TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Cannes Lions 2025: Dzień 2 – wnioski od Nestle, AmEx, Microsoft i Jamesa Blake’a [RELACJA]

Cannes Lions 2025: Dzień 2 – wnioski od Nestle, AmEx, Microsoft i Jamesa Blake’a [RELACJA]
Kreatywność to proces i praca, CX jest kluczowe, a AI to partner – to główne hasła 2. dnia Cannes Lions 2025. Poznaj wnioski od ekspertów z Nestle, American Express, Microsoftu i muzyka Jamesa Blake'a, którzy podzielili się spojrzeniem na przyszłość marketingu.
O autorze
2 min czytania 2025-06-18

🦁 Czas na relację z 2. dnia Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2025.

Zobacz relacje i insighty ze wszystkich dni >>>

NowyMarketing razem z Martą Krasowską, Creative Excellence Leader w Ipsos Polska i Effie Poland jest w samym centrum wydarzeń, by wyłowić to, co najciekawsze, najbardziej inspirujące i poruszające.

Wczoraj Marta Krasowska od świtu do zmierzchu zbierała najciekawsze insighty ze świata marketingu. Co tym razem dla nas przygotowała?

➡️ Marka nie może być tylko o opowiadaniu o sobie. Zetknięcie się odbiorców z marką, to nie tylko 30-sekundowa reklama, ale pełne doświadczenie, w którego zaprojektowaniu pomaga kreatywność.

➡️ Warto myśleć o kreatywności wielopoziomowo. Tak samo kreatywnie można podejść do tworzenia kreacji, jak i do projektowania architektury touchpointów, ponieważ pod koniec dnia, to takimi metodami podnosimy efektywność kampanii.

➡️ AI to nie tylko narzędzie, ale przede wszystkim pomocnik, którego warto nieustannie podważać i kształtować w taki sposób, żeby jak najlepiej służył Twojej organizacji.

➡️ W każdym procesie nie warto próbować dotrzeć jak najszybciej do mety kosztem pomijania wcześniejszych kroków. To właśnie dzięki nim jesteśmy w stanie się uczyć i być coraz bardziej odważnymi twórczo. 

Posłuchaj relacji.

Marta w filmie wspomina o kilku prezentacjach i wystąpieniach, które miały miejsce drugiego dnia festiwalu.

1. Panel „CMO and the Spotlight”

  • Gandon z Nestle podkreślała, że kreatywność to proces i praca, a nie tylko zabawa. Mówiła o znaczeniu doświadczenia klienta z marką, które wykracza poza reklamę, koncentrując się na tworzeniu wspólnoty i emocjonalnych korzyści dla odbiorców.
  • Sezakar zwrócił uwagę, że 32% osób odchodzi od marki po złym doświadczeniu. Podkreślił, że marka musi łączyć opowiadanie o sobie z faktycznym doświadczeniem klienta. Zauważył również, że większość marek nie wierzy, iż Customer Experience (CX) jest zadaniem marketingu.
  • Elizabeth Radl z American Express podkreśliła, że kreatywność w komunikacji wielotouchpointowej nie może być płaska i jednopoziomowa. Istotne jest zróżnicowane podejście do komunikacji w zależności od punktu styku oraz posiadanie zróżnicowanego kontentu.

2. Wystąpienie Mustafy Salmana, CEO w Microsoft AI

  • Rozmowa dotyczyła sztucznej inteligencji (AI). Mustafa Salman podkreślał konieczność mądrego korzystania z AI jako partnera i pomocnika, który buduje, a nie tylko skraca procesy. Zaznaczył, że nie można myśleć o AI wyłącznie pozytywnie lub negatywnie, oraz wspomniał o rosnącej jakości narzędzi AI i pracy nad empatią AI.

3. Rozmowa z Jamesem Blakiem

  • James Blake mówił o znaczeniu niepomijania kroków w procesie kreatywnym. Podkreślił, że uczenie się na każdym etapie i skupienie się na doświadczeniu całego procesu pozwala finalnie eksperymentować i być odważnym. W kontekście marek oznacza to, że odwaga pojawiająca się w procesie ma szansę wyróżnić markę.

Brązowe Lwy dla interaktywnej kolorowanki Maca

Mamy kolejne lwy dla polskich projektów. Kampania McDonald’s „Lepsza strona zimy” zdobyła Brązowe Lwy w kategoriach Design i Industry Craft. Przeczytaj kulisy akcji.

Obserwuj relacje na bieżąco na koncie NM na Instagramie:  instagram.com/nowymarketing.pl

Zobacz relacje i insighty ze wszystkich dni >>>

PS Cannes Lions 2025: insighty od Wild, Hegarty’ego i Heinekena [RELACJA DZIEŃ 1]