Agnieszka Stelmaszczyk
Dyrektor Zarządzająca Fenomem
Zobacz również
Najważniejszy sukces 2015
Agencje społecznościowe stają się partnerami dla Klientów przy realizacji całościowej strategii komunikacji marki. To właśnie social media pokazują kierunki zmian i rozwoju komunikacji marketingowej. Poprzez codzienne rozmowy prowadzone z internautami jesteśmy bliżej prawdziwych insightów oraz zrozumienia potrzeb i języka odbiorców. Social media wychodzą z cienia agencji ATL-owych czy domów mediowych. W naszym przypadku trend ten potwierdzają realizowane przez nas kampanie np. dla Wizz Air czy własne sesje zdjęciowe dla Grant’s Whisky i Courir oraz kampanie realizowane dla Netii, w których video naszej produkcji były na Facebooku edukacją uzupełniającą kampanię ATL.
Największa porażka 2015
Jako porażkę branży przyjmuję ciągłe funkcjonowanie na Facebooku kampanii Like-ads, choć przez cały rok edukujemy rynek w zakresie zmian, jakie powinny być wprowadzone do KPI w wyniku spadku zasięgów organicznych. Naszym zasadniczym celem jest skuteczna komunikacja, a nie zamienne cele takie jak liczba fanów czy engagement rate. Wśród porażek warto niestety wspomnieć także widoczne nadal bagatelizowanie faktu, że 70 proc. kontaktu z treściami w social media odbywa się przez Mobile.
Najciekawszy trend 2015
Nie tyle najciekawszy, co najważniejszy trend to video w social media! W szczególności szerokie wykorzystanie cinemagraph – prostych i subtelnych animacji, technika POV pozwalająca użytkownikowi poczuć się w centrum wydarzeń oraz pojawienie się formatu reklamowego Reach&Frequency do optymalizacji zakupu kampanii video na FB.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Trendy, które powinniśmy obserwować w 2016
- Snapchat i Periscope!
- Interactive video i augmented reality
- Programy Employee Advocacy w social media
- Komercjalizacja SM poprzez wprowadzenie action buttonów (buy)
Wyzwania na 2016
Przekonanie marketerów do alokowania większych budżetów reklamowych na działania w mediach społecznościowych. W dalszym ciągu działania w SM mają budżety nieadekwatne do możliwości i potencjału stojącego za tymi narzędziami komunikacji. Z perspektywy zasięgu, częstotliwości i możliwości optymalizacji kampanii, media społecznościowe powinny stać się osią, a nie uzupełnieniem komunikacji marek. W tym celu niezbędna jest edukacja zarówno Klientów, jak i branży – dlatego m.in. przygotowujemy specjalne przewodniki nt. social media oraz pomocne materiały – dostępne dla wszystkich na naszym SlideShare: Fenomem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ocena obecnej kondycji branży (na podstawie wydarzeń bieżącego roku)
Jest ciekawie i będzie leszcze lepiej. Media społecznościowe to obszar dynamicznych zmian. Ciągle niewiele marek podjęło szerokie i aktywne działania poza Facebookiem i Youtubem. Spodziewamy się zwiększania budżetów na produkcję contentu specjalnie na potrzeby social media oraz przeniesienia zainteresowania reklamodawców na Snapchata i Instagrama.
Najlepsza kampania/akcja 2015 roku
Biorąc pod uwagę szerokie i różnorodne wykorzystanie contentu video, trzeba docenić profil facebookowy Maggi Polska (www.facebook.com/MaggiPolska). Przepis na udany profil to: realizacja specjalnych sesji zdjęciowych na potrzeby SM (bez wykorzystywania nieśmiertelnych stocków) oraz szerokie wykorzystanie materiałów video – zarówno w postaci prostych cinemagraphów, jak i video-przepisów kręconych w POV.
————————————————-
Łukasz Piekut
Social Media Director, Lyrebird by THEY.PL
Najważniejszy sukces 2015
Najważniejszy sukces to coraz większa wiedza klientów agencji w zakresie social media. Lepsza komunikacji na lini klient- agencja pozwala na ambitne planowanie i budżetowanie działań w kolejnym roku. Wielu naszych klientów zdaje sobie dobrze sprawę, do czego i jak można wykorzystać social media i chętnie angażuje się w aktywacje, które kilka lat temu nie miałyby szansy powstać. Wynikiem takiej owocnej współpracy jest wygrana w rankingu money.pl na najlepszy sklep internetowy dla RTV Euro AGD, gdzie nasze działania są skierowane głównie na moderację i odciążanie działu client service.
