Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

4 sceny tematyczne, 50+ prelegentów z topowych tech marek świata – upoluj wejściówkę na konferencję o realnych wdrożeniach AI.

SZCZEGÓŁY

#PolecajkiNM cz. 61: raporty „Dobrostan Polek 2025” i „Jak polscy internauci korzystają z narzędzia ChatGPT”, „Weather on the Gogh”

#PolecajkiNM cz. 61: raporty „Dobrostan Polek 2025” i „Jak polscy internauci korzystają z narzędzia ChatGPT”, „Weather on the Gogh”
W 61. odcinku cyklu #PolecajkiNM przeczytasz m.in. o tym, jak wyglądała kampania prezydencka online, co łączy dzieła van Gogha z pogodą i dlaczego Tajlandia to już nie tylko raj dla urlopowiczów, ale też dla e-commerce.
O autorze
3 min czytania 2025-08-08

>>> Sprawdź pozostałe #PolecajkiNM.

#warte przeczytania

  • Raport „Badanie ruchu turystycznego w Polsce za lata 2022-2024”, przygotowany dla Polskiej Organizacji Turystycznej (POT), pozwala zrozumieć dynamikę i specyfikę turystyki w Polsce. Jego podstawą jest wykorzystanie danych mobilnych gromadzonych w bazie Selectivv, która monitoruje zachowania ponad 30 milionów użytkowników smartfonów w Polsce.

Z publikacji dowiesz się m.in.:

  • Które regiony Polski są najbardziej atrakcyjne dla turystów i jak zmieniała się ich popularność w latach 2022-2024?
  • Skąd pochodzą turyści krajowi i zagraniczni oraz które województwa generują najwięcej wyjazdów i noclegów?
  • Jakie są profile odwiedzających Polskę i jakie trendy widać w ich zachowaniach turystycznych?

bazie wiedzy POT znajdziesz także raporty z badania ruchu turystycznego dla poszczególnych województw.

  • Raport „Dobrostan Polek 2025” od SW Research pokazuje, że tylko 4,5% kobiet w Polsce deklaruje bardzo wysoki dobrostan. Jednocześnie aż 90% przyznaje, że codziennie odczuwa presję, by dawać radę – zawsze i we wszystkim. Te alarmujące dane pochodzą z badania, które przeprowadzono w maju 2025 roku na grupie ponad 1000 kobiet w wieku od 18 do 75 lat. Z raportu dowiesz się m.in., że:
  • spokój uzależniony jest od poziomu zarobków,
  • macierzyństwo często oznacza presję i rezygnację z dbania o siebie,
  • a najmłodsza grupa badanych (18-24 lata) czuje się znacznie starsza psychicznie, niż wynika z ich metryki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Projekt „Weather on the Gogh” to pomysł agencji SuperHeroes. Twórcy postanowili zamienić tradycyjne komunikaty pogodowe na dynamiczne obrazy inspirowane twórczością holenderskiego malarza. W tym celu wytrenowano model AI, który został zapoznany z bazą 150 prac artysty. Jeśli zwyczajna prognoza pogody cię nudzi, koniecznie sprawdź „Weather on the Gogh”.

  • Think Tanki Izby Gospodarki Elektronicznej przeanalizowały rynki e-commerce z różnych zakątków świata, a efekty tej analizy opublikowały w formie raportu. Tak powstał potężny zbiór danych o e-handlu na świecie. Jeśli jesteś ciekawy:

– zachowań i preferencji konsumentów online w Indiach,
– czym jest „Chile Digital 2035”,
– z czego wynika intensywny wzrost e-commerce w Tajlandii,
– albo jakie są główne platformy i kanały sprzedaży e-commerce w Zjednoczonych Emiratach Arabskich,

Słuchaj podcastu NowyMarketing

koniecznie sprawdź tę obszerną publikację.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

  • Fundacja Batorego opublikowała podsumowanie kampanii prezydenckiej 2025. Dane zbierano od 15 stycznia do 1 czerwca 2025 roku we współpracy z firmą Sotrender, a w efekcie powstał raport skupiający się na strategiach reklamowych, zasięgach, tematyce i demografii odbiorców. Autorzy publikacji zwrócili uwagę m.in. na prowadzenie kampanii reklamowych w internecie z niespotykaną dotąd intensywnością i profesjonalizmem. W sumie w okresie od stycznia do czerwca w sieci pojawiło się 6 raportów, które teraz zostały podsumowane.

