>>> Sprawdź pozostałe #PolecajkiNM.
#warte przeczytania
- Raport „Badanie ruchu turystycznego w Polsce za lata 2022-2024”, przygotowany dla Polskiej Organizacji Turystycznej (POT), pozwala zrozumieć dynamikę i specyfikę turystyki w Polsce. Jego podstawą jest wykorzystanie danych mobilnych gromadzonych w bazie Selectivv, która monitoruje zachowania ponad 30 milionów użytkowników smartfonów w Polsce.
Z publikacji dowiesz się m.in.:
Zobacz również
- Które regiony Polski są najbardziej atrakcyjne dla turystów i jak zmieniała się ich popularność w latach 2022-2024?
- Skąd pochodzą turyści krajowi i zagraniczni oraz które województwa generują najwięcej wyjazdów i noclegów?
- Jakie są profile odwiedzających Polskę i jakie trendy widać w ich zachowaniach turystycznych?
W bazie wiedzy POT znajdziesz także raporty z badania ruchu turystycznego dla poszczególnych województw.
- Raport „Dobrostan Polek 2025” od SW Research pokazuje, że tylko 4,5% kobiet w Polsce deklaruje bardzo wysoki dobrostan. Jednocześnie aż 90% przyznaje, że codziennie odczuwa presję, by dawać radę – zawsze i we wszystkim. Te alarmujące dane pochodzą z badania, które przeprowadzono w maju 2025 roku na grupie ponad 1000 kobiet w wieku od 18 do 75 lat. Z raportu dowiesz się m.in., że:
- spokój uzależniony jest od poziomu zarobków,
- macierzyństwo często oznacza presję i rezygnację z dbania o siebie,
- a najmłodsza grupa badanych (18-24 lata) czuje się znacznie starsza psychicznie, niż wynika z ich metryki.
- Projekt „Weather on the Gogh” to pomysł agencji SuperHeroes. Twórcy postanowili zamienić tradycyjne komunikaty pogodowe na dynamiczne obrazy inspirowane twórczością holenderskiego malarza. W tym celu wytrenowano model AI, który został zapoznany z bazą 150 prac artysty. Jeśli zwyczajna prognoza pogody cię nudzi, koniecznie sprawdź „Weather on the Gogh”.
Czy fundacja „Dzieci Są z Nami” oswaja sharenting? [OPINIE]
- Think Tanki Izby Gospodarki Elektronicznej przeanalizowały rynki e-commerce z różnych zakątków świata, a efekty tej analizy opublikowały w formie raportu. Tak powstał potężny zbiór danych o e-handlu na świecie. Jeśli jesteś ciekawy:
– zachowań i preferencji konsumentów online w Indiach,
– czym jest „Chile Digital 2035”,
– z czego wynika intensywny wzrost e-commerce w Tajlandii,
– albo jakie są główne platformy i kanały sprzedaży e-commerce w Zjednoczonych Emiratach Arabskich,
Słuchaj podcastu NowyMarketing
koniecznie sprawdź tę obszerną publikację.
- Fundacja Batorego opublikowała podsumowanie kampanii prezydenckiej 2025. Dane zbierano od 15 stycznia do 1 czerwca 2025 roku we współpracy z firmą Sotrender, a w efekcie powstał raport skupiający się na strategiach reklamowych, zasięgach, tematyce i demografii odbiorców. Autorzy publikacji zwrócili uwagę m.in. na prowadzenie kampanii reklamowych w internecie z niespotykaną dotąd intensywnością i profesjonalizmem. W sumie w okresie od stycznia do czerwca w sieci pojawiło się 6 raportów, które teraz zostały podsumowane.
- Gemius i Mediapanel opublikowały raport, z którego wynika m.in., że ChatGPT jest szczególnie popularny wśród młodych internautów, kobiet i mieszkańców wsi, a jego zasięg sukcesywnie rośnie. Jak jeszcze polscy internauci korzystają z AI? Przeczytasz w raporcie „Jak polscy internauci korzystają z narzędzia ChatGPT”.

#warte posłuchania
- W najnowszym odcinku „NowyMarketing Podcast” gościnią jest Karolina Walo, dyrektorka Departamentu Marketingu i Komunikacji w Plusie. Tematem rozmowy są natomiast: działania digitalowe, obecność w social mediach, współprace z influencerami i strategia brand hero marki.
- Czy wiesz już, jak skutecznie sprzedawać artykuły medyczne w internecie? Jeśli nie, koniecznie posłuchaj podcastu „Kierunek e-commerce”, w którym Jarek Rękas z Orteo.pl rozmawia z Bartoszem Fabjańskim, m.in. o upadku stereotypów, tym, jak sprzedawać w branży medycznej i paradoksie retencji.
- Sebastian Suma z podcastu „Marketing oparty na danych” rozmawia z Maciejem Lewińskim na temat AI, GA4 i Big Query. Czy sztuczna inteligencja to faktycznie świetny asystent, ale fatalny szef? Przekonaj się
- Jak budować strategię w e-commerce B2B, która naprawdę wspiera sprzedaż? W podcaście „Rozmowy na zapleczu” takie pytanie zadaje prowadzący – Grzegorz Frątczak. Odcinek poświęcony jest prelekcji Pawła Paszkowskiego wygłoszonej podczas konferencji „Fundamenty e-commerce B2B”.
- W podcaście „Wywiadowcy” posłuchasz rozmowy z prof. Aleksandrą Przegalińską na temat AI, technologii i miłości. Dowiedz się, czym jest Waifu i dlaczego zakochiwanie się w botach staje się dziś nagminne, i jak zmieniła się strategia działania Elona Muska dotycząca sztucznej inteligencji. Prowadzą: Arkadiusz Bartosiak i Łukasz Klinke.
- W podcaście „Boni Vibes” Maja Musznicka-Janiec, ekspertka od trendów i insightów, opowiada Ewie Bonder, m.in. o tym, czy jesteśmy dziś na cyfrowym zakręcie. Tematem odcinka jest też samotność w epoce cyfrowej i e-detoks jako forma luksusu.
- W podcaście „Kanał Strategiczny” prowadzący, Wojtek Walczak i Tomek Domański, rozmawiają o mocy udanych RTM-ów. Posłuchaj m.in. o tym, z czego wynika fenomen real time marketingu Lubelli, dlaczego warto zobaczyć kampanię PKO Banku Polskiego i dokąd zmierza komunikacja KFC.
#warte udziału
- Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR otworzyło nabór propozycji wystąpień do programu konferencji Imagination Day 2025, która odbędzie się 27–28 listopada w Warszawie. Dowiedz się więcej i weź udział w wydarzeniu.

- DIMAQ UNI to ogólnopolski konkurs na najlepsze prace dyplomowe z zakresu marketingu internetowego, organizowany od 14 lat przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz Szkołę Główną Handlową w Warszawie. Do tegorocznej edycji zgłaszać można się jeszcze tylko do 16 sierpnia.

- Weź udział w konferencji AIBA 2025 (8-10 października 2025 roku) w Muzeum Śląskim w Katowicach oraz online, i poznaj realne przykłady wdrażania rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji do biznesu. Nawiąż kontakty z ekspertami AI z całego świata i posłuchaj o insightach od liderów świata technologii. Szczegóły >> TUTAJ. A jeśli chcesz wygrać wejściówkę na to wydarzenie, weź udział w konkursie i odpowiedz na pytanie, które pojawi się w newsletterze NM już 11 sierpnia br.