Największą porażka 2015
Case Żytniej, ale to raczej nic odkrywczego. Zaskakujący jest za to sam finał tego wydarzenia… W całym procesie akceptacji harmonogramów bierze udział wiele osób po stronie agencji i klienta, nie da się jednoznacznie wskazać jednej osoby winnej.
Najciekawszy trend 2015
Zgrabnie i naturalnie wykorzystywany real time marketing – zarówno w social media jak i content marketingu. Wiele marek robi to naprawdę dobrze, wpisując tego typu komunikację do własnej strategii.
Trendy, które powinniśmy obserwować w 2016
Video 360 na Facebooku to ogromny potencjał w promocji produktów. Czekamy na większą ilość produkcji od największych marek.
Wyzwania na 2016
Fokus na mierzalność działań i jasne określenie celów biznesowych.
Większe przeniesienie procesów obsługi klienta do kanałów mediów społecznościowych.
Przeniesienie działań online do placementów offline „interaktywne billboardy” w centrach miast.
Wykorzystanie Facebooka do tworzenia big data na potrzebny innych mediów.
Najlepsza kampania/akcja 2015
Johnnie Walker „Rób to, w co wierzysz” – game changer dla kategorii alkoholi w internecie. Marka Johnnie Walker pojawiła się w setkach portali/blogów/stron, w których normalnie nie mogłaby się pojawić. Umiejętne dopasowanie znanych postaci Wojtka Sokoła i Bogusława Lindy do głównego komunikatu brandu „Keep Walking” zaowocowało kreacją, która podbiła internet. Brawo!
————————————————-
Magda Szulc
Social media manager, GoldenSubmarine
Największa porażka 2015
Według mnie w tej kategorii wygrywa Żytnia, choć porażek na pewno było więcej. Przykład niefortunnego postu ze zdjęciem ZOMO pokazuje, że podwójne a nawet potrójne sprawdzenie źródła zdjęcia lub jego kontekstu jest zawsze potrzebne. Drugą wpadką, tym razem świadomą, była akcja na profilu Serce i Rozum, która miała wywołać sztuczny buzz. Pozorowanie zahackowania profilu było tanim chwytem marketingowym, który nie niesie za sobą żadnych pozytywnych wartości dla marki, a wręcz przeciwnie – odbiera zaufanie klientów i pokazuje, że tak naprawdę nie możemy liczyć na firmę, co w przypadku sieci telefonii komórkowej jest bardzo ważne. Czy opłaca się oszukiwać użytkowników i całe środowisko branżowe tylko po to, by wywołać wokół siebie zamieszanie? Kiedyś złotą zasadą było „nieważne jak mówią, byle mówili” – słowa te jednak już dawno są nieaktualne.
Trendy, które powinniśmy obserwować w 2016
Stawiam na slow life i slow social media, które koncentrować się będą na jakości a nie ilości. Ludzie zaczną bardziej cenić sobie swoją prywatność, która zastąpi powszechny mediowy ekshibicjonizm i nie będą czuli potrzeby dzielenia się ze światem każdą chwilą swojego dnia, bowiem będą chcieli te chwile spędzać „w realu”, z bliskimi, ciesząc się nimi, a nie myśląc o tym, ile zdjęcie zdobędzie lajków. Czy to oznacza koniec social mediów? Na pewno nie, bo ludzie zawsze będą mieć potrzebę kontaktu z innymi. Zmieni się jednak formuła – będzie bardziej slow. Świadomie ograniczymy sobie natłok informacji, a szansę mają te kanały, które będą umiały perfekcyjnie dopasować się do naszych wymagań i będą dostarczać nam tylko tych treści, których naprawdę pożądamy. Drugim trendem, który warto obserwować jest jeszcze mocniejszy real time, taki w wydaniu Snapchata i Periscope. Marki będą mniej planować, a bardziej spontanicznie tworzyć treści, tak samo jak już teraz robią to wszyscy użytkownicy czy media.
