKEA „Życie w domu 2024” ujawnia, że choć większość Polaków ceni swoje domy za bezpieczeństwo i komfort, wielu z nas odczuwa brak radości i spełnienia. Tylko 36% badanych doświadcza radości w domowym zaciszu, a 40% przyznaje, że nie czuje się spełnionych. Raport podkreśla też znaczenie codziennych rytuałów. Przeczytaj więcej, a cały raport pobierzesz >> TUTAJ.

  • W raporcie opracowanym przez AI Now Institute „Artificial Power” uwagę skierowano na analizę mechanizmów, jakimi giganci technologiczni przy pomocy AI stopniowo kumulują władzę nad kluczowymi obszarami gospodarki. Czy powiązane z Microsoftem Open AI to wiarygodna, odpowiedzialna społecznie firma, a ich model biznesowy i strategie rozwoju są dobre dla społeczeństw? Przekonaj się i przeczytaj cały raport >> TUTAJ.

#warte przetestowania

  • Portraits to nowy eksperyment Google Labs, który pozwala na interakcję z wizerunkami AI zaufanych ekspertów. Pierwszy awatar przedstawia Kim Scott, autorkę bestselleru „Radical Candor”. Do stworzenia awatara wykorzystano model Gemini, który generuje odpowiedź, czerpiąc wiedzę bezpośrednio z tworzonych przez nią treści. Dowiedz się więcej o projekcie >> TUTAJ.

#warte posłuchania

  • W podcaście „Marketing oparty na danych” prowadzący, Sebastian Suma, rozmawia ze Sławkiem Mokrzyckim – współwłaścicielem Berryboo.ai, współtwórcą sklepu Acusmed.pl i firm szkoleniowych FRSc.pl oraz Enedu.pl. Tematem spotkania jest m.in. analityka w e-commerce. Chodzi nie tylko o kontekst sprzedaży, ale też marżowość produktów, uwzględniającej wszystkie kluczowe etapy procesu.

  • Co musisz wiedzieć o marketing automation w 2025 roku? Sprawdź, słuchając podcastu „E-commerce oczami praktyków”. Prowadzący rozmawiają z Julią Sienkiewicz, ekspertką w dziedzinie e-commerce i automatyzacji procesów marketingowych. Z tego odcinka dowiesz się m.in. czym jest marketing automation i jak działa w praktyce, oraz jakie narzędzia warto wykorzystać w e-commerce.

  • Gościem podcastu „Eye on AI” jest Marcin Gaworski, szef agencji 180heartbeats + Jung von Matt i prezes SAR. Tematem rozmowy są m.in. kontrowersyjny raport SAR o spadających wynagrodzeniach w reklamie i badania, jak AI zmienia ekonomię branży. Z tego odcinka dowiesz się także, na czym polega różnica między promocją i perswazją w erze automatyzacji.

  • Ten odcinek „Digitalks” jest poświęcony rozmowie z Dariuszem Standerskim, Sekretarzem Stanu w Ministerstwie Cyfryzacji, prawnikiem, ekonomistą i politykiem, na temat szeroko pojętej cyfryzacji. Dowiedz się m.in., jak Polacy radzą sobie z cyfrową transformacją na tle innych krajów Europy oraz jakie konkretne kroki Ministerstwo Cyfryzacji planuje podjąć, aby ułatwić życie obywatelom w najbliższej dekadzie.

  • W cyklu „Okiem Socjolożek”, czyli cotygodniowym przeglądzie prasy, tematem jest druga tura wyborów prezydenckich i towarzysząca im narracja medialna. Posłuchasz też m.in. o budowaniu przepaści, zamiast mostów i ciągłym niezrozumieniu młodych osób. Prowadzącymi podcast są Katarzyna Krzywicka-Zdunek i Dorota Peretiatkowicz, partnerki w firmie badawczej IRCenter.

#warte udziału

  • 12 czerwca 2025 r. w Rzeszowie odbędzie się pierwsza edycja AI Manager Day – konferencji zaprojektowanej dla osób zarządzających firmami i działami odpowiedzialnymi za rozwój, operacje i technologię. Więcej na temat wydarzenie przeczytasz >> TUTAJ.
  • GrafConf konferencja dla projektantów graficznych i twórców wizualnych, powraca z szóstą edycją. Tegoroczne wydarzenie odbędzie się 6 września w Centrum Kulturalno-Kongresowym Jordanki w Toruniu, a jego program ponownie łączy konkret, praktykę z całą masą inspiracji. Szczegóły >> TUTAJ.
  • Izba Gospodarki Elektronicznej ogłasza XIII edycję konkursu e-Commerce Polska awards – wydarzenia, które nagradza najwybitniejsze przedsięwzięcia w polskim handlu cyfrowym. Poznaj szczegóły >> TUTAJ.

PS #PolecajkiNM cz. 52: polski sektor Creative Tech 2025, „MŚP oczami Polaków”, Biedronka wspiera seniorów