W ostatnich miesiącach LEGO nawiązuje szereg zaskakujących współprac, m.in. z Formułą 1, Nike czy The Pokémon Company International. Jest wśród nich też projekt stworzony ze studiem filmowym Aardman Animations, w którego portfolio można znaleźć m.in. serię „Wallace i Gromit”. Tym razem efektem wspólnych działań jest poklatkowy film „Boop”. Cel? Inspirowanie młodych budowniczych i zachęcanie ich do kreatywnego opowiadania historii z wykorzystaniem animacji i klocków LEGO.
Zobacz również
„Boop”, czyli co się dzieje, kiedy dzieci tworzą
70-sekundowa animacja to jednak nie wszystko. Najmłodsi konstruktorzy zostali bowiem zaproszeni do współtworzenia filmu i ożywiania swoich pomysłów. Wszystko dzięki aplikacji LEGO Play, w której dzieci mogą korzystać z narzędzia do animacji, aby dzielić się własnymi animowanymi historiami i mieć szansę zobaczyć, jak ich pomysły zostaną zaprezentowane w niesamowitej historii studia Aardman.
Głównym bohaterem jest charakterystyczny, wykonany z gliny Boop, dobrze znany fanom Aardman Animations. W tej historii zostaje on przeniesiony z bliskiego mu świata wprost do uniwersum LEGO.
W nowym miejscu Boop spotyka figurki LEGO, nawiązuje z nimi przyjaźnie i przeżywa przygody. Jakie? O tym właśnie zdecydują młodzi użytkownicy aplikacji LEGO Play!
Perełki i antyperełki moderacji w social mediach [OPINIE]
Oprócz trwającego nieco ponad minutę filmu krótkometrażowego powstało również pięć animacji poklatkowych, które będą co miesiąc publikowane w social mediach marek. Wszystko po to, aby jeszcze bardziej zachęcić dzieci do puszczenia wodzy fantazji podczas zabawy z Boopem i klockami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing




– Współpraca z kultowym Aardman Animations jest niezwykle ekscytująca i cieszymy się, że nasze dwie marki po raz pierwszy inspirują dzieci w ten sposób. Mamy nadzieję, że młodzi konstruktorzy uznają to za wyjątkową okazję i wspólnie z Aardman z entuzjazmem będziemy odkrywać kolejne możliwości współpracy w przyszłości – opowiada Anna Rafferty, wiceprezes ds. cyfrowego zaangażowania konsumentów w Grupie LEGO.
– Można śmiało powiedzieć, że w Aardman wszyscy jesteśmy wielkimi fanami Grupy LEGO – więc współpraca z naszymi wymarzonymi partnerami była dla nas ogromną radością. Wszystko opierało się na wzajemnym szacunku, otwartości i wspólnym zaangażowaniu w kreatywność i zabawę, które łączą klocki i glinę – dodaje Sarah Cox, dyrektor kreatywna Aardman.
Kolejne etapy współpracy brytyjskiego studia animacji i LEGO ujrzą światło dzienne już wkrótce, bo na półkach sklepowych ma pojawić się zestaw LEGO Ideas Wallace & Gromit.
Zdjęcia: LEGO