#warte przeczytania
- Infuture.institute po raz ósmy zaktualizował Mapę Trendów. Tym razem w nowej wersji znalazło się 6 megatrendów, 83 trendy i blisko 100 mikrotrendów. >>> Czytaj więcej.
- Z okazji Międzynarodowego Dnia Walki z Wypaleniem Zawodowym, który jest obchodzony co roku 14 września, przedstawiciele Maison Media sprawdzili, co myślą i czują Polacy na ten temat. Badania prof. Dominiki Maison pokazują, że aż 8 na 10 Polaków uważa, iż wypalenie zawodowe to poważny problem. Zdecydowanie częściej myślą tak kobiety (85%) niż mężczyźni (76%) oraz osoby młode (43%). Większość, bo 64% już go doświadczyła. >>> Czytaj więcej.
- Ipsos, we współpracy z Effie, przeprowadził badanie, w ramach którego przeanalizowano kampanie marek nagrodzone Effie i sprawdzono, które z nich integrują się z kulturą narodową. Na podstawie analizy wyciągnięto wnioski dotyczące korzyści płynących z wykorzystania tożsamości narodowej i sprawdzono, jak marki asymilują się z kulturą narodową, zachowując jednocześnie swoją własną, odrębną tożsamość. Raport skupia się na Wielkiej Brytanii i brytyjskiej tożsamości. >>> Czytaj więcej.
- OpenAI przedstawia największe jak dotąd badanie dotyczące korzystania z ChatGPT przez konsumentów. Dane pokazują, że różnice demograficzne się zmniejszają, a wartość ekonomiczna jest tworzona zarówno poprzez użytkowanie osobiste, jak i zawodowe. >>> Czytaj więcej.
- Zofia Smełka-Leszczyńska poleca tekst prof. Mikołaja Cześnika na temat typologii klasowych. W szczególności zwraca uwagę na jedną z ośmiu przedstawionych w nim tez, które poleca wziąć marketerom do serca, mówiącą o praktykowaniu przez elity „niewidzialności”.
#warte posłuchania
- Grzegorz Frątczak w kolejnym odcinku „Rozmów na zapleczu” gości Wojciecha Morawskiego – współzałożyciela i stratega marki Atlantic. Rozmowa dotyczy między innymi tego, jak przetrwać kryzys, odbudować markę i znaleźć wyróżnik na niezwykle konkurencyjnym rynku.
- Marek Kich w „Sztuce e-commerce” rozmawia z Radosławem Gołębskim, który opowiedział o marce SAVICKI. O tym, jak wyglądała transformacja firmy, jakie bariery musieli pokonać, by klienci zaczęli kupować pierścionki i obrączki online, dlaczego obsługa klienta w SAVICKI to nie slogan, lecz realna przewaga konkurencyjna, i czego nauczyła ich nieudana ekspansja na rynek brytyjski.
- W kolejnym odcinku „O e-commerce z Ewą Wysocką” gościem jest Marcin Czyczerski, partner w GCG Partners oraz członek rad nadzorczych w firmach takich jak Esotiq, Polskie Koleje Linowe, CCC, Rainbow Tours i Wittchen. Przez wiele lat pełnił funkcję CEO Grupy CCC (właściciela m.in. MODIVO i eobuwie.pl). Podczas rozmowy omówiono między innymi kluczowe różnice i zależności między modelami sprzedaży jednokanałowej, multikanałowej oraz omnikanałowej.
- W podcaście edrone „Kierunek e-commerce” gościem jest Krzysztof Marzec z DevaGroup. Tematy poruszane w rozmowie to między innymi: jak AI Overviews zabija tradycyjny marketing, kto zyskuje, a kto traci na rewolucji AI, Gemini 2.5 Pro za darmo, budowanie autorytetu w erze AI.
- Michał Sadowski rozmawia z Peterem Moore’em – byłym dyrektorem generalnym klubu piłkarskiego Liverpool FC, prezesem EA Sports, prezesem SEGA, wiceprezesem ds. korporacyjnych Xbox w firmie Microsoft i wieloma innymi osobami. W rozmowie pojawiają się takie wątki, jak: podejmowanie odważnych decyzji biznesowych, analogia „płonącej platformy” w czasach rewolucji AI, budowanie kultury i zespołów, przywództwo w trudnych momentach czy łączenie pasji z odpowiedzialnością.
#warte udziału
- 25 września br. podczas darmowego webinaru NowegoMarketingu eksperci Sales&More zaprezentują praktyczny plan na to, jak zbudować spójny ekosystem widoczności – od Google Search i Map, przez treści konwersacyjne, aż po ChatGPT i inne chatboty. Zarejestruj się i dowiedz więcej o wydarzeniu.
- Tylko do 24 września br. firmy, agencje i działy marketingu mogą zgłosić swoje kampanie w ramach konkursu TikTok Ad Awards CE 2025. Zobacz jak dołączyć do grona najbardziej kreatywnych i skutecznych na TikToku. >>> Czytaj więcej.
- Bezpieczne dzieci w internecie. Czy to możliwe w dobie sztucznej inteligencji, zalewu deepfake’ów, hejtu i cyberprzemocy? Co zrobić, żeby ochronić najmłodszych przed krzywdą w sieci? NASK i Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę zapraszają na 19. edycję konferencji „Safer Internet”, która odbędzie się już 23 września br. >>> Czytaj więcej.
- Już 20 i 21 września w całej Polsce, w wybranych kinach, będzie można zakupić bilety na wszystkie filmy w cenie 14 złotych (przy zakupie biletów online, obowiązuje opłata internetowa). Promocja odbywa się w ramach Święta Kina, czyli ogólnopolskiej akcji, która już od 10 lat popularyzuje chodzenie do kina i przeżywania filmowych emocji. >>> Czytaj więcej.
- 23–24 września 2025 roku na PGE Narodowym w Warszawie odbędzie się INSUMMIT – Festiwal Insightów i Innowacji organizowany przez PTBRiO i OFBOR. To największe w Europie Środkowej wydarzenie poświęcone insightom konsumenckim, trendom społecznym i innowacjom, które pokazuje, jak przekładać wiedzę o człowieku na skuteczne strategie biznesowe. Na scenie wystąpią m.in. prof. Leszek Balcerowicz, Marcin Napiórkowski, Jacek Wasilewski, Michał Lutostański. Uczestnicy mogą liczyć na ponad 100 wystąpień, paneli i warsztatów oraz wyjątkową okazję do networkingu z setkami profesjonalistów z marketingu, badań i innowacji. Szczegóły >>>