Składy Zarządu oraz Rady Nadzorczej pozostały niemal bez zmian. Decyzja członków Stowarzyszenia to wyraźna deklaracja zaufania do obecnej strategii i stylu zarządzania – szczególnie cennego w czasach nieustannych przemian w branży.
Oprócz Marcina Gaworskiego w skład Zarządu SAR na lata 2025–2027 ponownie weszli: Paweł Gala (Wavemaker), Ewa Góralska (MullenLowe Media), Michał Kazimierczak (Heart & Brain), Magda Kolenkiewicz (Starcom) oraz Lena Stryjewska (2012 Agency).
Zobacz również
-
PrzeglądTygodnia [10-23.06.2025]: relacja z Cannes Lions 2025, raport Gemius „Social media 2025”, tacierzyństwo w reklamie według ojców-marketingowców
-
Jak mówić, żeby nas słuchali? Marketing vs C-level – most zamiast muru między działami
-
Sprzedaż zagraniczna zgodna z prawem – wyzwania, przykłady błędów i praktyczna checklista [WEBINAR]
Maciej Twardowski (Oglivy Poland) nie zdecydował się na start w wyborach. W jego miejsce powołano jako jedyną nową osobę, Marcina Sosińskiego (Dentsu Creative), który wzmocni reprezentację środowiska kreacji w Zarządzie Stowarzyszenia.
Do Rady Nadzorczej na kolejną kadencję powołano Dariusza Andriana (VMLY&R), Szymona Gutkowskiego (DDB Warszawa), Maćka Kamińskiego (Accenture Song), Piotra Piętkę (Publicis Groupe) oraz Karolinę Witecką (Cut The Mustard PL).
– Cieszę się, że wspólnie bierzemy odpowiedzialność za kierunek, w którym rozwija się nasze stowarzyszenie branżowe. Wspólnie, bo w gronie znakomitego zarządu społecznego – skomentował wybór Marcin Gaworski.
Sprzedaż zagraniczna zgodna z prawem – wyzwania, przykłady błędów i praktyczna checklista [WEBINAR]
Mijająca kadencja w pigułce
W trakcie minionej kadencji Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR realizowało szereg projektów i inicjatyw adresowanych do branży komunikacji marketingowej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W listopadzie 2023 roku uruchomiono kampanię Przetargowego Bingo, której celem była promocja dobrych standardów przetargowych, znajdujących się w Białej Księdze. W tym samym okresie rozpoczęła działalność grupa robocza ds. sztucznej inteligencji, która opracowuje rekomendacje dotyczące świadomego i bezpiecznego wykorzystania AI w procesach kreatywnych oraz zorganizowała pierwsze szkolenia dla członków Stowarzyszenia.
Na początku b.r. Stowarzyszenie podpisało umowę na organizację Branżowego Centrum Umiejętności w Białymstoku, współfinansowane ze środków publicznych, ukierunkowane na rozwój kompetencji zawodowych w sektorze komunikacji marketingowej. BCU Reklama rozpocznie działalność we wrześniu 2025 roku.
SAR niezmiennie realizuje liczne działania statutowe i edukacyjne oraz organizuje najważniejsze wydarzenia branżowe w Polsce, takie jak EFFIE, KTR, Young Creatives, Innovation i Imagination Day.
W 2024 roku Stowarzyszenie zainicjowało również pierwszą edycję rankingu Marketing Master, wyróżniającego najbardziej wszechstronnych marketerów w Polsce – łączących kreatywność, efektywność i innowacyjność – którego laureaci odbierają symboliczne pierścienie podczas gali Innovation. To kolejny przykład na to, jak SAR nie zatrzymuje się w miejscu i wprowadza nowe formaty wspierające rozwój branży oraz wzmacniające rolę marketingu w organizacjach. Aktywnie działa także za granicą – m.in. współorganizując w 2024 roku pierwszy oficjalny polski panel podczas festiwalu Cannes Lions „We Are All Immigrants”, którego SAR jest przedstawicielem w Polsce.
– Uruchomiliśmy projekty, które łączą branżę i odpowiadają na realne potrzeby rynku – od efektywności przetargowej, przez odpowiedzialne wykorzystanie AI, aż po edukację i rozwój kompetencji. Za nami intensywny okres realnych zmian – a jeszcze więcej wyzwań i szans przed nami – mówi Marcin Gaworski.
Plany dalszego rozwoju
W rozpoczynającej się kadencji planowane są dalsze działania w zakresie komunikacji i relacji zewnętrznych, w tym rozwój współpracy z mediami branżowymi. Jednym z obszarów wskazywanych przez SAR jako priorytetowy pozostaje ESG, w szczególności w kontekście zagadnień społecznych – takich jak dobrostan pracowników, zdrowie psychiczne oraz wyzwania demograficzne w branży marketingowej.
– Chcemy jeszcze bardziej dbać o wellbeing pracowników, budować świadomość i troskę o zdrowie psychiczne w zespołach oraz zwracać uwagę na społeczne i zatrudnieniowe trendy, takie jak zmniejszający się udział osób 45+ w firmach zajmujących się reklamą i marketingiem – podkreśla prezes SAR.
Kolejnym priorytetem będzie dalsze wzmacnianie standardów współpracy między agencjami a klientami – tak, by opierały się na wzajemnym zaufaniu, transparentności i profesjonalizmie. SAR chce tworzyć środowisko, w którym relacje biznesowe są nie tylko skuteczne, ale też etyczne i oparte na rzeczywistym partnerstwie. Zamierza realizować ten cel we współpracy z innymi stowarzyszeniami branżowymi, takimi jak IAB, IAA, POR i PSML.
Nowa kadencja to także kontynuacja idei „Otwieramy marketing” – odpowiedzi Stowarzyszenia na dynamiczne zmiany technologiczne, społeczne i gospodarcze. To zaproszenie do wspólnego budowania przyszłości dla całego rynku komunikacji marketingowej, oparte na otwartości na zmiany, nowe przestrzenie działania, rozwój wiedzy, dialog oraz promowanie kreatywności i innowacyjności jako siły napędowej branży.