Firma Diverse wykorzystuje w swojej strategii wiele technik pozyskiwania nowych subskrybentów, jednak dokładna analiza statystyk pokazała, że zastosowanie kodów rabatowych nie ma sobie równych.
Informacje o kliencie
DIVERSE jest jedną z wiodących polskich marek odzieżowych, na rynku od ponad 20 lat. Sklepy DIVERSE są zlokalizowane w ponad 200 punktach całego kraju, a marka sukcesywnie powiększa zasięg o nowe europejskie rynki, swoją ofertę dostosowując do zróżnicowanych wymagań klientów.
Zobacz również
Wyzwanie
Firma Diverse postawiła za główny cel powiększenie bazy adresowej oraz zwiększenie zaangażowania subskrybentów (większa liczba kliknięć w linki wiadomości i przejść na stronę sklepu internetowego).
Zrealizowany projekt
Na początku współpracy eksperci z GetResponse przeprowadzili kompleksowy audyt wszystkich działań email marketingowych firmy Diverse. Efektem było stopniowe wprowadzenie zmian w ramach działań email marketingowych.
Budowa bazy subskrybentów
Podstawowym narzędziem budowy bazy adresowej Diverse jest formularz zapisu na firmowej stronie internetowej. Oprócz adresu email użytkownik proszony jest o wskazanie płci oraz daty urodzin. Informacje te pozwalają na zastosowanie segmentacji i dopasowanie oferty do preferencji użytkownika (odrębna oferta dla kobiet i mężczyzn). Znajomość daty urodzin, może w przyszłości posłużyć do przygotowania indywidualnych kampanii urodzinowych dla każdego subskrybenta.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Firma prowadzi również akcje promocyjne na portalach społecznościowych, co pozwala dotrzeć do nowych użytkowników i znacznie zwiększa liczbę nowych subskrybentów.
Przygotowanie responsywnego szablonu newslettera
Aby docierać z kampaniami email marketingowymi do wszystkich odbiorców, należało w pierwszej kolejności przygotować responsywny szablon newslettera.
Responsywny szablon automatycznie dostosowuje wygląd wiadomości do rozmiaru urządzenia, na którym jest wyświetlany – użytkownicy mogą wygodnie obsługiwać maila na każdym urządzeniu: smartfonie, tablecie, laptopie, komputerze stacjonarnym, etc.
Dzięki zastosowaniu responsywnych szablonów kampanie email marketingowe są o wiele bardziej skuteczne – więcej osób może otworzyć wiadomość, zapoznać się z jej treścią i wykonać zawarte w niej call to action.
Kody rabatowe
Co jakiś czas marka Diverse realizuje ograniczone czasowo kampanie promocyjne z wykorzystaniem kodów rabatowych. Każdy subskrybent otrzymuje unikalny kod rabatowy do wykorzystania w sklepie stacjonarnym lub online na diversesystem.com.
Zdj. 2. Fragment wiadomości zawierającej unikalny kod promocyjny
Kampanie te są dodatkowo promowane za pomocą:
- reklamy w mediach społecznościowych
- na stronie diversesystem.com
- wsparcia PR
Optymalizacja
Do analizy kampanii email marketingowych firma Diverse wykorzystuje zaawansowane statystyki GetResponse. Pozwalają one na monitorowanie w czasie rzeczywistym najważniejszych wskaźników skuteczności przeprowadzonych kampanii email marketingowych, zaangażowania subskrybentów, mierzenie konwersji i optymalizację działań.
Efekty:
Statystyki pokazują, że baza adresów przyrasta równomiernie. Jednak w miesiącach, w których zostały przeprowadzone kampanie z wykorzystaniem kodów promocyjnych, firma odnotowała aż 10 razy większą liczbę nowych subskrybentów. Tak duży wzrost miał miejsce za każdym razem po przeprowadzeniu kampanii promocyjnej.
Szczegółowa analiza statystyk wykazała, że:
- wskaźnik otwarć wiadomości w kampaniach z wykorzystaniem specjalnych kodów promocyjnych był większy o 60%,
- segmentacja odbiorców ze względu na płeć i wysyłka spersonalizowanych wiadomości pozwala na osiągnięcie wysokiego wskaźnika klikalności.
Podsumowanie
Wyniki dotychczasowych działań email marketingowych firmy Diverse pokazują:
– korzyści płynące z wykorzystania profesjonalnej platformy do email marketingu, która pozwala na systematyczne budowanie listy adresów, przygotowanie responsywnego szablonu wiadomości, kompleksową realizację kampanii email marketingowych oraz zaawansowaną analizę skuteczności wszystkich działań.
– konieczność znajomości oczekiwań docelowych odbiorców, która pozwoli na przygotowanie atrakcyjnej zachęty i przeprowadzenie kampanii osiągającej fenomenalne rezultaty.
Ireneusz Klimczak
Ekspert ds. Content Marketingu w GetResponse. Zajmuje się przygotowaniem wartościowych i angażujących treści, które pozwalają klientom wykorzystać potencjał email marketingu. Znajdź go na Twitterze – @irekklimczak chętnie rozmawia o email marketingu.