Kids Help Phone sięga po „Help!” Beatlesów w kampanii dotyczącej zdrowia psychicznego młodzieży

kids help phone the beatles
Organizacja Kids Help Phone rozpoczęła kolejną odsłonę kampanii „Feel Out Loud”. W jej ramach powstał spot, w którym wykorzystano kultową piosenkę The Beatles „Help!”. 
O autorze
2 min czytania 2025-09-22
  • 75% osób, które skorzystały z telefonu pomocy KHP powiedziało coś, czego nigdy wcześniej nikomu nie mówiło.
  • W zeszłym roku 49% młodych ludzi stwierdziło, że gdyby nie skontaktowali się z KHP, zignorowaliby problem lub mieli nadzieję, że sam zniknie, co stanowi istotną przeszkodę w zachowaniu dobrego zdrowia psychicznego.

Założony przez organizację Kids Help Phone ruch Feel Out Loud powstał w imieniu 8,2 miliona młodych ludzi w Kanadzie, którzy potrzebują przestrzeni do wyrażania i odkrywania wszystkich swoich emocji w bezpieczny i bezstronny sposób. Poprzez Feel Out Loud, KHP prowadzi różnego rodzaju działania, np. udostępnia pomoc kliniczną, dostęp do opieki psychiatrycznej czy wirtualnej.

„Help!” Beatlesów tłem dla spotu

W ramach kampanii powstał spot, który pokazuje, że pomoc może wyglądać inaczej dla każdego młodego człowieka oraz, że wszyscy zasługują na swobodę bycia sobą, wyrażania swoich uczuć i otrzymywania wsparcia. Spot na nowo definiuje znaczenie pomocy, pokazując wiele powodów, dla których młodzi ludzie się o nią zwracają – od złożonych uczuć po pilne kryzysy.

Każda scena w filmie została zaprojektowana jako filmowa metafora tego, czego doświadczają młodzi ludzie. Ojciec rozpływający się w gwiezdnym pyle symbolizuje ból straty. Pamiętnik otulający swojego autora oddaje ciężar izolacji i potrzebę samoakceptacji. Te obrazy nie są wyimaginowane. Pochodzą z ponad 50 milionów anonimowych rozmów z młodymi ludźmi.

Film podkreśla również, jak ważną rolę mogą odegrać dorośli, przekazując darowizny oraz przypomina młodym, że pomoc jest prosta, bezpłatna i zawsze dostępna – czy to telefonicznie, SMS-em czy przez czat online, o każdej porze, w dowolnym miejscu w Kanadzie i w każdej sprawie, z którą się borykają.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Pomoc nie polega na słabości, ale na możliwościach. Każdego dnia młodzi ludzie zwracają się do nas na różne sposoby i w różnych sprawach. Nie ma problemu zbyt dużego ani zbyt małego. Od ponad 36 lat KHP służy pomocą i wsparciem, i nadal będziemy tu 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, w miarę jak wyzwania stojące przed młodymi ludźmi ewoluują – mówi Susan Morris, pełniąca obowiązki prezesa i dyrektor generalnej Kids Help Phone.

Za kampanię odpowiada agencja McCann Canada. Spot wyreżyserował Ernest Desumbila z SAUVAGE.TV.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

źródło: Kids Hel Phone, opracowanie: Agata Drynko

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS „Uwaga: wrażliwe!”: Fundacja Słonie na Balkonie w kampanii o kryzysie psychicznym dzieci

PS2 Nie ma self-made manów. Taco Hemingway w emocjonalnym klipie z BitterSweet Festival