Wyzwania na 2016
Zachęcenie ludzi znudzonych social mediami, by do nich powrócili i nadal z nich korzystali oraz jeszcze bardziej się w nie angażowali. Markom będzie coraz trudniej się przebić, zwłaszcza, że ludzie są już często zmęczeni social mediami. Pojawia się coraz więcej kanałów, aplikacji i profili, ale… czy ludzie tego właśnie oczekują? W epoce slow life marki będą musiały znaleźć swoje miejsce na powiększającej się arenie social mediów.
Ocena obecnej kondycji branży (na podstawie wydarzeń bieżącego roku)
Podoba mi się, że branża coraz szybciej reaguje na wydarzenia, staje się jeszcze bardziej spontaniczna, tak jak powinno się to odbywać w social mediach. Kilkuletnie doświadczenie uczy i osoby odpowiedzialne za social media działają coraz lepiej, a kryzysy wybuchają coraz rzadziej.
Najlepsza kampania/akcja 2015 roku
Podobała mi się prosta akcja przeprowadzona na Instagramie teatru IMKA, gdzie można było zobaczyć krótkie scenki odgrywane przez aktorów teatru. Dotyczyły one poszczególnych miejsc na widowni, a kilkusekundowe wideo prezentowało widok, jaki widz miałby na spektaklu z konkretnego miejsca. Bilety można było od razu kupić poprzez kilknięcie w zdjęcie – idealnie! Drugą kampanią, na którą wiele osób (w tym i ja) zwróciło uwagę była #DajCałusa Coca Cola. Zaangażowanie na FB i Instagramie użytkowników, którzy zamieszczali swoje zdjęcia z personalizowanymi butelkami i puszkami to strzał w dziesiątkę i , mimo, że tego typu akcje już były, to chyba nigdy się nie znudzi.
Najciekawszy trend 2015
Snapchat. Dlaczego? Bo zmienił sposób komunikacji z zaplanowanego na spontaniczny. Bo nie daje możliwości interakcji, ale pobudza bardziej niż żaden inny kanał. Wreszcie bo pokazuje życie najmłodszych internautów ich własnymi oczami. Snapchat istniał już od dawna, jednak dopiero w tym roku naprawdę ZAISTNIAŁ. Staje się ważny także dla branży marketingowej zarówno z punktu widzenia zakładania konta dla marki jak i współpracy z influencerami, którzy królują na Snapie. Myślę, że powstawanie kolejnych aplikacji socialowych jest procesem, który będzie postępował. To także podkreśla coraz większą mobilność oraz spontaniczność social mediów. Na tę spontaniczność powinny także postawić marki.
————————————————-
Magdalena Michałek
Senior Digital Executive, TBWA
Najważniejszy sukces 2015
Za najważniejszy sukces 2015 roku uważam wzrost liczby real time marketingowych działań, które pokazują, że w imię szybkiej i błyskotliwej reakcji, można znacznie usprawnić komunikację na linii agencja-klient. W ten sposób agencja ma możliwość wyjścia z inicjatywą i wykazania się, z kolei klient może zaskoczyć i wyprzedzić konkurencję, a także pokazać, że jego marka jest na czasie z bieżącymi wydarzeniami. Przyciąga to też uwagę konsumentów, którzy czują, że marka jest bliżej ważnych dla nich kwestii, a co za tym idzie, częściej share’ują kontent. Co więcej, zaczęliśmy traktować kampanie w mediach tradycyjnych oraz działania w social mediach całościowo, a to pozwala na tworzenie coraz lepszych realizacji.
Największa porażka 2015
Social media nie są już nowym narzędziem w Polsce i myślę, że z każdym rokiem umiejętności branży w zakresie posługiwania się nimi rosną. Dlatego też za największą porażkę roku 2015 uważam dwie kwestie, które nie powinny się już w dzisiejszych czasach zdarzać. Pierwszą jest przeświadczenie, że w social mediach nadal jesteśmy anonimowi, a co za tym idzie, że nasza prywatna opinia nie wpłynie na wizerunek marki, dla której pracujemy. Drugą z kolei jest wykorzystywanie w komunikacji materiałów bez rzetelnego sprawdzenia ich pochodzenia, w tym praw autorskich oraz historii.