  • Gemius i Mediapanel opublikowały raport, z którego wynika m.in., że ChatGPT jest szczególnie popularny wśród młodych internautów, kobiet i mieszkańców wsi, a jego zasięg sukcesywnie rośnie. Jak jeszcze polscy internauci korzystają z AI? Przeczytasz w raporcie „Jak polscy internauci korzystają z narzędzia ChatGPT”.

#warte posłuchania

  • W najnowszym odcinku „NowyMarketing Podcast” gościnią jest Karolina Walo, dyrektorka Departamentu Marketingu i Komunikacji w Plusie. Tematem rozmowy są natomiast: działania digitalowe, obecność w social mediach, współprace z influencerami i strategia brand hero marki.

  • Czy wiesz już, jak skutecznie sprzedawać artykuły medyczne w internecie? Jeśli nie, koniecznie posłuchaj podcastu „Kierunek e-commerce”, w którym Jarek Rękas z Orteo.pl rozmawia z Bartoszem Fabjańskim, m.in. o upadku stereotypów, tym, jak sprzedawać w branży medycznej i paradoksie retencji.

  • Sebastian Suma z podcastu „Marketing oparty na danych” rozmawia z Maciejem Lewińskim na temat AI, GA4 i Big Query. Czy sztuczna inteligencja to faktycznie świetny asystent, ale fatalny szef? Przekonaj się

  • Jak budować strategię w e-commerce B2B, która naprawdę wspiera sprzedaż? W podcaście „Rozmowy na zapleczu” takie pytanie zadaje prowadzący – Grzegorz Frątczak. Odcinek poświęcony jest prelekcji Pawła Paszkowskiego wygłoszonej podczas konferencji „Fundamenty e-commerce B2B”.

  • W podcaście „Wywiadowcy” posłuchasz rozmowy z prof. Aleksandrą Przegalińską na temat AI, technologii i miłości. Dowiedz się, czym jest Waifu i dlaczego zakochiwanie się w botach staje się dziś nagminne, i jak zmieniła się strategia działania Elona Muska dotycząca sztucznej inteligencji. Prowadzą: Arkadiusz Bartosiak i Łukasz Klinke.

  • W podcaście „Boni Vibes” Maja Musznicka-Janiec, ekspertka od trendów i insightów, opowiada Ewie Bonder, m.in. o tym, czy jesteśmy dziś na cyfrowym zakręcie. Tematem odcinka jest też samotność w epoce cyfrowej i e-detoks jako forma luksusu.
  • W podcaście „Kanał Strategiczny” prowadzący, Wojtek Walczak i Tomek Domański, rozmawiają o mocy udanych RTM-ów. Posłuchaj m.in. o tym, z czego wynika fenomen real time marketingu Lubelli, dlaczego warto zobaczyć kampanię PKO Banku Polskiego i dokąd zmierza komunikacja KFC.

#warte udziału

  • Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR otworzyło nabór propozycji wystąpień do programu konferencji Imagination Day 2025, która odbędzie się 27–28 listopada w Warszawie. Dowiedz się więcej i weź udział w wydarzeniu.

  • DIMAQ UNI to ogólnopolski konkurs na najlepsze prace dyplomowe z zakresu marketingu internetowego, organizowany od 14 lat przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz Szkołę Główną Handlową w Warszawie. Do tegorocznej edycji zgłaszać można się jeszcze tylko do 16 sierpnia.

  • Weź udział w konferencji AIBA 2025 (8-10 października 2025 roku) w Muzeum Śląskim w Katowicach oraz online, i poznaj realne przykłady wdrażania rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji do biznesu. Nawiąż kontakty z ekspertami AI z całego świata i posłuchaj o insightach od liderów świata technologii. Szczegóły >> TUTAJ. A jeśli chcesz wygrać wejściówkę na to wydarzenie, weź udział w konkursie i odpowiedz na pytanie, które pojawi się w newsletterze NM już 11 sierpnia br.

PS #PolecajkiNM cz.60: raport o samotności zawodowej, AI Manifest Brand24, 3-godzinny podcast z prof. Duchem