Zarząd SAR wybrany na kolejną kadencję – Marcin Gaworski ponownie prezesem

Zarząd SAR wybrany na kolejną kadencję – Marcin Gaworski ponownie prezesem
Walne Zgromadzenie Członków Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR wybrało zarząd na kolejną kadencję. Funkcję prezesa ponownie objął Marcin Gaworski, CEO agencji 180heartbeats + Jung von Matt.
O autorze
2 min czytania 2025-06-25

Składy Zarządu oraz Rady Nadzorczej pozostały niemal bez zmian. Decyzja członków Stowarzyszenia to wyraźna deklaracja zaufania do obecnej strategii i stylu zarządzania – szczególnie cennego w czasach nieustannych przemian w branży.

Oprócz Marcina Gaworskiego w skład Zarządu SAR na lata 2025–2027 ponownie weszli: Paweł Gala (Wavemaker), Ewa Góralska (MullenLowe Media), Michał Kazimierczak (Heart & Brain), Magda Kolenkiewicz (Starcom) oraz Lena Stryjewska (2012 Agency).

Maciej Twardowski (Oglivy Poland) nie zdecydował się na start w wyborach. W jego miejsce powołano jako jedyną nową osobę, Marcina Sosińskiego (Dentsu Creative), który wzmocni reprezentację środowiska kreacji w Zarządzie Stowarzyszenia. 

Do Rady Nadzorczej na kolejną kadencję powołano Dariusza Andriana (VMLY&R), Szymona Gutkowskiego (DDB Warszawa), Maćka Kamińskiego (Accenture Song), Piotra Piętkę (Publicis Groupe) oraz Karolinę Witecką (Cut The Mustard PL).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Cieszę się, że wspólnie bierzemy odpowiedzialność za kierunek, w którym rozwija się nasze stowarzyszenie branżowe. Wspólnie, bo w gronie znakomitego zarządu społecznego – skomentował wybór Marcin Gaworski.

Mijająca kadencja w pigułce

W trakcie minionej kadencji Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR realizowało szereg projektów i inicjatyw adresowanych do branży komunikacji marketingowej. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W listopadzie 2023 roku uruchomiono kampanię Przetargowego Bingo, której celem była promocja dobrych standardów przetargowych, znajdujących się w Białej Księdze. W tym samym okresie rozpoczęła działalność grupa robocza ds. sztucznej inteligencji, która opracowuje rekomendacje dotyczące świadomego i bezpiecznego wykorzystania AI w procesach kreatywnych oraz zorganizowała pierwsze szkolenia dla członków Stowarzyszenia. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Na początku b.r. Stowarzyszenie podpisało umowę na organizację Branżowego Centrum Umiejętności w Białymstoku, współfinansowane ze środków publicznych, ukierunkowane na rozwój kompetencji zawodowych w sektorze komunikacji marketingowej. BCU Reklama rozpocznie działalność we wrześniu 2025 roku. 

SAR niezmiennie realizuje liczne działania statutowe i edukacyjne oraz organizuje najważniejsze wydarzenia branżowe w Polsce, takie jak EFFIE, KTR, Young Creatives, Innovation i Imagination Day.

W 2024 roku Stowarzyszenie zainicjowało również pierwszą edycję rankingu Marketing Master, wyróżniającego najbardziej wszechstronnych marketerów w Polsce – łączących kreatywność, efektywność i innowacyjność – którego laureaci odbierają symboliczne pierścienie podczas gali Innovation. To kolejny przykład na to, jak SAR nie zatrzymuje się w miejscu i wprowadza nowe formaty wspierające rozwój branży oraz wzmacniające rolę marketingu w organizacjach. Aktywnie działa także za granicą – m.in. współorganizując w 2024 roku pierwszy oficjalny polski panel podczas festiwalu Cannes Lions „We Are All Immigrants”, którego SAR jest przedstawicielem w Polsce.

– Uruchomiliśmy projekty, które łączą branżę i odpowiadają na realne potrzeby rynku – od efektywności przetargowej, przez odpowiedzialne wykorzystanie AI, aż po edukację i rozwój kompetencji. Za nami intensywny okres realnych zmian – a jeszcze więcej wyzwań i szans przed nami – mówi Marcin Gaworski.

Plany dalszego rozwoju

W rozpoczynającej się kadencji planowane są dalsze działania w zakresie komunikacji i relacji zewnętrznych, w tym rozwój współpracy z mediami branżowymi. Jednym z obszarów wskazywanych przez SAR jako priorytetowy pozostaje ESG, w szczególności w kontekście zagadnień społecznych – takich jak dobrostan pracowników, zdrowie psychiczne oraz wyzwania demograficzne w branży marketingowej.

– Chcemy jeszcze bardziej dbać o wellbeing pracowników, budować świadomość i troskę o zdrowie psychiczne w zespołach oraz zwracać uwagę na społeczne i zatrudnieniowe trendy, takie jak zmniejszający się udział osób 45+ w firmach zajmujących się reklamą i marketingiem – podkreśla prezes SAR.

Kolejnym priorytetem będzie dalsze wzmacnianie standardów współpracy między agencjami a klientami – tak, by opierały się na wzajemnym zaufaniu, transparentności i profesjonalizmie. SAR chce tworzyć środowisko, w którym relacje biznesowe są nie tylko skuteczne, ale też etyczne i oparte na rzeczywistym partnerstwie. Zamierza realizować ten cel we współpracy z innymi stowarzyszeniami branżowymi, takimi jak IAB, IAA, POR i PSML.

Nowa kadencja to także kontynuacja idei „Otwieramy marketing” – odpowiedzi Stowarzyszenia na dynamiczne zmiany technologiczne, społeczne i gospodarcze. To zaproszenie do wspólnego budowania przyszłości dla całego rynku komunikacji marketingowej, oparte na otwartości na zmiany, nowe przestrzenie działania, rozwój wiedzy, dialog oraz promowanie kreatywności i innowacyjności jako siły napędowej branży.