Jak przygotować najlepsze zdjęcia na landing page – poradnik

Jak przygotować najlepsze zdjęcia na landing page – poradnik
Landing pages to jedno z najważniejszych narzędzi w marketingu internetowym. Są one niezastąpione, gdy planujemy osiągnąć wysoki poziom konwersji i zachęcić potencjalnych klientów do działania.
O autorze
4 min czytania 2015-12-11

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Oprócz napisania nagłówka i przygotowania wyjątkowej oferty, na landing page potrzebne są również znakomite zdjęcia, które przykują uwagę użytkowników. Według starego powiedzenia: jeden obraz jest wart tysiąca słów.

Co zrobić, gdy musisz przygotować świetne zdjęcie, ale nie wiesz jak się do tego zabrać? W tym artykule znajdziesz najlepsze wskazówki, które umożliwią przygotowanie zdjęć na landing page oraz zwiększenie poziomu konwersji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Źródło: cdn2.colorlib.com

Znajdź odpowiednie zdjęcie na landing page

Pierwszy krok zawsze polega na dobraniu podstawowej wersji zdjęcia, które przyciągnie uwagę potencjalnych klientów. Możesz poszukać zdjęć w bazie danych firmy lub na własnym laptopie, lecz nie jest to najlepsze podejście. Może to prowadzić do naruszenia praw autorskich i niepotrzebnych sprzeczek z właścicielami fotografii. Najlepiej będzie więc wykorzystać niektóre spośród płatnych serwisów ze zdjęciami. Zawierają one wiele kategorii, dzięki którym z łatwością znajdziesz to, czego szukasz. Będziesz również w stanie wybrać rozmiar zdjęcia, nie obawiając się przy tym o prawa autorskie. W sieci istnieje mnóstwo serwisów, na których znajdziesz profesjonalne (darmowe i płatne) zdjęcia na landing page. Do najpopularniejszych należą:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Istockphoto.com
  • pl.fotolia.com
  • Shutterstock.com

Zanim zdecydujesz się na zdjęcie

Zanim podejmiesz ostateczną decyzję, upewnij się, że zdjęcie skutecznie przyciągnie uwagę użytkowników. Masz zaledwie ułamek sekundy, żeby zrobić wrażenie na potencjalnych klientach. Zdjęcie powinno mieć na celu zainteresowanie, zatrzymanie użytkownika na stronie i zachęcenie do przeczytania znajdujących się na niej treści. Miej jednak na uwadze, że jeśli zdjęcie będzie zbyt atrakcyjne, może ono odwrócić uwagę i negatywnie wpłynąć na poziom konwersji. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pamiętaj też, że zdjęcie powinno idealnie wpasowywać się w resztę elementów znajdujących się na landing page. W szczególności, trzeba mieć na uwadze kolorystykę, osobowość marki oraz ogólny design strony. Zastanów się również, czy zdjęcie nie będzie zbytnio kontrastować z tekstem, który zamierzasz wykorzystać. Najlepiej, gdy będzie ono wspomagać główną ideę, do której odnosi się tekst.

Na landing page warto wykorzystać obrazy przedstawiające ludzi. Wiele badań wykazało, że poprawia to poziom konwersji. Warto jednak zadbać o to, aby osoba na zdjęciu spoglądała w stronę tekstu lub formularza zapisu. Dzięki temu będziesz w stanie skierować uwagę odbiorców na najważniejsze dla Ciebie elementy. Poniżej znajduje się przykład landing page, gdzie zastosowano się do powyższych zasad:
 

Źródło: ceblog.s3.amazonaws.com

Dodaj efekty do zdjęć

Gdy znajdziesz już wymarzoną grafikę, prawdopodobnie będzie trzeba do niej wprowadzić kilka zmian (kolor, kontrast, jasność, efekty itd.) . Oprócz znanych programów firmy Adobe, w sieci można znaleźć wiele stron pozwalających na dodanie efektów specjalnych, które uatrakcyjnią wybrane przez Ciebie zdjęcia. Zamiast zabierać się za Photoshop, który początkującym użytkownikom często wydaje się onieśmielający, możesz skorzystać z darmowych, prostych narzędzi takich jak Pixlr, GIMP, IrfanView lub Fotor. Poniżej znajdziesz zdjęcie edytora programu Pixlr:

