W naszej ankiecie wzięły udział 104 czytelniczki. Ponad 68% z nich jest w wieku 25-35 lat.
Zobacz również
Niestety wyniki naszej ankiety jasno wskazują, że paniom nie podoba się większość reklam skierowanych do kobiet. Odpowiedź „rzadko mi się podobają” zaznaczyło ponad 66% z nich. 3,8% zaznaczyło „nie podobają mi się”, tylko 1,9% „podobają mi się” i 27,6% „większość mi się podoba”.
Przy pytaniu o marki, które rozumieją kobiety, najczęściej udzielane odpowiedzi to Dove (bezkonkurencyjny zwycięzca) oraz Always, dłuuugo za nimi Nike.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Tylko 1,9% ankietowanych stwierdziło, że reklamy nie traktują kobiet stereotypowo.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
16,3% czytelniczek odpowiedziało, że czują się dyskryminowane ze względu na płeć. 38,5% czuje się natomiast często dyskryminowane w reklamach.
W reklamach płeć piękną denerwuje przede wszystkim:
- wyidealizowany, sztuczny obraz kobiecego ciała
- tani erotyzm
- pokazywanie kobiet jako kur domowych (głównie reklamy produktów spożywczych i środków czystości), która
- piosenki o okresie i podpaskach
Oto wypowiedzi niektórych ankietowanych:
Co kobiety chcą zmienić w reklamach? 57,6% chce mniej stereotypów, 29,8% więcej normalnych, naturalnych kobiet.
Marketerzy – co Wy na to?