Castrol #BeThe1, czyli jak marka staje się mecenasem młodych zawodników motocyklowych

Zaangażowanie oraz wiarygodność to najbardziej pożądane efekty każdych działań marketingowych. Jak sprawić, aby konsumenci zostali ambasadorami marki, a jednocześnie dać im coś naprawdę wyjątkowego?
O autorze
2 min czytania 2016-01-21

Marka Castrol postanowiła wciągnąć początkujących zawodników sportów motorowych w kilkumiesięczną akcję #BeThe1. Za pomysł i jej realizację odpowiada Grupa Kalicińscy.com.

Kto w dzieciństwie nie marzył o karierze kierowcy wyczynowego? Wiele młodych osób ma w swoim życiu etap, w którym zaczynają myśleć o ściganiu i zdobywaniu podium. Z jednej strony z uwagi na młody wiek i zasobność portfela, a z drugiej na pasję do dwóch kółek, podejmują decyzję o startach w motocrossie, FMX, MotoGP, czy zawodach stuntowych.

Im wcześniej młodzież rozpocznie treningi i starty w zawodach, tym większe ma szanse na zbudowanie kariery w motorsporcie. Zwykle zaczyna się od wsparcia rodziców. Jeśli wyrażą zgodę na zaangażowanie się w sport wysokiego ryzyka i zasponsorują pierwszy motocykl, drzwi do kariery zaczną się uchylać.

Niewiele jednak jest amatorów, którzy bez wsparcia marek sponsorskich, będzie mieć szansę na rozwinięcie skrzydeł i zostanie profesjonalistami. W każdej dyscyplinie motorsportu, poza talentem i ciężką pracą, wymagany jest duży wkład finansowy na sprzęt, części, płyny eksploatacyjne, kombinezony i… promocję.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W 2015 roku marka Castrol, w której portfolio wchodzą oleje silnikowe Castrol Power1 oraz środki smarne i pielęgnacyjne do jednośladów, postawiła właśnie na wsparcie młodych sportowców, którzy mają już za sobą pierwsze starty w zawodach motocyklowych.

Za pomocą platformy Castrol #BeThe1 umieszczonej w ramach Ścigacz.pl – największego serwisu motocyklowego w Polsce – marka Castrol nie tylko angażowała zawodników, ale przede wszystkim miała możliwość śledzenia ich postępów, a także poznawania osobowości oraz umiejętności zarówno sportowych, jak i tych związanych z kreowaniem własnego wizerunku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

„Od początku wiedzieliśmy, że jednym z ważniejszych kryteriów wyboru zwycięzców akcji, będzie to, czy i jak kształtują swój wizerunek online. Dlatego w ramach sekcj #BeThe1 daliśmy uczestnikom możliwość zamieszczania treści pochodzących z ich własnych profili w mediach społecznościowych – Facebooka, Twittera, Instagrama, YouTube’a czy Vimeo. Dzięki temu zabiegowi poznaliśmy ich prawdziwe oblicza, a jednocześnie treści, które dodawali na swoich profilach w #BeThe1 były szczere i niewymuszone.”Katarzyna Kaczanowska, Group Account Director.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Aktywność zawodników w ramach #BeThe1 z jednej strony opierała się na rozwoju ich własnych profili poprzez dodawanie treści z mediów społecznościowych, a z drugiej na podejmowaniu wyzwań w cyklicznych konkursach. Dzięki partnerstwie innych marek, zawodnicy mogli walczyć o nagrody cenne dla każdego motocyklisty. W puli nagród znalazły się kamery sportowe Sony Action Cam, komplety opon Dunlop, rękawice motocyklowe Shima, wyjątkowo wytrzymałe spodnie Draggin Jeans oraz bony na zakupy w sklepie Moto-Akcesoria.pl

Sam # był także szeroko wykorzystywany w social mediach. Rozprzestrzenienie akcji na lifestylowe kanały social mediowe dało możliwość pojawienia się marki w szerszym kontekście i ścisłego połączenia Castrol z młodym, dynamicznym motosportem.

W październiku została wyłoniona grupa 10 półfinalistów, którzy dzięki warsztatom mogli poznać tajniki budowania wizerunku w sieci i pozyskiwania sponsorów. Cała grupa widnieje także ma muralu we Wrocławiu przygotowanym przez agencję Ideamo w oparciu o pomysł agencji Kalicinscy.com.

Ostatecznie marka Castrol wyłoniła trzech zawodników, których będzie wspierała w 2016 roku.

„Cieszymy się, że akcja Castrol #BeThe1 udowodniła, że w Polsce rośnie popularność sportów motocyklowych, i że przy wsparciu dużych marek, takich jak Castrol, odkrywa się coraz więcej młodych talentów. Osobiście czuję wielką satysfakcję, gdy patrzę na młodych zawodników, laureatów #BeThe1 oraz ich pasję do sportu. Przyszłość należny do nich, a Castrol będzie im kibicował.”Jakub Kocur, B2B Marketing Specialist odpowiedzialny za z markę Castrol Power1.

Najważniejszym osiągnięciem akcji, poza zaangażowaniem grupy docelowej oraz uzyskania wiarygodnej społecznej rekomendacji, jest wartościowy content w postaci zdjęć i materiałów video, które prezentują w unikalny sposób produkty i markę Castrol, jak również partnerów akcji.

Podsumowującym akcję działaniem była realizacja materiału video z udziałem 10 półfinalistów, których wizerunki znalazły się na muralu we Wrocławiu.

Materiał filmowy został wyprodukowany przez należącą do Grupy kalicinscy.com Fog Content Agency.