W Polsce catering dietetyczny rozwija się w błyskawicznym tempie – każdego dnia powstają tysiące posiłków, a wraz z nimi… rośnie ryzyko nadwyżek. Kuchnia Vikinga znalazła na to odpowiedź, wchodząc do aplikacji Too Good To Go. Dzięki współpracy pełnowartościowe dania, które z różnych powodów nie trafiły do sprzedaży, można kupić w formie Paczek Niespodzianek w znacząco niższej cenie.
Rozwiązanie wpisuje się w trend „green by design” – zamiast marnować jedzenie, marka udostępnia je konsumentom, redukując emisję CO₂ i wspierając gospodarkę obiegu zamkniętego.
Zobacz również
– Nawet przy precyzyjnym planowaniu zdarzają się nadwyżki. Dzięki Too Good To Go możemy udostępnić je zaangażowanym konsumentom na niespotykaną dotychczas skalę. To rozwiązanie korzystne i dla nas, dla fanów naszych diet i dla środowiska – podkreśla Maciej Niemyjski, Dyrektor Marketingu Kuchni Vikinga.
Too Good To Go działa w duchu eko
Efekty współpracy widać od pierwszych dni akcji, a sprzedaż Paczek Niespodzianek z daniami od Kuchni Vikinga pobiła dotychczasowe rekordy zamówień. To nie pierwszy raz, kiedy platforma Too Good To Go zwraca uwagę konsumentów na problem marnowania jedzenia i rezultaty takich zachowań. Pod koniec 2024 roku marka opublikowała raport „Święta, święta… i do kosza”, według którego aż 83% Polaków wyrzuca jedzenie świąteczne między 23 a 30 grudnia. To w sumie aż 61,7 tys. ton, czyli 1,6 kg na osobę.
#PrzeglądTygodnia [26.08-01.09.2025]: perełki OOH, Lacoste zmienia logo, czapka US Open
W publikacji zachęcano do rozdzielania przygotowanych dań na mniejsze porcje i zamrożenia ich na później, a także do wykorzystania resztek do przygotowania nowych potraw, takich jak sałatki, zupy czy zapiekanki. Ponadto autorzy przypominali, że poświąteczny nadmiar jedzenia, oprócz przekazania bliskim, można zanieść do specjalnie zaprojektowanych jadłodzielni i lodówek społecznych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Najnowsza współpraca Too Good To Go i Kuchni Vikinga wyraźnie pokazuje, że ESG w branży spożywczej to nie tylko raporty, ale realne działania, które przyciągają świadomych konsumentów i dają markom przewagę konkurencyjną.