Niekwestionowaną królową lipca była Iga Świątek. Po wygranej w Wimbledonie zainteresowanie tenisistką było ogromne – również na Instagramie, gdzie Igę zaczęło obserwować 368 tys. nowych fanów. Jej profil był najszybciej rosnącym profilem na polskim Instagramie w lipcu.
Tenisowy real-time marketing
O Idze Świątek mówili wszyscy i wszędzie, ale niewielu markom udało się przekłuć jej zwycięstwo na własny sukces komunikacyjny.
Na uwagę zasługuje zdecydowanie marka Lubella, która postanowiła upamiętnić historyczne zwycięstwo polskiej tenisistki tworząc na jej cześć makaron w kształcie paletek tenisowych.
Clou real-time marketingowej akcji było zachęcenie obserwujących do zaproponowania nazwy dla nowej wersji makaronu.

Najbardziej angażujące posty w kategorii Jedzenie na Instagramie w lipcu 2025
Najważniejsza, jak zawsze w real-time marketingu, była szybkość działania. Choć sam pomysł zrodził się prawdopodobnie jeszcze przed rozpoczęciem finału, natychmiastowe uruchomienie komunikacji i wykorzystanie euforycznej radości internautów było kluczem do sukcesu.
Instagramowy post na profilu marki zgromadził ponad 9 tys. polubień i ponad 4 tys. komentarzy i został najbardziej angażującym postem lipca w całej kategorii Jedzenie. Ponadto, profil marki awansował o 249 pozycji w rankingu zaangażowania, plasując się na wysokim 6. miejscu.

Profile z największą liczbą aktywności na Instagramie w kategorii Jedzenie w lipcu 2025
Łódzki festiwal z rekordowym zainteresowaniem
Darmowy festiwal muzyczny z topowymi gwiazdami? To nie może się nie udać.
Za nami kolejna edycja Łódź Summer Festival – festiwalu organizowanego przez miasto Łódź, który w tym roku cieszył się rekordową frekwencją. Zainteresowanie wydarzeniem widoczne było również na Instagramie – i to nie tylko na jego oficjalnym profilu.

Profile z największą liczbą aktywności na Instagramie w kategorii Wydarzenia w lipcu 2025
Również treści na innych łódzkich profilach oraz profilach partnerów wydarzenia, cieszyły się niemałym zaangażowaniem i wysokimi miejscami w rankingach Sotrender.
W kategorii Finanse post mBanku z zaproszeniem na festiwal był najlepszym postem miesiąca, w kategorii Podróże brylowały treści z profilu @kochamlodz, a na profilu łódzkiej Manufaktury przez niemal cały miesiąc z sukcesem nawiązywano do festiwalu i wydarzeń mu towarzyszących.
Przygotowania do tańca
Ostatniego dnia lipca przedstawiono jesienną ramówkę Polsatu, ale przygotowania do zbliżającego się sezonu zaczęły się dużo wcześniej.
W lipcu rozpoczęto ogłaszanie gwiazd, które wezmą udział w tegorocznej edycji Tańca z Gwiazdami. Z największym entuzjazem internauci przyjęli informację o występie Mikołaja Bagińskiego – influencera reprezentującego młode pokolenie. Działo się również pod postami z ogłoszeniem udziału Mai Bohosiewicz i Tomasza Karolaka.

Najbardziej angażujące posty w kategorii Telewizja na Instagramie w lipcu 2025
Nie mogło być inaczej – instagramowy profil Tańca z Gwiazdami awansował w kategorii Telewizja i to o 40 pozycji, plasując się na 3. miejscu podium pod względem łącznej liczby aktywności.

Profile z największą liczbą aktywności na Instagramie w kategorii Telewizja w lipcu 2025
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko