Scripps Networks Interactive realizuje nabycie wiodącej polskiej spółki telewizyjnej TVN

Scripps Networks Interactive Inc. światowy lider produkcji treści lifestylowych dla platform telewizyjnych, internetowych i mobilnych zrealizował umowę nabycia od ITI i Grupy Canal+ 52,7% akcji w wiodącej polskiej spółce mediowej TVN za kwotę 584 mln euro w gotówce.
O autorze
2 min czytania 2015-07-02

Ponadto Scripps Networks Interactive przejmuje dług w wysokości 856 mln euro.

„Przejęcie TVN jest ważnym krokiem w procesie strategicznego rozwoju i międzynarodowej obecności Scripps Networks Interactive zapewniającym nam pozycję lidera na jednym z najważniejszych rynków medialnych w Europie Środkowej” – stwierdził Kenneth W. Lowe, Przewodniczący Rady Nadzorczej, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Scripps Networks Interactive. „TVN to mocna i rentowna firma prowadzona przez wspaniały zarząd pod kierownictwem Markusa Tellenbacha. Wierzymy, że nasz udział w kapitale spółki zapewni jej dalszy, długofalowy rozwój.”

Zgodnie z polskim prawem w ciągu trzech miesięcy od zrealizowania pierwotnego nabycia Scripps Networks Interactive ma obowiązek złożenia oferty publicznej zwiększającej jej udział do 66% w kapitale TVN. Scripps Networks Interactive zgłosił intencję nabycia 100% akcji TVN i wyprowadzenia spółki z Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. Cena oferty publicznej nie została jeszcze określona.

Do rady nadzorczej TVN zostały powołane trzy osoby z najwyższego kierownictwa Scripps Networks Interactive: Joe NeCastro, Dyrektor ds. Rozwoju; Jim Samples, Prezes Scripps Networks International oraz Cynthia Gibson, Dyrektor ds. Prawnych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

TVN jest jedną z wiodących spółek mediowych w Polsce oferującą bezpłatne i płatne lifestylowe i rozrywkowe kanały telewizyjne, w tym między innymi TVN, TVN 7, TVN Style, TTV, TVN Turbo, a także wiodący całodobowy kanał informacyjny TVN24 oraz kanał informacji gospodarczych TVN24 Biznes i Świat. W 2014 roku dzięki swojej ofercie TVN zyskał największą na polskim rynku oglądalność na poziomie 22%. TVN Media jest największym domem mediowym w Polsce, który w ubiegłym roku osiągnął 33% udziału w rynku przychodów z reklamy zarówno w kanałach własnych TVN oraz poprzez sprzedaż reklam do innych nadawców komercyjnych w Polsce.

Przejęcie pakietu kontrolnego w TVN jest najnowszym etapem ekspansji Scripps Networks Interactive w Europie. Wcześniej w 2011 roku spółka zawiązała w Wielkiej Brytanii spółkę joint-venture z BBC Worldwide na portfel UKTV, na który składa się 10 kanałów rozrywkowych i lifestylowych. Scripps Networks International jest dystrybutorem siedmiu marek lifestylowych, w tym między innymi HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel, Fine Living i Asian Food Channel docierając w ten sposób łącznie do ponad 220 mln abonentów w blisko 180 krajach i terytoriach w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, w regionie Azji i Pacyfiku, w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Doradcami finansowymi Scripps Networks Interactive przy tej transakcji byli Barclays and Blackstone Advisory Partners L.P., natomiast doradztwo prawne świadczyli Latham & Watkins LLP oraz Domański Zakrzewski Palinka sp.k

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się