95% Polaków ufa rodzimym markom – wynika z raportu „Made in Poland” Amica Group

95% Polaków ufa rodzimym markom – wynika z raportu „Made in Poland” Amica Group
Z raportu „Made in Poland”, przygotowanego przez SW Research na zlecenie Grupy Amica, wynika, że aż 95% Polaków uważa krajowe marki za godne zaufania.
O autorze
1 min czytania 2025-11-19

Co więcej, 70% badanych deklaruje, że ufa polskim markom bardziej niż zagranicznym. Dla konsumentów „polska marka” to nie tylko slogan – aż 74% respondentów utożsamia go z produkcją w Polsce, a 51% z polskim kapitałem.

Jak pokazuje raport „Made in Poland”, zaufanie Polaków do rodzimych producentów opiera się przede wszystkim na jakości (55%), uczciwości (57%) i pozytywnych doświadczeniach użytkowników (49%).

81% badanych uważa, że za pojęciem „polska marka” stoją realne wartości: wspieranie lokalnej gospodarki (63%)patriotyzm gospodarczy (55%) i tradycja (52%). Tylko co piąty badany widzi w tym slogany – i to głównie wtedy, gdy deklaracje marek nie mają pokrycia w faktach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Autorzy publikacji podkreślają, że sprzęt AGD „Made in Poland” jest oceniane lepiej niż produkty „Made in EU”. Konsumenci postrzegają je jako solidne, wiarygodne i uczciwie wycenione. Doceniają trwałość, bezpieczeństwo i energooszczędność – parametry, które dziś definiują nowoczesny, odpowiedzialny wybór.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Amica Group podkreśla, że wyniki raportu potwierdzają rosnące znaczenie lokalnych marek w wyborach konsumenckich – to zaufanie budowane jest na transparentności, solidności i realnej obecności produkcyjnej w Polsce.

O badaniu
Badanie „Made in Poland” przeprowadzono w październiku 2025 r. metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 1 025 osób w wieku 16+ przez SW Research.