Pakowanie ma znaczenie – o unboxingu słów kilka

Pakowanie ma znaczenie – o unboxingu słów kilka
Jak Cię widzą, tak Cię piszą – to stwierdzenie nie powinno kończyć się tylko na wyglądzie sklepu internetowego, newslettera i reklamy. To stwierdzenie powinno ciągle brzęczeć z tyłu głowy i przypominać, że o klienta walczy się nie tylko do momentu zrealizowania przez niego zakupu.
O autorze
1 min czytania 2016-04-06

Przykłady, które zostaną przytoczone, pochodzą z branż zdominowanych przez kobiety, choć przecież nie tylko kobiety „kupują oczami”. To, że obraz ma wpływ na decyzje zakupowe, nie jest żadnym odkryciem. Jednak fenomen unboxingu zdaje się być traktowany nieco po macoszemu przez branże, które stricte z ekskluzywnymi ciuchami i kosmetykami nie są związane.

Moim zdaniem to błąd. Dodatkowe doświadczenie, jakiego doznaje klient po otrzymaniu zamówionego i wyczekiwanego towaru, zawsze jest wartością dodaną. Możemy postarać się o drobny gest, jak na przykład kartka z podziękowaniem. Taką prostą metodę wzbudzenia sympatii stosuje CoffeeDesk.pl.


źródło: www.instagram.com/p/BC8atZfF1BK/?tagged=coffeedesk

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Do odręcznie napisanej kartki dochodzi również pudełko tekturowe z sympatycznym napisem i logo firmy. Prosty i skuteczny sposób na wywołanie uśmiechu i zachęcenie do udostępnienia informacji wśród swoich znajomych.

Kolejnym sposobem na to, by klient poczuł się naprawdę wyjątkowo, to stylowe opakowanie samych produktów i drobny upominek. Produkty przesłane przez MintiShop.pl cieszą nie tylko oko kolorowym papierem z nalepką i logo, ale również słodzą. I to dosłownie. Do każdego zamówienia dołączana jest kultowa już krówka firmowa.

Słuchaj podcastu NowyMarketing


www.instagram.com/p/BDGPnZ1OllP

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się


www.instagram.com/p/BC8Fq0QExjD

Efekt prostego zabiegu jest całkiem przyjemny. Ilość udostępnień również spora. Wystarczy sprawdzić hashtag nazwy sklepu na instagramie. Klientka kupująca nawet nieatrakcyjny produkt opakowany w taki sposób poczuje się wyjątkowo.

Równie chętnie udostępniane są zapakowane produkty marki Clare Blanc, produkującej kosmetyki mineralne. Inwestycja w te kartoniki z pewnością się opłaciła.


www.instagram.com/p/BBAEwkSCltW


www.facebook.com/ClareBlancCosmetics/photos/pb.140837952782795.-2207520000.1458668972./384951978371390/?type=3&theater

Niewielkim kosztem wydrukowania kilku kartek, zakupienia kopert czy kolorowych papierów do pakowania prezentów, zamiast tradycyjnej folii bąbelkowej, uzyskamy efekt wyjątkowej na tle konkurencji przesyłki. I nie zawsze opakowanie samego produktu musi być opatrzone sprytnie umieszczonym lub nachalnie widocznym logo. Zadowolony i dopieszczony klient, który będzie rozpakowywał swoje własne zamówienie niczym prezent gwiazdkowy, będzie z radością robił za orędownika Twojej marki.


Przykłady od srdfclothing.com / bierzniepytaj.pl

Mistrzami pozytywnych doświadczeń podczas unboxingu są oczywiście marki luksusowe. Liderzy opinii, a w tym również blogerki, przygotowują wręcz osobne posty czy filmy dotyczące rozpakowywania zamówionych produktów. Te materiały zbierają ogromną liczbę wyświetleń na serwisach społecznościowych, co jest kolejnym dowodem na to, że to, jak będzie zapakowany dostarczany produkt ma ogromne znaczenie. Doświadczenie przy unboxingu ma dla konsumentów ogromne znaczenie, stanowi kolejną wartość dla samego produktu.