TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„Mów do mnie – #TokTuMi”: Avon i Stowarzyszenie Mentalnie Równi rozszerzają inicjatywę o uczniów podstawówek

mów do mnie toktumi Avon
Avon i Stowarzyszenie Mentalnie Równi ponownie ruszają z kampanią w ramach programu  „Mów do mnie – #TokTuMi”, która uczy młodzież, opiekunów i nauczycieli, jak rozpoznawać zagrożenia w Internecie i właściwie na nie reagować. W roku szkolnym 2025/2026 inicjatywa została rozszerzona o uczniów szkół podstawowych.
O autorze
2 min czytania 2025-09-22

Dziś Internet towarzyszy dzieciom na każdym kroku – w domu, w szkole, a nawet na podwórku. Smartfon w kieszeni sprawia, że mogą być online zawsze i wszędzie. Dane GUS z 2024 roku pokazują, że aż 99,9 proc. gospodarstw z dziećmi ma dostęp do sieci w domu, a blisko 76 proc. Polaków korzysta z Internetu mobilnego1. Dodatkowo, statystki potwierdzają również, że to młodzi ludzie są grupą najczęściej i najsprawniej poruszającą się w cyfrowym świecie. To ogromna szansa, ale i zagrożenie – bo wraz z rosnącymi kompetencjami cyfrowymi rośnie też ryzyko zetknięcia się z hejtem, cyberprzemocą czy szkodliwymi treściami.

„Mów do Mnie − #TokTuMi”

Właśnie dlatego w listopadzie 2024 roku Avon w ramach kampanii Avon Kontra Przemoc dołączył do realizowanego przez Stowarzyszenie Mentalnie Równi programu profilaktyczno edukacyjnego „Mów do Mnie − #TokTuMi”, poświęconego bezpieczeństwu w sieci. Pierwotnie był on skierowany do uczniów szkół ponadpodstawowych, ale szybko okazało się, że takich zajęć potrzebują także młodsze dzieci.

– Podczas poprzedniej edycji zgłaszali się do nas rodzice, pedagodzy i nauczyciele ze szkół podstawowych, prosząc o podobne lekcje dla swoich uczniów. Potrzeba edukowania najmłodszych w obszarze cyberbezpieczeństwa jest ogromna i coraz pilniejsza, bo dzieci swoją cyfrową przygodę zaczynają znacznie wcześniej niż kiedyś. Dlatego cieszymy się, że w nowym roku szkolnym, wspólnie z ekspertami Instytutu Zdrowia Mentalnego (partnera merytorycznego  programu)  możemy włączyć do programu również szkoły podstawowe – mówi Magdalena Mączyńska, Senior PR & CSR Lead w Avon Cosmetics Polska. 

Twoje zakupy mogą pomóc zorganizować kolejne lekcje 

W tegorocznej edycji programu zaplanowano ponad 190 lekcji w około 40 szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, w których weźmie udział ponad 4 tysiące dzieci. To jednak nie koniec – liczba zajęć może być jeszcze większa. Podobnie jak w poprzednich latach, 100% zysku ze sprzedaży produktów Avon oznaczonych symbolem nieskończoności zostanie przeznaczone na organizację kolejnych lekcji o cyberprzemocy. Kupując bransoletkę, kosmetyczkę czy kieszonkowy alarm z tym znakiem – dostępne przez cały rok u konsultantek Avon oraz na avon.pl – każdy może dołożyć swoją cegiełkę do budowania bezpieczniejszego świata dla młodych ludzi.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Więcej informacji na stronie kampanii.

Pierwsza edycja z wymiernymi efektami 

Zainteresowanie pierwszą edycją przerosło oczekiwania organizatorów. W całej Polsce odbyło się blisko 450 zajęć, w których uczestniczyło ponad 8 tysięcy uczniów i 450 nauczycieli, a materiały edukacyjne dotarły do około 10 tysięcy rodziców i opiekunów. Prawie 70 proc. uczniów zadeklarowało chęć udziału w podobnych lekcjach w przyszłości, 92,5 proc. nauczycieli oceniło treści jako dobre lub bardzo dobre, a wszyscy uznali je za wartościowe w pracy z dziećmi i młodzieżą2.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Nasz program nie jest skierowany wyłącznie do dzieci. Równie ważni są nauczyciele i rodzice, bo to właśnie oni najczęściej jako pierwsi powinni zauważyć, że dzieje się coś niepokojącego. Dlatego zaczynamy od szkoleń dla pedagogów, później prowadzimy zajęcia dla uczniów, a rodzicom przekazujemy konkretne wskazówki, jak rozmawiać z dziećmi o cyberprzemocy i jakie zaobserwowane symptomy zachowania powinny skłonić nas do działania bądź poszukiwania pomocy dla dziecka. Co ważne, lekcje dla młodzieży realizowane są w formule wsparcia rówieśniczego – prowadzą je studenci, dzięki czemu treści są podane w prosty i zrozumiały sposób. W ubiegłym roku aż 70 proc. uczniów zadeklarowało chęć udziału w podobnych zajęciach w przyszłości. Liczymy, że ta edycja przyniesie jeszcze lepsze wyniki, a dzięki zaangażowaniu Avon będziemy mogli rozwijać program i docierać do coraz większej liczby uczniów – mówi Tomasz Prosiński, współinicjator akcji. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

1 https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technika-spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne-w-polsce-w-2024-roku,2,14.html

2 Na podstawie anonimowych ankiet satysfakcji wypełnianych przez uczniów i nauczycieli po zakończeniu zajęć o cyberprzemocy w ramach kampanii „Mów do Mnie – #TokTuMi”, realizowanej przez fundację Mentalnie Równi we współpracy z Avon Polska w 2024 roku.