„To „tylko” muzyka”: Spotify w lokalnej kampanii OOH docenia zaangażowanie polskich fanów

„To „tylko” muzyka”: Spotify w lokalnej kampanii OOH docenia zaangażowanie polskich fanów
Spotify wystartował z kampanią wizerunkową w Polsce „To „tylko” muzyka”, która jest hołdem dla kultury fanowskiej, definiującej polską scenę muzyczną. Sercem kampanii jest seria zdjęć autorstwa polskiego fotografa Kamila Kotarby, przedstawiająca pięć odsłon fanowskiego oddania.
O autorze
2 min czytania 2025-07-17

Kampania „To „tylko” muzyka” uchwyciła intensywność polskiego fandomu muzycznego, pokazując zachowania, które dla postronnych mogą wydawać się nietypowe, ale dla fanów są zupełnie naturalne. Czekanie godzinami w kolejkach, nerwowe odświeżanie stron w poszukiwaniu biletów, czy noszenie tych samych opasek festiwalowych przez lata.

Wizualna opowieść o fanach muzyki

W ramach kampanii powstała seria zdjęć autorstwa polskiego fotografa Kamila Kotarby, przedstawiająca pięć odsłon fanowskiego oddania:

  • „To „tylko” kolejkowanie” – wielogodzinne kolejki, by znaleźć się jak najbliżej sceny.

  • To „tylko” bilet na koncert” – adrenalina związana z walką o bilety na wielu urządzeniach.

  • „To „tylko” muzyka” – tatuaże z tekstami piosenek, które zostają z nami na zawsze.

  • „To „tylko” festiwal” – dumnie noszone opaski z festiwali.

  • „To „tylko” fandom” – pokoje zamienione w świątynie ulubionych artystów i wspomnień.

Uczestnicy festiwalu OPEN’ER mogli zobaczyć kreacje kampanii na żywo na ekranach czterech scen.

Prawdziwi fani, prawdziwe historie

Kampania zyskała również wymiar osobisty, dzięki udziałowi twórców internetowych, dla których muzyka to coś więcej niż hobby. Do akcji dołączyli: littlemooonster96, gajdaxo, patryczon i baoliin, którzy w swoich wideo opowiedzieli o tym, co dla nich oznacza fanostwo.

W serii „To „tylko” fani” wystąpią również uwielbiani polscy artyści, którzy dzielą się emocjonalnymi wspomnieniami, prezentami od fanów i wyjątkowymi interakcjami, które wpłynęły na ich twórczość.

– Ta kampania to celebracja fanów w całej ich pełnej koloru, pasji i emocji odsłonie. W Spotify nie tylko łączymy artystów i słuchaczy – sami jesteśmy fanami. Wiemy, co znaczy żyć muzyką i jesteśmy dumni, że możemy celebrować unikalnego ducha polskich społeczności fanowskich – mówi Ester Gazzano, Head of Consumer Marketing Europe.

Credits:

Spotify: Ester Gazzano, Mehmet Yildirim, Justyna Sitarska, Olga Szmigielska
Agencja kreatywna: Feeders Agency
Dyrektorzy kreatywni: Adam Sierociński, Kuba Sagan
Dyrektor artystyczna: Zuzanna Gałczyńska
Strategia: Joanna Sagan, Anna Pašić
Social Media: Gabriela Koziarska, Karolina Konik
Copywriting: Maciek Krawczyk, Max Gronowski
Grafika: Rafał Kwiczor
Influencer marketing: Jakub Deka
Motion design: Marta Zimolzak
Project Lead / Client Service: Magdalena Chętnik, Grzesiek Wilpiszewski
Fotograf: Kamil Kotarba
Producentka: Marilyn Szczudło | TRUSKAVKA
Koordynatorka produkcji: Karolina Słomczyńska | TRUSKAVKA
Asystenci fotografa: Maciej Michrowski | COTAM Studio
Best Boy: Maciej Piekarski
Scenografia: Zosia Kozłowska @zosiaakozlowska
Makijaż / Fryzura / Stylizacja: Dominik Szatkowski @szat.kowski
Retusz: Paweł Liro | FINAL TOUCH

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

PS Ranking IMM i „Forbes Women”: Roxie Węgiel, Doda, Maryla Rodowicz najcenniejszymi markami z branży muzycznej

PS2 Lidl wypuszcza limitowaną kurtkę „Lidl by Lidl”, nawiązującą do zespołu Oasis