W obliczu rosnącego poziomu stresu podróże wellness zyskują na popularności – ich globalny wzrost w ciągu roku wyniósł aż 33%. Jednak, jak ujawniają dane ASICS, aż 67% osób wraca z wyjazdu rozczarowanych, a tyle samo badanych przyznaje, że korzyści znikają zaraz po powrocie do codzienności.
Dodatkowo, dla jednej trzeciej uczestników (32%) koszty okazały się dodatkowym źródłem stresu, a dla jednej czwartej (25%) – uciążliwe i długie podróże.
Zobacz również

15 minut, które zmieniają samopoczucie
Badanie „Everyday Escape”, prowadzone przez dr. Brendona Stubbsa z King’s College London, pokazuje, że już 15 minut i 9 sekund ruchu wystarczy, by odczuć mierzalną poprawę nastroju.
Uczestnicy, którzy codziennie wykonywali krótki trening, odnotowali o 21% większą poprawę samopoczucia w porównaniu z wyjazdem wellness. Co więcej:
Trudny temat, łatwy ban. Jak w sieci pisać i mówić o wrażliwych treściach cz. 1 [PORADNIK]
- 71% uznało codzienny ruch za skuteczniejszy w redukcji stresu,
- 65% za lepiej poprawiający nastrój,
- 73% wskazało na dłużej utrzymujące się korzyści psychiczne.
– Tydzień poza domem może dać chwilowy zastrzyk energii, ale to ćwiczenia zapewniają długoterminowe korzyści – podkreśla dr Brendon Stubbs, badacz King’s College London.
Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wellness, który nic nie kosztuje
ASICS wraz z nową ambasadorką, aktorką Natashą Rothwell, promuje ideę „Everyday Escape” – prostych 15-minutowych przerw na ruch dostępnych dla każdego.
– Jasne, można wydać tysiące dolarów albo polecieć na drugi koniec świata, by poczuć się lepiej. Ale można też po prostu wyjść na zewnątrz i poruszać się. Wellness nie powinien być luksusem – tłumaczy Natasha Rothwell.
Marka ASICS zachęca, by w Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego (10 października) wziąć udział w inicjatywie #EverydayEscape i doświadczyć na własnej skórze, jak niewielka dawka ruchu wpływa na dobrostan psychiczny.
Globalny wymiar badania
11 000 ankietowanych przez ASICS pochodziło w sumie z 16 krajów, w tym m.in. z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Australii, RPA, Singapuru, Francji, Niemiec, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Włoch, Brazylii, Holandii, Chin, Japonii, Indonezji, Hiszpanii i Szwecji.
Podczas realizacji projektu stworzono również dedykowaną stronę internetową, na której znaleźć można szczegóły dotyczące inicjatywy, a także produkty marki dedykowane aktywnemu stylowi życia.