Playbooki NowegoMarketingu to seria przewodników, które łączą teorię z praktyką. Znajdziesz w nich konkretne badania, wskazówki, strategie, case’y, opinie i trendy związane z danym obszarem marketingu i e-commerce.
Playbook, poza solidną porcją inspiracji, to praktyczne narzędzie, które:
- pozwala zrozumieć aktualne trendy i zmiany w branży,
- inspiruje, dzięki przykładom ciekawych kampanii,
- wskazuje najlepsze praktyki i pomaga unikać błędów, dzięki listom do’s and don’ts,
- dostarcza wiedzy na temat prawa i narzędzi, które usprawniają działania marketingowe.
Sprawdź Playbook #3 OOH
Branża reklamy zewnętrznej, jak pokazują najnowsze dane, przechodzi dynamiczną transformację i osiąga rekordy wartości. W 2024 roku rynek reklamy zewnętrznej w Polsce był wart 806 milionów złotych, co oznacza wzrost o 9,7% rok do roku. Ten rozwój napędzany jest nie tylko większymi budżetami reklamowymi, ale przede wszystkim rosnącym znaczeniem technologii, kwestii ESG oraz zmieniających się oczekiwań konsumentów, zwłaszcza tych z młodszych pokoleń.
„Playbook #3: OOH” to praktyczny przewodnik po nowoczesnym outdoorze.
W publikacji prześwietlamy kluczowe aspekty branży:
- Transformacja cyfrowa i przyszłość nośników. Dowiesz się, jak digital OOH zmienia oblicze reklamy, zyskując ponad 32% wzrostu i otwierając drzwi do kreatywnych kampanii z wykorzystaniem CGI, AR i efektów 3D. Zobaczysz, jak rynek zmierza w stronę „inteligentnej symbiozy” nośników, łączącej cyfrowy „mózg” DOOH z „duszą” ambientu i „sumieniem” zrównoważonego rozwoju.

- Siła danych i mierzenie efektów. Odkryjesz, dlaczego mit o niemierzalności OOH to przeszłość. Dzięki danym o mobilności, programmatic DOOH i analizom footfall lift, mierzenie skuteczności kampanii jest dziś bardziej precyzyjne niż kiedykolwiek.

- Pokolenie Z a reklama zewnętrzna. Zastanawiasz się, czy gen Z „widzi” billboardy? Okazuje się, że to pokolenie, choć zanurzone w digitalu, docenia autentyczność i niestandardowe formy OOH, chętnie dzieląc się kreatywnymi kampaniami w social mediach, tworząc zjawisko #SOOH.

- Prawo i pułapki OOH. Zyskasz wiedzę na temat tego, jak planować kampanie w przestrzeni publicznej bez ryzyka, poznając definicje „nielegalnych” nośników, zasady uchwał krajobrazowych i odpowiedzialność reklamodawców.

- Praktyczne zastosowania i inspiracje. Odkryjesz, jak warszawskie korki sprzedają mięso i zainspirujesz się „perełkami OOH” – polskimi kampaniami, które wyróżniły się kreatywnością i efektem. Znajdziesz tu także praktyczne „Do’s & Don’ts” oraz kompleksową checklistę kampanii OOH na lata 2025/2026.




Wiedzą i doświadczeniem podzielili się: Daniel Adamus, Artur Banach, Anna Chehab, Cezary Dudek, Arkadiusz Gawlak, Kamil Gębski, Grażyna Gołębiowska, Aleksander Kiel, Karol Kleniewski, Waldemar Kruk, Jacek Laskowski, Mateusz Kapłan, Magdalena Mussmann, Daria Pakulska, Michał Piaskowski, Joanna Potts, Nell Przybylska, Dominik Siadak, Agata Szustak, Karolina Tomczyk, Paulina Wanarska, Zuzanna Wiśniewska.
Co w środku?
Spis treści publikacji:

