W świecie zdjęć
Instagram to platforma służąca do publikowania zdjęć i krótkich filmików wykonanych telefonem komórkowym lub tabletem. Następnie dodaje się do nich filtry (w przypadku zdjęć), komentarz, popularne hashtagi i publikuje na swoim wallu. Materiały te mogą być udostępniane dalej, doceniane serduszkiem (odpowiednik polubienia na Facebooku) i komentowane.
ABC reklam na Instagramie
Reklamy na Instagramie można obecnie tworzyć w kreatorze reklam, Power Editorze lub w interfejsie API reklam na Facebooku. Pojawiają się w aktualnościach obok zdjęć osób lub kont firmowych, które są obserwowane przez danego użytkownika, a mogą mieć format kwadratu lub poziomej grafiki albo maksymalnie 30-sekundowego filmiku. Wszystkie reklamy na Instagramie mają ikonę „Sponsorowane”, a także przycisk call to action. Tekst reklamy zawierający maksymalnie 300 znaków, pojawia się pod zdjęciem lub filmikiem i buttonem z wezwania do działania.
Zobacz również
Popularniejszy od Snapchata
Jak pokazuje badanie Mobience między 4 a 10 stycznia 2016 roku zasięg Instagrama wyniósł 11% wśród użytkowników urządzeń mobilnych, co dało mu 8. miejsce wśród wszystkich aplikacji. Wyprzedził tym samym popularnego wśród nastolatków Snapchata (7%), Skype (8%), a także aplikację zakupową Allegro (10%).
Komu to się opłaca?
Instagram może stanowić dodatkowy kanał komunikacji dla marki, oprócz standardowego Facebooka. Dla wybranych branż inwestycja jest opłacalna chociażby ze względu na mniejszą konkurencyjność. Mniejsza liczba kont konkurencji, szybsze dotarcie użytkowników Instagrama nawet do mniejszej firmy. Potencjał Instagrama zaczynają dostrzegać te marki, którym zależy na real-marketingu, np. restauracje. Natychmiastowa obróbka zdjęć, bez potrzeby ingerencji grafika to dodatkowa korzyść dla firm.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Co jeszcze wiemy?
Użytkownicy Instagrama nie porzucają innych portali społecznościowych, na rzecz tego z filtrami fotograficznymi, wręcz przeciwnie mają cały pakiet social media w swoim telefonie, zarówno FB, Messengera, Snapchata, Google Plus. Oprócz tego – You Tube, Gry Google, OLX.pl. Młodzi użytkownicy mobilni naprzemiennie korzystają z portali społecznościowych, dlatego warto docierać do nich różnymi dostępnymi kanałami. Co ciekawe, użytkownicy Instagrama poświęcają podobny czas aplikacji Messenger (0:53:22), co aplikacji Instagram (1:01:15). Instagram wśród posiadaczy tej aplikacji, notuje także więcej unikalnych użytkowników tygodniowo niż Facebook (83%), Messenger (83%) czy YouTube (73%).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Warto zatem uwzględnić tę platformę w strategii marketingowej, ale trzeba pamiętać, że przekaz reklamowy musi być dopasowany do charakteru Instagrama, przyzwyczajeń jego użytkowników i wymogów samej platformy. Ważne jest także dopasowanie komunikatu do grupy docelowej i jej zachowań, w czym mogą pomóc takie badania, jak Mobience. Tylko wtedy inwestycja w Instagram przyniesie spodziewane efekty.
Źródło: materiały prasowe Spicy Mobile