Przedstawiamy wyniki badania Mobience, przeprowadzonego przez Spicy Mobile.
Płeć mobilna
Korzystanie z urządzeń mobilnych to niemal modelowe równouprawnienie: zarówno kobiety, jak i mężczyźni, posługują się zainstalowanymi aplikacjami w 54% całego czasu użytkowania swojego sprzętu. Podobnie w proporcjach wyglądają połączenia głosowe, które zajmują 9% czasu wykorzystywania możliwości urządzeń mobilnych. Panie wysuwają się jednak na prowadzenie, jeśli wziąć pod uwagę czas pisania wiadomości tekstowych (8%, mężczyźni 6%), a panowie – w czasie korzystania z aplikacji preinstalowanych (23%, kobiety 18%). Jeżeli natomiast chodzi o przeglądanie stron WWW, to na tę czynność poświęcamy porównywalną ilość czasu: 11% kobiety, 9% mężczyźni.
Zobacz również
Pojedynek na dni tygodnia
Badanie Mobience dostarcza także statystyk dotyczących aktywności poszczególnych płci w użytkowaniu urządzeń mobilnych w ciągu dni tygodnia i w weekendy. O ile od poniedziałku do piątku różnica w korzystaniu ze sprzętu przez kobiety i mężczyzn jest zbliżona (różnica ok. 5% – częściej aktywni są mężczyźni), o tyle w weekend prym wiodą kobiety – korzystają z urządzeń nawet 10% częściej, niż panowie.
Aplikacje dla kobiet i dla mężczyzn
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Kolejną ciekawą informacją, szczególnie dla domów mediowych czy indywidualnych reklamodawców jest fakt, że między aplikacjami potocznie uznawanymi za przeznaczone dla kobiet i tymi w założeniu skierowanymi do mężczyzn, są zaledwie kilkuprocentowe różnice. Dla przykładu: aplikacje zakupowe są użytkowane przez 53% panów i przez 47% pań, a aplikacje bankowe przez 57% panów i 43% pań. Największe różnice w korzystaniu z popularnych „apek” zaobserwować można w kategoriach, które teoretycznie są ze sobą spójne: z aplikacji sportowych korzysta 81% mężczyzn i 19% kobiet, a tych dotyczących zdrowia i fitnessu – 33% mężczyzn i 67% kobiet.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dane pochodzą z aplikacji badawczej Mobience, udostępnionej przez agencję Spicy Mobile. Aplikacja służy lepszemu poznaniu zasad kierującymi środowiskiem urządzeń mobilnych. Użytkownicy bezpłatnie instalując aplikację na swoim telefonie/tablecie, dołączyli do panelu badawczego, mając tym samym realny wpływ na rozwój Internetu.
* raport „Digital, Social & Mobile in 2015”