„Internet dzieci”: poznaliśmy zaktualizowane dane z II kwartału 2025 roku [RAPORT]

„Internet dzieci”: poznaliśmy zaktualizowane dane z II kwartału 2025 roku [RAPORT]
Ponad połowa dzieci w wieku 7–12 lat korzysta z serwisów społecznościowych przeznaczonych dla starszych użytkowników – wynika z najnowszej aktualizacji raportu „Internet dzieci”. TikTok nie tylko pozostaje najpopularniejszą platformą wśród najmłodszych, ale też bije rekordy czasu spędzanego w aplikacji.
O autorze
1 min czytania 2025-11-06

W lipcu 2025 roku opublikowano raport „Internet dzieci”, którego autorzy skupili się na korzystaniu z sieci przez najmłodszych. Publikacja przygotowana wspólnie przez PKDP, Fundację „Instytut Cyfrowego Obywatelstwa”, Polskie Badania Internetu oraz Gemius udowodniła m.in., że ponad 50% dzieci w wieku 7-12 lat aktywnie korzysta m.in. z jednego serwisu społecznościowego lub komunikatora dozwolonego od 13. roku życia. Pół roku od premiery światło dzienne ujrzała zaktualizowana wersja raportu. Zaprezentowano go podczas posiedzenia Państwowej Komisji do spraw Dzieci i Młodzieży.

Zawarte w raporcie śródrocznym dane dotyczą aktywności internetowej dzieci w II kwartale 2025 roku. Jak się okazuje, z komunikatorów internetowych i serwisów dozwolonych od 13. roku życia w omawianym okresie w Polsce aktywnie korzystało 1,4 mln dzieci w wieku 7-12 lat, czyli ponad połowa (58%) tej grupy.

TikTok najpopularniejszy wśród najmłodszych

Wśród najpopularniejszych platform społecznościowych dozwolonych od 13. roku życia znalazły się kolejno:

  • TikTok, z którego regularnie korzysta ponad 800 tys. dzieci (ponad 1/3 grupy),
  • Facebook – około 630 tys. aktywnych użytkowników w wieku 7-12 lat (co czwarte dziecko),
  • Instagram – około 370 tys. dzieci (co szóste dziecko).

Co ciekawe, równie często i chętnie dzieci korzystają także z komunikatorów, tzw. Messengera i WhatsAppa.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co ciekawe, raport pokazuje, że TikTok pozostaje liderem nie tylko pod względem zasięgu, ale też intensywności przeglądania. Wyniki wskazują, że ponad 500 tys. dzieci w wieku 7-12 lat, spędza w tej aplikacji średnio ponad godzinę dziennie. Co więcej, szacuje się, że około 250 tys. z nich uruchamia TikToka 20 lub więcej razy w ciągu doby. W czasie wakacji statystyki są jeszcze wyższe.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W miesiącach letnich, w porównaniu z miesiącami szkolnymi:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • średni dzienny czas korzystania z TikToka przez regularnych użytkowników rośnie blisko o 30 minut,
  • liczba dzieci spędzających w aplikacji ponad godzinę dziennie zwiększa się do 600 tys.

Google.com na pierwszym miejscu wśród domen

Podczas tworzenia półrocznej aktualizacji raportu „Internet dzieci” zwrócono również uwagę na grupę w wieku od 7 do 14 lat i ich sposób korzystania z internetu. W tej grupie respondentów na szczycie popularności wśród odwiedzanych domen znalazła się witryna Google.com (92%), a tuż za nią uplasowały się YouTube.com (71%) i, ze znacznie niższym wynikiem, Facebook.com (41%).

Pełną aktualizację raportu „Internet dzieci” przejrzysz poniżej lub pobierzesz >>TUTAJ.

PS NMInsights: PBI i Mediapanel „Polski internet w I kwartale 2025 r.” [RAPORT]