Szacuje się, że Polsce zawód lekarza weterynarii wykonuje 22 tysiące osób, a w Europie niemal 330 tys.. Film „Niezastąpieni” powstał, by podziękować im za codzienną pracę, w czasach, gdy bywa tak niesprawiedliwe oceniana. I docenić to, że każdego dnia lekarze dbają o tych, którzy nie potrafią podziękować słowami. A w tej pracy są, jak w tytule filmu, niezastąpieni.
– Od początku istnienia marki VET EXPERT współpracujemy z lekarzami weterynarii i jesteśmy blisko nich, rozumiemy ich pracę. Zależało nam, by pokazać, jak naprawdę wygląda zawód lekarza weterynarii, że jest to zazwyczaj słodko-gorzka historia, w której satysfakcja, np. z trafnej diagnozy czy poprawy stanu pacjenta miesza się z momentami, w których bywa niezmiernie trudno, w których trzeba przekazać złą wiadomość, mierzyć się z reakcją opiekunów zwierząt, presją, bezsilnością i zmęczeniem. Nie chcieliśmy niczego koloryzować, ale zależało nam, by przede wszystkim pokazać piękno tej niezwykłej profesji, w której zawsze wygrywa miłość do zwierząt i do której mamy tak ogromny szacunek – mówi prof. dr hab. Michał Jank, Head of Product Development VET EXPERT.
Zobacz również
– Naszym celem było pokazanie cieni i blasków tej pracy, bez przymykania oczu na trudne emocje. W filmie staraliśmy się oddać cały kalejdoskop uczuć, które potrafią zmieniać się wielokrotnie w ciągu jednego dnia. Chcieliśmy, by historia poruszyła serca nie tylko lekarzy weterynarii, ale również opiekunów ich pacjentów – mówi Mirosław Kłopotowski z Mova Film, reżyser projektu.
Za koncepcję, scenariusz i produkcję spotu odpowiada agencja Mova Film.
PS #OdKulis „Oblicza Weterynarii”: jak marka Brit rozpoczęła dyskusję o zdrowiu psychicznym weterynarzy
Jak zatrzymać pseudowiedzę? [OPINIE]