Aimatik to nowa forma animatika – tworzony przy pomocy technologii AI prezentuje pomysł kreatywny w sposób angażujący emocjonalnie, wiernie oddając intencje twórców co do zachowań aktorów i ich emocji. Jest to możliwe dzięki temu, że zespół AimaticLab łączy najlepsze cechy klasycznych rysunków z możliwościami, jakie daje generatywna AI.
Projekt powstał z inicjatywy Humanverse – spółki technologicznej rozwijającej innowacyjne rozwiązania wykorzystujące AI w marketingu i komunikacji. Do współpracy zaproszono Dobrą Parę – Albinę Horbaczewską i Jarosława Spułę, jednych z najbardziej uznanych ilustratorów storyboardów i animatików w Polsce. Połączenie ich ponad 20-letniego doświadczenia w klasycznej ilustracji reklamowej z nowymi technologiami pozwala tworzyć aimatici, które wyróżniają się zarówno jakością wizualną, jak i siłą emocjonalnego oddziaływania.
– Wierzymy, że animatik nie musi być tylko szkicem idei – może być pierwszym momentem prawdziwego poruszenia widza. Dlatego stworzyliśmy AimaticLab – miejsce, gdzie prewizualizacja nabiera życia, a AI staje się narzędziem artystycznej ekspresji. Wprowadzenie nowej jakości w preprodukcji reklamowej może mieć istotny wpływ na jakość badań konceptów kreatywnych – mówi Jarosław Czajkowski, prezes Humanverse.
Co wyróżnia AimaticLab?
- Zaawansowane wykorzystanie AI – szybszy proces produkcji bez utraty jakości, za to z możliwością dopasowania stylu (realistyczny, rysunkowy, stylizowany) do oczekiwań klienta i wymogów badań konsumenckich.
- Wysoka jakość wizualna – dbałość o szczegóły, realizm, ekspresję postaci i światła.
- Silny ładunek emocjonalny – storytelling, który angażuje już na etapie badania konceptu.
- Ekspercka preprodukcja – doświadczenie Dobrej Pary w klasycznych storyboardach przekłada się na przemyślaną narrację i odpowiednie kadrowanie każdego ujęcia.
AimaticLab redefiniuje, czym może być animatik w dobie AI. I udowadnia, że pierwszy szkic kampanii może być prawie tak samo angażujący, jak końcowy spot, dzięki czemu polepsza jakość testów konceptów kreatywnych. Szczegóły oferty oraz przykłady już zrealizowanych prac można zobaczyć na stronie aimaticlab.pl.
O Humanverse
Humanverse to krajowy lider w wykorzystaniu sztucznej inteligencji w marketingu i komunikacji. Spółka stworzyła m.in. pierwszą w Polsce wirtualną influencerkę Meta_Queen, wyprodukowała szereg kampanii bazując na narzędziach AI (m.in. dla takich marek jak Douglas, Oclean, Oshee, Hitaxa, Recigar, VeloBank). Tworzy wirtualnych influencerów oraz awatary (w tym m.in. awatar Marii Skłodowskiej-Curie dla UMCS w Lublinie).