Czym charakteryzuje się i jak angażuje fan page zakupów grupowych?
Według sierpniowego raportu Fanpage Trends, Citeam.pl po wakacjach zdecydowanie objął prowadzenie w kategorii zakupy grupowe. – Latem zanotowaliśmy przyrost fanów aż o 20 proc. i przekroczyliśmy barierę 200 tys. Co więcej, Facebook jako dodatkowy kanał promocji ma realne przełożenie na obroty samego serwisu. W ostatnich miesiącach zauważamy, że nasi klienci coraz chętniej decydują się na zakup, po tym jak zobaczyli interesującą ofertę na fan page’u – wyjaśnia Izabela Jaskólska, Marketing Manager Citeam.pl.
Efektywność Facebooka – porównanie
Obecnie Facebook jako kanał promocji Citeam.pl plasuje się na szóstym miejscu pod względem źródeł ruchu na serwisie, a sam fan page jest bardziej efektywny niż promocja rabatów za pośrednictwem największych agregatorów zakupów grupowych, np. GoDealla czy Snuper.
Zobacz również
– Okres wakacyjny upłynął dla nas pod znakiem kampanii „Oderwij Się Lekko” , podczas której byliśmy aktywni reklamowo, m.in. emitując kampanie displayowe w sieci. W sierpniu zanotowaliśmy porównywalną liczbę wejść z fan page’a na serwis, co dzięki jednodniowej reklamie na stronie głównej jednego z największych polskich portali, notujących ponad 10 mln RU – dodaje Izabela Jaskólska.
Na uwagę zasługuje również wartość kuponu nabywanego na Citeam.pl bezpośrednio po przejściu ze strony firmowej na Facebooku. Dzięki odpowiedniemu doborowi ofert wartość kuponu nabywanego na serwisie jest wyższa od przeciętnej o około 57 proc.
Kto jest aktywnym fanem zakupów grupowych?
Treści generowane na stronie Citeam.pl są najbardziej angażujące dla grupy wiekowej 18-34, z minimalną przewagą osób w wieku 18-24. Kobiety stanowią 58 proc. fanów w kategorii „mówią o tym”, natomiast najbardziej aktywni użytkownicy piszą kolejno z Warszawy, Poznania oraz Krakowa.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– Na naszym fan page’u łączymy treści wizerunkowe, odnosimy się do aktualnych kampanii czy spraw bieżących z przymrużeniem oka. Posty ofertowe natomiast to nie tylko „suche” linki – staramy się przedstawiać aktualne rabaty w kreatywny sposób, dodając do nich konkretną historię – wyjaśnia Michał Głuszczuk z Citeam.pl, odpowiedzialny za komunikację w social media.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
I tak posty ofertowe, które wygenerowały największą ilość przejść do serwisu, to kolejno te nawiązujące do: zniżki do wykorzystania na PizzaPortal.pl (4,5 tys. przejść), oferty z prezerwatywami Durex (4,3 tys.), rabatu na wyposażenie AGD (2,1 tys.), a dalej zakupu soczewek kolorowych, rolek oraz kieliszków w oryginalnych kształtach.
Oderwij Się Lekko – angażujące posty z kampanii
W okresie wakacyjnym posty produktowe były przeplatane z wpisami związanymi głównie z kampanią serwisu „Oderwij Się Lekko”, która promowała tanie podróże za pośrednictwem zakupów grupowych. W jej ramach odbyły się także Mistrzostwa w Leisure Diving zainspirowane modą na zdjęcia osób „lewitujących” nad powierzchnią ziemi. Fotografie, choć naturalne, wyglądają jak po obróbce w Photoshopie.
Podczas pięciu eventów odbywających się w Aquaparkach w różnych regionach kraju skakało niemal 1000 osób, a do akcji spontanicznie przyłączyły się drużyny futbolu amerykańskiego. – Co tydzień publikowaliśmy obszerną galerię najlepszych zdjęć na naszym fan page’u. Co więcej, fotografie były spontanicznie udostępniane dalej przez osoby znajdujące się na zdjęciu, Aquaparki czy drużyny futbolowe – wyjaśnia Michał Głuszczuk, z Citeam.pl.
W ostatnim etapie akcji Citeam Leisure Diving Cup fani mogli głosować na najlepsze zdjęcia uczestników zawodów oraz graczy drużyn futbolowych za pośrednictwem specjalnej aplikacji.