„Niezastąpieni”: VET EXPERT oddaje poruszający hołd lekarzom weterynarii

„Niezastąpieni”: VET EXPERT oddaje poruszający hołd lekarzom weterynarii
Choć nie pojawia się na liście najtrudniejszych zawodów na świecie, to każdego dnia potrafi zaserwować kalejdoskop emocji. Zawód lekarza weterynarii jest wciąż za mało rozumiany i doceniany. Dlatego marka VET EXPERT, wypuściła słodko-gorzki film, by przybliżyć społeczeństwu, z czym wiąże się ta praca oraz podziękować samym lekarzom.
O autorze
1 min czytania 2025-11-13

Szacuje się, że Polsce zawód lekarza weterynarii wykonuje 22 tysiące osób, a w Europie niemal 330 tys.. Film „Niezastąpieni” powstał, by podziękować im za codzienną pracę, w czasach, gdy bywa tak niesprawiedliwe oceniana. I docenić to, że każdego dnia lekarze dbają o tych, którzy nie potrafią podziękować słowami. A w tej pracy są, jak w tytule filmu, niezastąpieni.

– Od początku istnienia marki VET EXPERT współpracujemy z lekarzami weterynarii i jesteśmy blisko nich, rozumiemy ich pracę. Zależało nam, by pokazać, jak naprawdę wygląda zawód lekarza weterynarii, że jest to zazwyczaj słodko-gorzka historia, w której satysfakcja, np. z trafnej diagnozy czy poprawy stanu pacjenta miesza się z momentami, w których bywa niezmiernie trudno, w których trzeba przekazać złą wiadomość, mierzyć się z reakcją opiekunów zwierząt, presją, bezsilnością i zmęczeniem. Nie chcieliśmy niczego koloryzować, ale zależało nam, by przede wszystkim pokazać piękno tej niezwykłej profesji, w której zawsze wygrywa miłość do zwierząt i do której mamy tak ogromny szacunek – mówi prof. dr hab. Michał Jank, Head of Product Development VET EXPERT.

– Naszym celem było pokazanie cieni i blasków tej pracy, bez przymykania oczu na trudne emocje. W filmie staraliśmy się oddać cały kalejdoskop uczuć, które potrafią zmieniać się wielokrotnie w ciągu jednego dnia. Chcieliśmy, by historia poruszyła serca nie tylko lekarzy weterynarii, ale również opiekunów ich pacjentów – mówi Mirosław Kłopotowski z Mova Film, reżyser projektu.

Za koncepcję, scenariusz i produkcję spotu odpowiada agencja Mova Film.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS #OdKulis „Oblicza Weterynarii”: jak marka Brit rozpoczęła dyskusję o zdrowiu psychicznym weterynarzy