Najciekawszy trend 2015
Najciekawszym trendem 2015 roku jest wzrost popularności youtuberów i ich profesjonalizacja. Potwierdza to pojawienie się pisma Tuba News i rosnące statystyki, jakimi mogą pochwalić się youtuberzy. Warto tutaj zwłaszcza zwrócić uwagę na gamerów, o których jeszcze w 2014 roku wiedziało tylko grono graczy. Dzisiaj stanowią oni ważną część polskiej vlogosfery. Trudno w tym miejscu nie wspomnieć także o Snapchacie, który w Polsce zaskoczył podwójnie. Po pierwsze przypadł Polakom do gustu i stał się bardzo popularny, czego nikt się nie spodziewał. Po drugie przerósł wszelkie oczekiwania związane z liczbą użytkowników. W efekcie korzysta z niego już ponad milion Polaków.
Trendy, które powinniśmy obserwować w 2016
Ciekawym trendem są platformy pozwalające na wideo transmisję na żywo np. Meerkat, Periscope i Blab. Zaistniały one dopiero w tym roku i nie doczekały się jeszcze spektakularnego wykorzystania przez marki. Tutaj pole do popisu jest spore i z pewnością najwięksi gracze czymś nas zaskoczą.
Wyzwania na 2016
Największym wyzwaniem na przyszły rok jest tworzenie śmielszego kontentu – mniej zapobiegawczego i standardowego. Cały czas brakuje mi w działaniach marek w social mediach odwagi i oryginalności, nie tylko tej objawiającej się błyskotliwym RTMem z okazji 5 bramek Lewandowskiego. Brakuje mi przede wszystkim konkretnej kampanii, która wyróżniłaby się na tle wszystkich dotychczasowych działań, zarówno kreacją, jak i wynikami.
Ocena obecnej kondycji branży (na podstawie wydarzeń bieżącego roku)
Pod koniec 2015 roku wiemy już, że na Facebooku świat się nie kończy, bowiem prężnie działamy też na Instagramie i stawiamy kolejne kroki na Snapchacie. Kryzysu nie zamiata się pod dywan, wydaje się oświadczenia i na tyle, na ile to możliwe, stara się wybrnąć z kłopotliwych sytuacji. Zdajemy sobie też sprawę z tego, że pierwszy lepszy kotek ze stocka nie wystarczy, żeby zaangażować fanów. Lepiej wykorzystujemy też narzędzia reklamowe, jakie mamy na Facebooku i Instagramie. Targetujemy, optymalizujemy i tworzymy coraz lepszej jakości kreacje – zaczęliśmy po prostu bawić się reklamą.
————————————————-
Mateusz Matczak
Community Manager, Lemon Sky J. Walter Thompson
Najważniejszy sukces 2015
Obecność wielu topowych marek na Snapchacie. Snapchat rośnie w siłę, wywołuje wiele emocji, a kluczowe marki nie pozostają wobec tego obojętne. Sukcesem 2015 roku jest dynamika platform w mediach społecznościowych. Facebook staje się passe. Snapchat wyznacza trendy – staje się swego rodzaju sprawdzianem dla marek. Odpowiada na pytanie czy marka podąża dziś za nowościami, nie boi się ich. Snapchat – jego rozwój oraz fakt, że marki coraz częściej inwestują w komunikację w tym kanale, to największy sukces roku 2015. Sukces, za którym stoi przede wszystkim otwartość i chęć rozwoju.
Największa porażka 2015
Bardzo bolesna wpadka marki Żytnia Extra. Osoba odpowiedzialna za publikację postu, który przedstawiał m.in. jedną z ofiar wydarzeń lubińskich usłyszała zarzuty prokuratorskie. Porażka pokazująca, że media społecznościowe to odpowiedzialność, z której coraz mniej osób zdaje sobie sprawę. Case ten pokazuje, że marki w social media działają jednokrotnie bez jakiejkolwiek strategii. Wrzucanie contentu bez celu, bez znajomości marki, bez wiedzy. Upadek ten pokazuje w pewien sposób to, że zarządzanie marką w mediach społecznościowych to ogromna odpowiedzialność. Bolesny przypadek, który przypomniał wszystkim, że ślady w mediach społecznościowych są niezmywalne.
Najciekawszy trend 2015
Trend, który zdominował rok 2015 to z całą pewnością selfie. Swój początek zawdzięcza przede wszystkim dobrze znanemu wszystkim „selfie oscarowemu’ w 2014 roku. Mimo upływu czasu – selfie stało się trendem w mediach społecznościowych. Trend ten niejednokrotnie determinował aktywność marek, które opierały swoje aktywacje na selfie w różnym wydaniu.
