Według raportu „Różne twarze polskiego gracza”, aż 83% graczy rozwija podczas grania umiejętność rozwiązywania problemów i strategicznego myślenia, a 76% wskazuje na wzrost kreatywności i myślenia „out of the box”. Gracze deklarują też lepszą adaptację do zmieniających się warunków (75%) i wyższy poziom odporności na stres.
Zobacz również
– Gry to dziś coś więcej niż rozrywka. Stają się przestrzenią, w której uczymy się współpracy, komunikacji i podejmowania decyzji pod presją – podkreśla Jakub Wójcik, współzałożyciel better.gaming agency i prezes Fundacji Indie Games Polska.
Przewaga graczy w świecie sztucznej inteligencji
Coraz więcej graczy przenosi swoje doświadczenia do zawodowej rzeczywistości. 62% badanych korzysta z narzędzi AI w pracy, a aż 66% uważa, że gracze mają przewagę w pracy z technologiami sztucznej inteligencji, m.in. dzięki logicznemu myśleniu i umiejętności promptowania.
– Gracze rozwijają kompetencje, które są dziś realnymi aktywami biznesowymi. W najbliższych latach pracodawcy będą aktywnie poszukiwać talentów z gamingowym backgroundem – zaznacza Urszula Klimczak, Performance Coach NAVI.
Apps in ChatGPT: nowy krok OpenAI [OPINIE]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Gaming jako ścieżka kariery i styl życia
Raport „Różne twarze polskiego gracza” pokazuje, że dla wielu respondentów gaming to także potencjalna ścieżka zawodowa. Najatrakcyjniejsze obszary branży to: testowanie gier (49%), game design (34%), e-sport (29%) i technologie związane z AI, VR i silnikami gamingowymi (28%).

Jednocześnie gry pomagają zachować work-life balance – aż 74% graczy przyznaje, że granie pozwala im odpocząć i przekłada się na lepsze wyniki w pracy.
Gaming to inwestycja w pracownika przyszłości
Jak podkreśla Andrzej Sowiński, dyrektor zarządzający HP Inc. Polska, kompetencje rozwijane w grach są kluczowe dla świata pracy jutra.
– Polscy gracze to już nie tylko pasjonaci, ale coraz częściej profesjonaliści, którzy przenoszą doświadczenia z gier do świata biznesu i odnoszą dzięki temu sukcesy – tłumaczy Andrzej Sowiński, dyrektor zarządzający HP Inc. Polska.
Raport dowodzi, że gaming zwiększa produktywność, kreatywność i odporność psychiczną – cechy niezbędne w nowoczesnych organizacjach. Pełną publikację „Różne twarze polskiego gracza” przejrzysz poniżej lub pobierzesz >> TUTAJ.
O badaniu
Badanie przeprowadzono metodą CAWI (wywiady online) w dniach 22.08–01.09.2025 r. Próba objęła 523 osoby grające w gry wideo przynajmniej raz w tygodniu, w wieku 18–55 lat, zatrudnione na pełen etat lub samozatrudnione w zawodach umysłowych.