>>> Więcej zestawień, topów i raportów znajdziesz w NM Insights.
Netflix, czołowa platforma streamingowa, opublikowała raport dotyczący filmowych upodobań swoich użytkowników. Jak się okazuje, już 50% miłośników domowych seansów w wolnym czasie wybiera anime. Co ciekawe, liczba ta potroiła się w ciągu ostatnich pięciu lat, co wyraźnie wskazuje na rosnące zainteresowanie międzynarodowej publiczności kulturą azjatycką.
Netflix nie przechodzi obojętnie obok takich danych i w ofercie ma już 33 wersje językowe anime. Nic w tym dziwnego, bo wyniki badań pokazują, że od 80 do nawet 90% subskrybentów wybiera seanse anime z dubbingiem w swoim języku narodowym.
Najnowsza oferta Netflixa dla fanów anime została zaprezentowana podczas targów Anime Expo 2025. Zespół platformy podzielił się też informacjami o tym, że tylko w 2024 roku anime zostało wyświetlone na Netflixie ponad miliard razy.