Trendy, które powinniśmy obserwowaś w 2016
Snapchat głównym kanałem w social media w 2016 roku. Kanał, który zaskoczy nas najmocniej. Rok 2016 to przepustka dla największych marek, których jeszcze tam nie ma.
Rok 2016 będzie również mocnym dowodem na to, że trendy na Twitterze będą odgrywać kluczową rolę w mediach społecznościowych. Twitter coraz mocniej staje się medium premium, który zbiera za sobą coraz to szersze gremium hard userów.
Wyzwania na 2016
Rok 2016 staje się wyzwaniem dla marek w obliczu środowiska gamerów. Świat gamingu zadaje coraz więcej pytań. Tylko najwięksi będą w stanie dostrzec w tym środowisku potencjał oraz odpowiednio go wykorzystać. Vlogerzy staną się kluczowym medium dla marek.
Rok 2016 będzie również wyzwaniem dla brandów, które swoją aktywność skupiają tylko i wyłącznie na Facebooku. Okaże się bowiem jeszcze mocniej niż kiedykolwiek, że nie jest on już głównym medium, które interesuje użytykownika w mediach społecznościowych.
Ocena obecnej kondycji branży (na podstawie wydarzeń bieżcego roku)
Media społecznościowe z roku na rok rosną w siłę dzięki nowym platformom komunikacji. To co rok temu było jeszcze w cieniu – dziś bryluje. Branża widzi potrzebę rozwijania skrzydeł – widać to po tym, kiedy marka przestaje być obecna tylko na FB. Kondycja branży wydaje się być dynamiczna – media społecznościowe w Polsce wchodzą na wyższy level. Branża czuje potrzebę obecności w social media w kilku kanałach jednocześnie. Coraz częściej aktywność marek przenosi się również z online do offline. Telewizyjne kampanie to nie wszystko co ma dziś do powiedzenia marka. Branża nie marnuje potencjału mediów społeczności – jest odważna, czuje potrzebę rozwoju i osiągania jakości, jaką posiadają globalne marki.
Najlepsza kampania/akcja 2015 roku
Akcja marki Johnie Walker we współpracy z Bogusławem Lindą – „Rób to, w co wierzysz”. Doskonałe połączenie wizerunku Lindy z utworem rapera Sokoła. Całość jest spójna, materiał video cieszył się ogromnym uznaniem w branży. Konsekwencja, estetyczny klip wraz z chwytliwym copy utworu rapera musiał być jednoznaczny z sukcesem marki. To najlepsza kampania w 2015 roku. Piękne zamknięcie roku.
————————————————-
Paulina Nazaruk
Social Media Specialist, Byss
Najważniejszy sukces 2015
Przyznam się, że mam spory problem ze wskazaniem jednego, największego sukcesu w social media w 2015 roku. Postanowiłam, że skupię się na tym, co w tej materii kombinuje nasz guru Mark Zuckerberg. Na początek kilka liczb: 900 milionów ludzi korzysta z WhatsApp, 400 milionów korzysta z Instagram, 700 milionów nie rozstaje się z Messenger i 700 milionów dyskutuje w aplikacji Grupy. Brzmi powalająco, prawda?
Tymczasem CEO Facebooka w 2015 na swojej liście „to do” odhaczył sporo punktów:
- Facebook tv – bitwa z YouTube trwa. Na tegorocznej konferencji f8 CEO Facebooka przedstawił możliwość umieszczania filmów z FB bezpośrednio na stronie www. Dodajmy do tego facebookowy algorytm, który podpowiada nam kolejne treści wideo warte naszej uwagi oraz wideo 360 stopni. Czy po wymieszaniu wszystkich składników w przyszłości otrzymamy telewizyjną wirtualną rzeczywistość?
- Facebookowa apliakcja Notify – która zaspokoi nasz ciągły głód informacji i pogłębi nasze FOMO. Oczywiście wszystko pod płaszczykiem uporządkowania tego, w jaki sposób konsumujemy informacje.
- Emoji zamiast starego „like” – użytkownicy Facebooka od dawna krzyczeli, że nie można wszystkiego lubić, a słowo „nie” ma zbyt negatywy oddźwięk. No więc kto się oprze słodkiej, smutnej emotikonce?