- OOH w Polsce 2024: dynamiczny wzrost wartości,transformacja cyfrowa i troska o środowisko I Agata Szustak
- Świetlik TV, czyli przekaz marki w najlepszym świetle [WYWIAD] I Daria Pakulska, Jacek Laskowski
- Mobilność miejska jako insight konsumencki: jak dane z systemów rowerowych wpływają na planowanie kampanii I Cezary Dudek
- #Perełki OOH Polskie kampanie outdoorowe, które wyróżniły się kreacją i efektem I Artur Banach, Grażyna Gołębiowska, Cezary Dudek
- Digitalizacja outdooru: rewolucja czy przeszacowana moda? [OPINIE] I Dominik Siadak, Anna Chehab, Daniel Adamus, Mateusz Kapłan, Karol Kleniewski
- Miasto kontra marka: kto rządzi w przestrzeni publicznej? [OPINIE] I Cezary Dudek, Nell Przybylska, Karol Kleniewski
- OOH solo czy jako część omnichannelu? [OPINIE] I Artur Banach, Dominik Siadak
- Mierzenie efektów OOH: święty Graal czy realna możliwość? [OPINIE] I Cezary Dudek, Grażyna Gołębiowska, Daniel Adamus
- Przyszłość nośników: ekrany, powierzchnie interaktywne czy zeroformat? [OPINIE] I Grażyna Gołębiowska, Cezary Dudek, Paulina Wanarska, Nell Przybylska, Karol Kleniewski
- Nowe pokolenie, nowe podejście: czy Gen Z „widzi” billboardy? [OPINIE] I Michał Piaskowski, Joanna Potts, Grażyna Gołębiowska, Nell Przybylska
- AI, eye-tracking i kody QR – przepis Twisto na skuteczny outdoor [WYWIAD] I Zuzanna Wiśniewska
- Żubrówka w miejskiej puszczy – od immersyjnego OOH na Open’erze po billboardy na paryskim Trocadéro [WYWIAD] I Kamil Gębski
- Murale zamiast billboardów: jak Medicine ubiera miasta [WYWIAD] I Karolina Tomczyk
- Jak warszawskie korki sprzedają mięso [CASE STUDY]
- Reklama zewnętrzna bez ryzyka – prawo, procedury i pułapki OOH [WYWIAD] I Aleksander Kiel
- Do’s & Don’ts w OOH I Cezary Dudek, Arkadiusz Gawlak, Dominik Siadak, Magdalena Mussmann, Waldemar Kruk
- Checklista kampanii OOH 2025/2026 dla marketerów I Arkadiusz Gawlak
Zanurz się w świecie dynamicznej reklamy zewnętrznej i odkryj jej przyszłość!
Sprawdź Playbook #3 OOH
PS Playbook #1: Influencer marketing
Nie zapomnij sprawdzić także pierwszego wydania Playbooka o influencer marketingu. To nasza odpowiedź na zmiany w świecie współpracy marek z twórcami internetowymi.
Na 185 stronach zebraliśmy wszystko, co warto wiedzieć: od aktualnych trendów, przez analizy rynku, po porady prawne, dane z badań i case studies z kampanii, które naprawdę robią robotę. Wspólnie z ekspertami pokazaliśmy, co dziś decyduje o skuteczności działań z influencerami i jak budować wartościowe relacje.
Jeśli jeszcze nie miałeś_aś okazji zajrzeć, warto nadrobić!
PS2 Playbook #2: Cross-border e-commerce
184 strony wiedzy o ekspansji zagranicznej online. W środku między innymi:
- O strategiach ekspansji opowiadają przedstawiciele Sinsay (ponad połowa przychodów ze sprzedaży zagranicznej), Gmoto, GreenCell i Oponeo.
- Nacjonalizm gospodarczy a cross-border e-commerce: wyzwanie czy impuls do zmian?
- Kierunki zagraniczne dla polskiego e-commerce – gdzie warto sprzedawać w 2025 roku?
- Chorwacja bez nacjonalizmu: jak polskie e-sklepy zdobywają serca i koszyki zakupowe południowych sąsiadów.
- Cross-border czy raczej cross fingers? Rola systemu OMS w rozwoju transgranicznego e-commerce.
- Ekspansja na rynki zagraniczne okiem prawników – kluczowe różnice, analizy przypadków, Q&A i checklista.
Co w kolejnym wydaniu
Pracujemy nad nowym Playbookiem. Tym razem poświęconym marketingowi i jego związkom ze sportem i fitnessem. Skupiamy się na tym, jak marki angażują się we wszelkie działania związane ze sportem — od sponsoringu zawodników i wydarzeń, poprzez współprace z influencerami, aż po wspieranie kobiecego sportu, mikrowspólnot i inicjatyw z obszaru ESG.

Chcesz zaprezentować działania swojej marki/firmy? Napisz do Tomka Niewińskiego: [email protected]