Movember, czyli listopadowa inicjatywa mająca zachęcić mężczyzn do regularnych badań w kierunku nowotworów prostaty i jąder, powstała w 1999 roku. Dziś jest znana w różnych zakątkach świata, a jej ambasadorami co roku stają się dobrze znani ludzie ze świata sztuki, kultury czy sportu. Jest wśród nich m.in. czołowy polski piłkarz, Robert Lewandowski, który w swoich social mediach opublikował krótką rolkę dedykowaną Międzynarodowemu Miesiącowi Walki z Męskim Rakiem.
Zobacz również
W filmiku obok „Lewego” wystąpili też inne znane osobistości znane z boisk, torów wyścigowych czy szklanego ekranu. Wśród zaproszonych do udziału są: Bartosz Zmarzlik, Bartosz Kurek, Robert Makłowicz, Tomasz Fornal, Borys Szyc, Kuba Błaszczykowski, Karol Nawrocki i Piotr Małachowski. Choć mężczyzn jest wielu, przesłanie wspólne: „Panowie, bez względu na wiek, poglądy, czy formę. Zdrowie mamy jedno! Listopad przypomina: badajmy się!”, czytamy pod rolką.
Movember, w Polsce znany również jako Wąsopad, to miesiąc, w którym o profilaktyce i dbaniu o zdrowie mężczyznom przypominać mają wąsy. Aby jeszcze mocniej podkreślić jego wagę, Robert Lewandowski wystąpił w kampanii właśnie w takiej niecodziennej odsłonie.
Apps in ChatGPT: nowy krok OpenAI [OPINIE]
Filmik już odbił się w sieci szerokim echem, a w komentarzach pojawiły się wypowiedzi fanów polskiego piłkarza z całego świata. „No i namówił!” – przyznaje bez ogródek Michał Marszal, a internauta o nicku @miyurupankaja dodaje: „Cokolwiek powiedział, ja się z nim zgadzam”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing

Działanie Lewandowskiego to przykład na to, jak wielką moc niesie ze sobą umiejętnie budowana marka osobista. Sława i rozpoznawalność wykorzystywane w słusznej sprawie mogą nie tylko dodatkowo ją wzmacniać, ale też przede wszystkim pozytywnie wpływać na społeczność skupioną wokół celebryty czy eksperta.
PS Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]