Źródło: www.thechromebookadvocate.com 

Upewnij się, że zdjęcie nie spowolni Twojej strony

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na wybór zdjęcia na landing page jest jego rozmiar. Jeśli zdjęcie jest zbyt duże, może ono znacznie zredukować szybkość, z jaką strona załaduje się na urządzeniu potencjalnego klienta. Im dłuższy okres ładowania, tym większa szansa na to, że użytkownik szybko się wycofa i nigdy nawet nie spojrzy na Twoją starannie przygotowaną ofertę. Możesz przetestować prędkość ładowania wszystkich posiadanych przez Ciebie landing pages (oraz wszystkie zdjęcia, które się na nich znajdują) dzięki darmowemu narzędziu Google PageSpeed Insights. Narzędzie jest bardzo proste – wystarczy, że wkleisz do niego adres landing page, a po chwili uzyskasz informacje na temat tego, jak zoptymalizować stronę, aby ładowała się o wiele szybciej. 

W jaki sposób łatwo zmienić rozmiar zdjęcia przeznaczonego na landing page?

Istnieją dziesiątki narzędzi online i offline, które pomogą Ci w zmianie rozmiaru zdjęcia. Jednym z najlepszych programów jest darmowy edytor zdjęć ze strony Pixlr.com. Na początku otwórz plik zdjęcia lub wklej odpowiedni URL poprzez menu „plik” na szczycie edytora. Następnie kliknij na menu „obrazek” i wybierz „wielkość obrazka”.

Źródło: www.pixlr.com 

Po chwili otworzy się okno, w którym będziesz w stanie precyzyjnie określić pożądane wymiary zdjęcia. Upewnij się, że zaznaczone jest pole „ogranicz proporcje”. Dzięki temu proporcje zdjęcia zostaną zachowane po zmniejszeniu. Gdy otrzymasz już zdjęcie o właściwych rozmiarach będziesz je w stanie z łatwością zapisać na dysku komputera. 

Dokonaj kompresji zdjęć

Gdy zdjęcie będzie już posiadało odpowiednie efekty oraz rozmiary, należy poddać je kompresji, aby jeszcze bardziej zwiększyć prędkość ładowania landing page. Do tego celu możesz wykorzystać narzędzie typu TinyPNG.com, które jest w stanie kompresować pliki zarówno w formacie .jpg, jak i .png. Wystarczy, że załadujesz wybrane zdjęcie lub przeciągniesz je w odpowiednie miejsce, a po kilku chwilach otrzymasz skompresowany plik gotowy do pobrania. Teraz zdjęcia są gotowe do załadowania na stronę!

Przeprowadź testy A/B

Nawet gdy posiadasz już idealnie dobrane zdjęcie o właściwym rozmiarze, kolorystyce oraz layoucie warto przeprowadzić nieco testów, aby dowiedzieć się, która wersja lepiej wpływa na potencjalnych klientów. Najlepszym sposobem na zwiększenie poziomu konwersji na landing page jest przeprowadzenie testów A/B. Stwórz dwie wersje strony zawierające różne zdjęcia i zobacz, co przyniesie lepsze efekty. Eksperymenty tego typu możesz z łatwością przeprowadzić przy pomocy Google Analytics, które pozwoli Ci na skierowanie 50% ruchu na pierwszą stronę, i 50% na drugą, co ułatwi wybranie wersji przyczyniającej się do wyższego poziomu konwersji.   

Podsumowanie

Jak widzisz, przygotowanie zdjęć na landing page wymaga nieco wprawy oraz cierpliwości. Wybranie doskonałej grafiki to dopiero początek. Kolejne kroki to dodanie efektów specjalnych, oszacowanie właściwych rozmiarów, kompresja oraz dopasowanie zdjęć do designu strony. Jeśli pragniesz osiągnąć wysoki poziom konwersji i stworzyć stronę, która załaduje się w mgnieniu oka, warto jednak zdobyć się na nieco poświęcenia i wykorzystać pomysły zawarte w tym artykule. Z pewnością przyczyni się to do zwiększenia skuteczności Twoich landing pages.   

 

Marta Więcław
Specjalista ds. marketingu, Grupa TENSE