YouTube Red – nowa płatna odsłona YouTube’a

YouTube Red – nowa płatna odsłona YouTube’a
Jeszcze w październiku na rynek amerykański trafi Google YouTube Red, czyli nowa usługa Google. Od zwykłego YouTube’a różni się przede wszystkim brakiem coraz mocniej irytujących reklam.
O autorze
1 min czytania 2015-10-22

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Użytkownicy serwisu będą mieli ponadto dostęp do TouTube Music. Znajdą się w nim także specjalnie przygotowane dla YouTube Red nowe, wysokiej jakości treści, np. mini-seriale. Co więcej filmy będzie można zapisać i odtwarzać w trybie offline. 

YouTube przesuwa się w stronę modelu Netflixa czyli za miesięczną opłatą chce zaoferować użytkownikom wysokiej jakości treści, bez reklam, niedostępne nigdzie indziej. Jednocześnie broni się przed serwisami typu Vessel, które oferują twórcom możliwość monetyzacji treści premium zanim trafią one na YouTube. Trudno spekulować na ile ten manewr się uda, natomiast z punktu widzenia użytkownika wartością nie jest tylko sam brak reklam przed filmami. Jeżeli pieniądze popłyną bezpośrednio od użytkowników, twórcy będą inaczej optymalizować swoje treści. Rozliczanie za czas oglądania filmu powinno spowodować większy nacisk na jakość, relację z widownią i dłuższe treści – komentuje Maciej Olpiński, konsultant online video. 

Nie wiadomo, kiedy płatna wersja YouTube pojawi się w Polsce. W Stanach Zjednoczonych będzie kosztować niecałe 10 dolarów miesięcznie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Marta Ławrynkowicz
redaktor/dziennikarz Nowego Marketingu

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się