złotewyprzedaże.pl należą do segmentu rynku e-commerce popularnie zwanego „flash sales”. Portal powstał w maju 2010 roku, już w pierwszym miesiącu działalności zarejestrowało się ponad 100 tys. użytkowników, dziś ich liczba wynosi już ok.1,5 mln osób i ponad 200 tys. fanów na Facebooku.
Na portalu organizowane są wyprzedaże znanych światowych marek, trwają one 5 – 7 dni, po czym towar nie jest już dostępny na portalu. Asortyment proponowany w sklepie to przede wszystkim odzież, obuwie, akcesoria, sprzęt RTV i AGD, a także luksusowa biżuteria. Ceny oferowanych produktów obniżone są nawet o 80% w porównaniu z regularnymi cenami w sklepach. Mimo tak wysokich obniżek cen, towar jest w pełni wartościowy, produkty są najwyższej jakości i nie ma mowy o uszkodzonych egzemplarzach. Produkty kupowane są bezpośrednio od producentów, przede wszystkim we Francji, Włoszech oraz Hiszpanii.
Zobacz również
Allegro:
Nie wspieramy konkurencji 😉
Blogosfera:
Planujemy start własnego bloga na początku listopada tego roku, będzie on przedstawiał nowinki ze świata mody, a także wszelkie informacje na temat marek dostępnych na naszym portalu oraz naturalnie o organizowanych przez nas wyprzedażach.
Prowadzimy również stałą współpracę z najbardziej cenionymi w Polsce blogerkami takimi jak: Charlize-mystery, Jessica Mercedes, Maffashion itd. Niewątpliwie jest to bardzo ciekawa forma promocji, trafiająca do dużej rzeszy użytkowników zainteresowanych zakupami on-line. Działania tego typu przynoszą zadawalające efekty dlatego też nie zaprzestajemy tego typu współpracy.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Cross-marketing:
Organizowaliśmy kampanie crossowe między innymi ze sklepem internetowym ModernForm oraz serwisem Sprzedajemy.pl. Istnieją jednak efektywniejsze formy pozyskiwania użytkowników, ale darmowego ruchu nigdy nie za mało 😉
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Darmowa dostawa:
Ze względu na „off-price-ową” specyfikę naszego sklepu, nie możemy sobie pozwolić na ukrywanie kosztów przesyłki w marży, dlatego rzadko stosujemy tego typu praktyki.
E-mail marketing:
Naszym głównym kanałem dotarcia do klientów jest newsletter z codzienną ofertą. Jest on przedstawiony w formie graficznej i prezentuje aktualną ofertę. Dociera do naszych użytkowników każdego dnia. Godziny wysyłki są różne. Ciągle to testujemy i optymalizujemy. Jak na razie nie wprowadziliśmy targetowania, ale pracujemy nad tym i od nowego roku newsletter przyjmie trochę inną formę. Co do personalizacji to nie wszyscy nasi Klienci podczas rejestracji wpisują imię i nazwisko ale Ci, którzy to zrobili otrzymują spersonalizowane wiadomości.
Facebook:
W tym momencie jesteśmy numerem jeden w Polsce jeżeli chodzi o budżet Social Ads, będziemy też jednym z pierwszych, którzy wykorzystają FB LOX, robiliśmy konkursy w czasach kiedy algorytm Facebooka działał inaczej.
Groupon i inne serwisy zakupów grupowych:
Jedna akcja z grouponem bez super rezultatów, w związku z tym nie planujemy powtórki
Klienci:
Klienci zlotewyprzedaże.pl to mieszkańcy całej Polski, w 70% przeważają kobiety, w wieku 25 +. Jak powszechnie wiadomo kobiety chętniej kupują, ponieważ często kierują się w swoich decyzjach impulsem. Zwroty i reklamacje na poziomie akceptowalnym, zgodnym ze specyfiką danych kategorii produktowych.
Lojalnościowe programy:
na razie brak, ale myślimy o tym.
Mobile:
Jak do tej pory nie, ale aktualnie pracujemy nad aplikacją na iPhone’a i iPady
Programy partnerskie:
Jesteśmy na etapie rozmów z PAYBACK – jeszcze nie wiemy czy warto.
Reklama internetowa:
RTB-Sociomantic, całą resztę sami niedługo zobaczycie 😉
SEO/SEM/Remarketing:
Korzystamy z każdej z tych form marketingu. Jak w każdym e-commerce SEM i SEO to ważne kanały pozyskiwania Klientów.
Targetowanie:
W tej chwili nasz mailing trafia do całej bazy, jednak w tym momencie pracujemy nad wprowadzeniem targetowania newsletterów.
Up-selling i cross-selling:
Ciężko wprowadzić cross-selling przy tak szybko rotującym asortymencie. W przypadku up-sellingu pracujemy nad odpowiednim modelem. Od nowego roku powstaną odpowiednie mechanizmy.
Wideo:
Nie korzystamy z tej formy prezentacji produktu, ale nie wykluczamy tego typu działań w przyszłości. W naszym modelu, kiedy produkty zmieniają się co kilka dni jest to nieopłacalne.
Viral, marketing szeptany, e-pr:
Nie prowadzimy tego typu działań, ani też działań czarnego pr, czego do końca nie można powiedzieć o konkurencji 😉
Znaczki, czyli certyfikaty i oznaczenia:
Rzetelna firma, Pracujemy nad „Przyjazny regulamin” i Trusted Shops.