W lipcu 2025 roku opublikowano raport „Internet dzieci”, którego autorzy skupili się na korzystaniu z sieci przez najmłodszych. Publikacja przygotowana wspólnie przez PKDP, Fundację „Instytut Cyfrowego Obywatelstwa”, Polskie Badania Internetu oraz Gemius udowodniła m.in., że ponad 50% dzieci w wieku 7-12 lat aktywnie korzysta m.in. z jednego serwisu społecznościowego lub komunikatora dozwolonego od 13. roku życia. Pół roku od premiery światło dzienne ujrzała zaktualizowana wersja raportu. Zaprezentowano go podczas posiedzenia Państwowej Komisji do spraw Dzieci i Młodzieży.
Zawarte w raporcie śródrocznym dane dotyczą aktywności internetowej dzieci w II kwartale 2025 roku. Jak się okazuje, z komunikatorów internetowych i serwisów dozwolonych od 13. roku życia w omawianym okresie w Polsce aktywnie korzystało 1,4 mln dzieci w wieku 7-12 lat, czyli ponad połowa (58%) tej grupy.
Zobacz również
TikTok najpopularniejszy wśród najmłodszych
Wśród najpopularniejszych platform społecznościowych dozwolonych od 13. roku życia znalazły się kolejno:
- TikTok, z którego regularnie korzysta ponad 800 tys. dzieci (ponad 1/3 grupy),
- Facebook – około 630 tys. aktywnych użytkowników w wieku 7-12 lat (co czwarte dziecko),
- Instagram – około 370 tys. dzieci (co szóste dziecko).
Co ciekawe, równie często i chętnie dzieci korzystają także z komunikatorów, tzw. Messengera i WhatsAppa.

Apps in ChatGPT: nowy krok OpenAI [OPINIE]
Co ciekawe, raport pokazuje, że TikTok pozostaje liderem nie tylko pod względem zasięgu, ale też intensywności przeglądania. Wyniki wskazują, że ponad 500 tys. dzieci w wieku 7-12 lat, spędza w tej aplikacji średnio ponad godzinę dziennie. Co więcej, szacuje się, że około 250 tys. z nich uruchamia TikToka 20 lub więcej razy w ciągu doby. W czasie wakacji statystyki są jeszcze wyższe.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W miesiącach letnich, w porównaniu z miesiącami szkolnymi:
- średni dzienny czas korzystania z TikToka przez regularnych użytkowników rośnie blisko o 30 minut,
- liczba dzieci spędzających w aplikacji ponad godzinę dziennie zwiększa się do 600 tys.
Google.com na pierwszym miejscu wśród domen
Podczas tworzenia półrocznej aktualizacji raportu „Internet dzieci” zwrócono również uwagę na grupę w wieku od 7 do 14 lat i ich sposób korzystania z internetu. W tej grupie respondentów na szczycie popularności wśród odwiedzanych domen znalazła się witryna Google.com (92%), a tuż za nią uplasowały się YouTube.com (71%) i, ze znacznie niższym wynikiem, Facebook.com (41%).

Pełną aktualizację raportu „Internet dzieci” przejrzysz poniżej lub pobierzesz >>TUTAJ.