Kampania „To „tylko” muzyka” uchwyciła intensywność polskiego fandomu muzycznego, pokazując zachowania, które dla postronnych mogą wydawać się nietypowe, ale dla fanów są zupełnie naturalne. Czekanie godzinami w kolejkach, nerwowe odświeżanie stron w poszukiwaniu biletów, czy noszenie tych samych opasek festiwalowych przez lata.
Wizualna opowieść o fanach muzyki
W ramach kampanii powstała seria zdjęć autorstwa polskiego fotografa Kamila Kotarby, przedstawiająca pięć odsłon fanowskiego oddania:
- „To „tylko” kolejkowanie” – wielogodzinne kolejki, by znaleźć się jak najbliżej sceny.

- „To „tylko” bilet na koncert” – adrenalina związana z walką o bilety na wielu urządzeniach.

- „To „tylko” muzyka” – tatuaże z tekstami piosenek, które zostają z nami na zawsze.

- „To „tylko” festiwal” – dumnie noszone opaski z festiwali.

- „To „tylko” fandom” – pokoje zamienione w świątynie ulubionych artystów i wspomnień.

Uczestnicy festiwalu OPEN’ER mogli zobaczyć kreacje kampanii na żywo – na ekranach czterech scen.

Prawdziwi fani, prawdziwe historie
Kampania zyskała również wymiar osobisty, dzięki udziałowi twórców internetowych, dla których muzyka to coś więcej niż hobby. Do akcji dołączyli: littlemooonster96, gajdaxo, patryczon i baoliin, którzy w swoich wideo opowiedzieli o tym, co dla nich oznacza fanostwo.
W serii „To „tylko” fani” wystąpią również uwielbiani polscy artyści, którzy dzielą się emocjonalnymi wspomnieniami, prezentami od fanów i wyjątkowymi interakcjami, które wpłynęły na ich twórczość.
– Ta kampania to celebracja fanów w całej ich pełnej koloru, pasji i emocji odsłonie. W Spotify nie tylko łączymy artystów i słuchaczy – sami jesteśmy fanami. Wiemy, co znaczy żyć muzyką i jesteśmy dumni, że możemy celebrować unikalnego ducha polskich społeczności fanowskich – mówi Ester Gazzano, Head of Consumer Marketing Europe.
Credits:
Spotify: Ester Gazzano, Mehmet Yildirim, Justyna Sitarska, Olga Szmigielska
Agencja kreatywna: Feeders Agency
Dyrektorzy kreatywni: Adam Sierociński, Kuba Sagan
Dyrektor artystyczna: Zuzanna Gałczyńska
Strategia: Joanna Sagan, Anna Pašić
Social Media: Gabriela Koziarska, Karolina Konik
Copywriting: Maciek Krawczyk, Max Gronowski
Grafika: Rafał Kwiczor
Influencer marketing: Jakub Deka
Motion design: Marta Zimolzak
Project Lead / Client Service: Magdalena Chętnik, Grzesiek Wilpiszewski
Fotograf: Kamil Kotarba
Producentka: Marilyn Szczudło | TRUSKAVKA
Koordynatorka produkcji: Karolina Słomczyńska | TRUSKAVKA
Asystenci fotografa: Maciej Michrowski | COTAM Studio
Best Boy: Maciej Piekarski
Scenografia: Zosia Kozłowska @zosiaakozlowska
Makijaż / Fryzura / Stylizacja: Dominik Szatkowski @szat.kowski
Retusz: Paweł Liro | FINAL TOUCH
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko