„Lead From Behind”: Katie Couric parodiuje Sydney Sweeney, by mówić o profilaktyce raka jelita grubego

Katie Couric parodia sydney sweeney kampania
Katie Couric, po 25 latach od pierwszej na wizji kolonoskopii, wraca w kampanii „Lead From Behind”, by mówić o profilaktyce raka jelita grubego. Spot stanowi parodię reklamy jeansów American Eagle z Sydney Sweeney.
O autorze
1 min czytania 2025-09-26

Amerykańska dziennikarka Katie Couric 25 lat temu na wizji, podczas telewizyjnego programu „Today”, wykonała swoją pierwszą kolonoskopię. Decyzja o tym występie była spowodowana śmiercią jej męża, który zmarł na raka jelita grubego. Wówczas zainspirowano do badań miliony Amerykanów, co potocznie nazwano efektem Couric.

W 2025 roku prezenterka wraca do tej historycznej transmisji, parodiując popularną kampanię jeansów American Eagle z udziałem Sydney Sweeney.

Parodia kampanii „Sydney Sweeney has great jeans”

Po 25 latach Katie Couric, Maximum Effort oraz Colorectal Cancer Alliance ponownie zwracają uwagę na profilaktykę raka jelita grubego w kampanii „Lead From Behind”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach akcji powstał spot nawiązujący do niedawnej reklamy American Eagle z udziałem Sydney Sweeney, która wzbudziła kontrowersje i dyskusje wokół kwestii rasy oraz standardów (w kampanii wykorzystano grę słów, nawiązującą do genów i jeansów – podobnych w brzmieniu w języku angielskim).

Premiera kampanii również miała miejsce w programie „Today”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Reklama jeansów z Sydney Sweeney pod ostrzałem. Poszło o rasizm i seksizm

Reklama jeansów z Sydney Sweeney pod ostrzałem. Poszło o rasizm i seksizm
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2 Czego nauczył nas case kampanii American Eagle z Sydney Sweeney [OPINIE]