Nowa kampania ING Banku Śląskiego bazuje na koncepcji „dobrego długu”. Bank zwraca uwagę, że pomimo oczywistych kosztów pożyczka może być inwestycją, jeśli zostanie odpowiednio wykorzystana. Przykładem może być rozwinięcie swoich kompetencji i zainteresowań lub realizacja planów wpływających na poprawę jakości i satysfakcji z życia.
ING promuje rozsądne i przemyślane pożyczanie pieniędzy wychodząc naprzeciw stereotypowemu, negatywnemu postrzeganiu zadłużenia w naszym społeczeństwie. Z badań wynika, że blisko dwie trzecie Polaków uważa, że reklamy kredytów zachęcają do bezmyślnego wydawania pieniędzy. Z drugiej strony, aż 59% oczekuje od banków wsparcia w rozsądnym pożyczaniu pieniędzy (na podstawie badania Barometr ING „Jak pożyczają Polacy” TNS Polska, marzec 2015).
Zobacz również
ING Bank Śląski chce ułatwić Polakom świadome podjęcie decyzji o pożyczce i pokazać, kiedy może ona przynieść realne korzyści. Takie podejście banku jest czymś nowym i nieoczywistym, ale daje szansę na zmianę negatywnych skojarzeń z pożyczaniem pieniędzy. W komunikacji podkreślamy także, że klienci mogą spłacać pożyczkę „po swojemu”. W zależności od swojej bieżącej sytuacji mogą spłacać raz 16 zł za każdy pożyczony 1000 zł, raz więcej. W ten sposób chcemy pokazać, że w ING „liczą się ludzie” – powiedziała Barbara Pasterczyk, Dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej w ING Banku Śląskim.
W reklamach jest prezentowana oferta pożyczki z ratą w wysokości 16 zł za każdy pożyczony 1000 zł na 96 miesięcy. Jeżeli w trakcie spłaty pojawią się nadwyżki finansowe, klient może w łatwy sposób spłacić więcej niż ustalona w umowie rata – dopasowując wysokość nadpłaty do swojej bieżącej sytuacji. Może to zrobić przez system bankowości internetowej ING BankOnLine, w oddziale ING lub przelewem z dowolnego banku na wskazany w umowie rachunek do nadpłat. Każda wyższa spłata automatycznie skraca czas trwania pożyczki, bez żadnych dodatkowych kosztów.
W rolę głównego bohatera spotów telewizyjnych wcielił się Adam Woronowicz. W ramach kampanii planowanych jest szereg działań komunikacyjnych, m.in. w internecie i oddziałach banku, które mają przybliżyć Polakom ideę „dobrego długu” w kilku prostych krokach:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- Pomyśl, co Ci się bardziej opłaci – pożyczaj na to, co warto zrealizować już dziś, a nie wtedy, kiedy w końcu uzbierasz potrzebną na to kwotę.
- Mierz finansowe siły na zamiary – pożycz tyle, ile jest Ci potrzebne, żeby teraz osiągnąć to, co zaplanowałeś. Nie pożyczaj ponad swoje możliwości finansowe.
- Sprawdź, ile cię to będzie kosztowało – Tylko wtedy, gdy będziesz znał wszystkie koszty, będziesz mógł realnie ocenić czy możesz na tym skorzystać.
Więcej na stronie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Tytuł kampanii: Pieniądze trzeba oddać, ale to co zyskasz, to Twoje
Start kampanii: 3 maja 2015 r.
Narzędzia:
- TV: 30‘ i 15’ spoty w stacjach ogólnopolskich i niszowych, link do YT
- Internet: VOD, display, social media
- Materiały w placówkach banku
Kreacja TV i BTL: Brain
Media: Lowe Media
Kreacje internetowe: Golden Submarine
PR: Hill+Knowlton Strategies