- Reklamy na Instagram – połączone z systemem reklamowym Facebooka są spełnieniem marzeń branży.
- Planowana możliwość przełączania kont na Instagram – idealny prezent na gwiazdkę dla każdego, kto obsługuje więcej niż jedno konto (lub nosi ze sobą więcej niż jeden smartfon).
- Wyszukiwanie postów publicznych marek i użytkowników na Facebooku.
- Facebook notes.
- Boomerang dla Instagram – hyperlapse i zapętlone video
- Słyszeliście o dubbed Aquila? Jeśli nie, to sprawdźcie co to.
Największa porażka 2015
Miodu już zasmakowaliśmy, teraz czas na łyżkę dziegciu, czyli największą porażkę w social media w 2015 roku. Ciężko nie nominować tu „kryzysu” marki Żytnia. Wszyscy wiemy, że popełniono kilka poważnych błędów: wykorzystano fotografię bez spojrzenia na prawa autorskie, nie sprawdzono kontekstu zdjęcia oraz posłużono się poważnym akcentem historycznym do słabej reklamy produktu. Zgodnie z zasadą „kto nie ryzykuje, ten nie ma” marka Żytnia, agencja oraz commuity manager dostali dość sporą nauczkę, która odbiła się echem (a może i rykoszetem?) w całej branży. Od sierpnia minęło trochę czasu i gdy wszyscy myśleli, że kurz już opadł, to nagle w internecie znów zawrzało, gdy prokuratura legnicka ogłosiła, że pracownicy agencji zostały postawione zarzuty „pomówienia jednej z osób widniejących na zdjęciu”. Nie pamiętam, by wcześniejsze kryzysy social media w Polsce miały swój ciąg dalszy w organach ścigania.
Najciekawszy trend 2015
Wszystko to, co wymieniłam w punkcie pierwszym stało się jednocześnie największym trendem w roku 2015. Facebook, Facebook i jeszcze raz Facebook, a wraz z nim: wideo, social media jako alternatywa dla wyszukiwarki Google, reklamy i social commerce, oraz content marketing.
Trendy, które powinniśmy obserwować w 2016
Trendy z tego roku, będą miały ogromny wpływ, na to, co będzie się działo w 2016. W działaniach w social media powinniśmy ponownie się skupić na: video (streaming, podcast), content marketingu (blogi firmowe, LinkedIn, Medium, Facebook notes). Nie zapominajmy także, że na pierwszy plan wychodzą aplikacje, które mogą w przyszłości zastąpić komunikację mailową w firmach: Slack (który łączy to, co email rozdzielił: komunikację i współpracę w jednym), Messenger, We chat.
Wyzwania na 2016
Największym wyzwaniem w social media w 2016 roku, będzie na pewno kwestia prywatności. Digital natives dyktują trendy w tej materii, a rosnąca popularność Snapchat tylko to potwierdza. Marketerzy będą musieli się skupić na powolnym odchodzeniu od zbyt inwazyjnych form reklamowych, ingerujących w prywatność internautów.
Kolejnym wyzwaniem może być nowy trend na buntowanie się przeciwko social media (co widać chociażby na przykładzie organizowania „non Facebook day”). Całkiem niedawno internet obiegł film, autorstwa modelki Esseny O’Neill. Wideo zapoczątkowało dyskusję na temat tego, jak mocno social media zakłamują rzeczywistość, zmuszają nas do bycia perfekcyjnymi i jak może to wpływać na psychikę użytkowników mediów społecznościowych.
Najlepsza kampania/akcja 2015 roku
Rok 2015 obfitował w kilka bardzo dobrych akcji w mediach społecznościowych. Spośród kilkunastu postanowiłam wybrać #ILookLikeAnEngineer. Ta kampania jest idealnym przykładem na to, jak spontanicznie działają media społecznościowe. Wszystko zaczęło się od ogłoszenia o pracę, które wywołało dyskusję na temat stereotypów, krążących wokół kobiet pracujących w IT. Ta spontaniczna akcja wygenerowała ponad 75 000 tweetów, przerodziła się w kampanię billboardową i crowdfundingową oraz uzyskała wsparcia takich gigantów jak LinkedIn, Microsoft, Genral Electric.
Część drugą podsumowania roku w kategorii Social Media przeczytasz tutaj>