Kinga Mech (Biddable Media Director, Sales&More) i Łukasz Kacprzak (SEO & Content Director, Sales&More) podczas webinaru „Jak wygrać w ekosystemie Google w dobie AI?” przedstawili praktyczne rady dla marketerów, którzy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie walczyć o uwagę klientów w nowej erze cyfrowej.
Koniec z klasycznym SEO?
Eksperci Sales and More podkreślili, że zmiany w Google wymuszają odwrót od prostego SEO na rzecz budowania marki w oparciu o unikalne dane i spójność komunikacji. Algorytmy przestają patrzeć na produkty jako zbiór słów, a traktują je jako encje – obiekty o zdefiniowanych cechach.
Rewolucja w wyszukiwaniu jest faktem. Wprowadzenie AI Overview drastycznie zmieniło zachowania użytkowników.
– Według danych, AI overview obniżyło ilość kliknięć o ponad 34,5% – mówią eksperci.
Zamiast słów kluczowych, roboty szukają zbiorów cech.
Dziś nie postrzegamy już krzesła jako zbioru przypadkowych słów kluczowych, lecz jako obiekt – encję – posiadającą określone cechy, takie jak na przykład to, że może być biurowe, mieć pięć nóg czy podłokietniki – dodają.
Jak wygrać z AI?
Kluczem do wygrywania z AI jest dostarczanie unikalnych informacji i wiarygodności:
- cytaty wzmacniają pozycję, np. wypowiedzi pracowników, specjalistów, branżowe,
- treści muszą być proste,
- ważna jest obecność w danych treningowych: warto dbać o obecność w bazach, z których uczy się AI.
Zobacz nagranie webinaru
Podczas wydarzenia nie zabrakło również pytań od uczestników. Zapytali oni między innymi o to:
- jak wygląda obecnie sytuacja z wynikami w modelach językowych z Reddita i tego typu serwisach opiniowych,
- jak ważne są linki zewnętrzne follow i artykuły sponsorowane na stronie,
- czy warto mieć kampanie na słowa i AI w jednym czasie?
Jeśli chcesz poznać pozostałe pytania, a przede wszystkim odpowiedzi prelegentów, zobacz nagranie.