Kiedy Biedronka spotyka Warhola – modowa współpraca na 30-lecie

Kiedy Biedronka spotyka Warhola – modowa współpraca na 30-lecie
Z okazji 30-lecia na polskim rynku sieć Biedronka rusza z akcją pełną luzu. Kolekcja „Fan Collection” powstała we współpracy z marką Diamante, czerpiąc z pop-artu i ulicznej estetyki – w wersji, w której ikoniczny logotyp sklepu przeobraża się w stylowy streetwear.
O autorze
1 min czytania 2025-10-30

W ramach jubileuszu 30-lecia obecności w Polsce, Biedronka proponuje klientom nową odsłonę kolekcji Fan Collection. Tym razem skierowaną w stronę konsumentów ceniących styl, z poczuciem humoru i lubiących odniesienia do kultury miejskiej. Do współpracy zaproszona została polska marka streetwearowa Diamante, która połączyła hip-hopowy vibe z miejską sztuką i humorem.

Biedronka czerpie z Warhola i Chełmońskiego

W kolekcji znalazła się m.in. odzież z nadrukami inspirowanymi słynnym dziełem Andy’ego Warhola „Marilyn Diptych”. Tym razem jednak w roli Marilyn pojawia się… biedronka. Przekształcony został również obraz Józefa Chełmońskiego „Bociany”. W reinterpretacji marki to nie ptaki, a biedronki unoszą się nad wiejskim pejzażem.

– Diamante to marka, która nie boi się wyzwań. … Chcieliśmy, by nasza biedronka … w rytmie ulicy – mówi Kinga Giel, kupiec w sieci Biedronka.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Przy tworzeniu kolekcji chcieliśmy połączyć humorystyczny wizerunek marki … To najciekawsza i najmniej oczywista współpraca w historii naszego brandu – dodaje Tomasz Grande, prezes zarządu Diamante.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kolekcja fanowska Biedronki obejmuje między innymi:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • T-shirty w cenie 39,99 zł,
  • bluzy po 69,90 zł,
  • skarpetki w 2-paku po 14,00 zł,
  • bokserki w 2-paku po 29,99 zł,
  • piżamy męskie po 39,99 zł.

Oferta jest dostępna w wybranych sklepach sieci Biedronka w dniach od 30 października do 12 listopada 2025 roku lub do wyczerpania zapasów.

Biedronka manifestuje upodobanie do streetwearu

„Fan Collection” od Biedronki to coś więcej niż tylko ubrania – to manifest stylu, humoru i fascynacji kulturą miejską. Dzięki odwołaniom do popartowych dzieł Warhola i dziedzictwa Chełmońskiego marka udowadnia, że może być częścią modowej narracji. Współpraca Biedronki i Diamante to kolejny przykład na to, jak marki pochodzące z na pozór różnych branż łączą siły, aby realizować niecodzienne projekty. Wcześniej limitowaną kolekcję odzieży wypuścił już m.in. Lidl, proponując klientom na przykład koszulki w kolorach brandu.

PS Lidl wypuszcza limitowaną kurtkę „Lidl by Lidl”, nawiązującą do zespołu Oasis