Cannes Lions 2025: Dzień 2 – wnioski od Nestle, AmEx, Microsoft i Jamesa Blake’a [RELACJA]

Cannes Lions 2025: Dzień 2 – wnioski od Nestle, AmEx, Microsoft i Jamesa Blake’a [RELACJA]
Kreatywność to proces i praca, CX jest kluczowe, a AI to partner – to główne hasła 2. dnia Cannes Lions 2025. Poznaj wnioski od ekspertów z Nestle, American Express, Microsoftu i muzyka Jamesa Blake'a, którzy podzielili się spojrzeniem na przyszłość marketingu.
O autorze
2 min czytania 2025-06-18

🦁 Czas na relację z 2. dnia Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2025.

Zobacz relacje i insighty ze wszystkich dni >>>

NowyMarketing razem z Martą Krasowską, Creative Excellence Leader w Ipsos Polska i Effie Poland jest w samym centrum wydarzeń, by wyłowić to, co najciekawsze, najbardziej inspirujące i poruszające.

Wczoraj Marta Krasowska od świtu do zmierzchu zbierała najciekawsze insighty ze świata marketingu. Co tym razem dla nas przygotowała?

➡️ Marka nie może być tylko o opowiadaniu o sobie. Zetknięcie się odbiorców z marką, to nie tylko 30-sekundowa reklama, ale pełne doświadczenie, w którego zaprojektowaniu pomaga kreatywność.

➡️ Warto myśleć o kreatywności wielopoziomowo. Tak samo kreatywnie można podejść do tworzenia kreacji, jak i do projektowania architektury touchpointów, ponieważ pod koniec dnia, to takimi metodami podnosimy efektywność kampanii.

➡️ AI to nie tylko narzędzie, ale przede wszystkim pomocnik, którego warto nieustannie podważać i kształtować w taki sposób, żeby jak najlepiej służył Twojej organizacji.

➡️ W każdym procesie nie warto próbować dotrzeć jak najszybciej do mety kosztem pomijania wcześniejszych kroków. To właśnie dzięki nim jesteśmy w stanie się uczyć i być coraz bardziej odważnymi twórczo. 

Posłuchaj relacji.

Marta w filmie wspomina o kilku prezentacjach i wystąpieniach, które miały miejsce drugiego dnia festiwalu.

1. Panel „CMO and the Spotlight”

  • Gandon z Nestle podkreślała, że kreatywność to proces i praca, a nie tylko zabawa. Mówiła o znaczeniu doświadczenia klienta z marką, które wykracza poza reklamę, koncentrując się na tworzeniu wspólnoty i emocjonalnych korzyści dla odbiorców.
  • Sezakar zwrócił uwagę, że 32% osób odchodzi od marki po złym doświadczeniu. Podkreślił, że marka musi łączyć opowiadanie o sobie z faktycznym doświadczeniem klienta. Zauważył również, że większość marek nie wierzy, iż Customer Experience (CX) jest zadaniem marketingu.
  • Elizabeth Radl z American Express podkreśliła, że kreatywność w komunikacji wielotouchpointowej nie może być płaska i jednopoziomowa. Istotne jest zróżnicowane podejście do komunikacji w zależności od punktu styku oraz posiadanie zróżnicowanego kontentu.

2. Wystąpienie Mustafy Salmana, CEO w Microsoft AI

  • Rozmowa dotyczyła sztucznej inteligencji (AI). Mustafa Salman podkreślał konieczność mądrego korzystania z AI jako partnera i pomocnika, który buduje, a nie tylko skraca procesy. Zaznaczył, że nie można myśleć o AI wyłącznie pozytywnie lub negatywnie, oraz wspomniał o rosnącej jakości narzędzi AI i pracy nad empatią AI.

3. Rozmowa z Jamesem Blakiem

  • James Blake mówił o znaczeniu niepomijania kroków w procesie kreatywnym. Podkreślił, że uczenie się na każdym etapie i skupienie się na doświadczeniu całego procesu pozwala finalnie eksperymentować i być odważnym. W kontekście marek oznacza to, że odwaga pojawiająca się w procesie ma szansę wyróżnić markę.

Brązowe Lwy dla interaktywnej kolorowanki Maca

Mamy kolejne lwy dla polskich projektów. Kampania McDonald’s „Lepsza strona zimy” zdobyła Brązowe Lwy w kategoriach Design i Industry Craft. Przeczytaj kulisy akcji.

Obserwuj relacje na bieżąco na koncie NM na Instagramie:  instagram.com/nowymarketing.pl

Zobacz relacje i insighty ze wszystkich dni >>>

PS Cannes Lions 2025: insighty od Wild, Hegarty’ego i Heinekena [RELACJA DZIEŃ 1]