Nationale-Nederlanden OFE zachęca do skorzystania z „okna transferowego”

Z początkiem tygodnia Nationale-Nederlanden, najczęściej wybierany przez Polaków Otwarty Fundusz Emerytalny (OFE), rozpoczęło kampanię radiową wspierającą tzw. okno transferowe.
O autorze
1 min czytania 2016-07-19

Spoty będą emitowane w stacjach tradycyjnych oraz internetowych. Ich bohaterem jest Karol Strasburger, który w humorystycznej konwencji zwraca uwagę na II filar systemu emerytalnego. Uczestniczy w nich także Wiktoria – postać znana z wcześniejszych kampanii firmy – zachęcająca do przekazywania składek częściowo do OFE i ZUS. 

Należy przypomnieć, że jeżeli nie będziemy zmieniać decyzji podjętej w poprzednim okienku transferowym w 2014 r. lub przy okazji wchodzenia na rynek pracy po zamknięciu poprzedniego okienka, to nie musimy składać żadnych deklaracji. Natomiast, jeśli decyzję, a tym samym miejsce przeznaczenia składki chcemy zmienić, to należy wypełnić specjalne oświadczenie.

Każdy pracujący może bowiem wybrać, gdzie trafi jego składka emerytalna. Są dwie możliwości:

  • dzielenie składki pomiędzy ZUS a OFE, do czego też zachęca Nationale-Nederlanden, 
  • oraz oszczędzanie tylko w ZUS. 

Jeżeli konsument zdecyduje się na przekazywanie części składki emerytalnej do jednego z OFE, a wcześniej tego nie robił, powinien dostarczyć do ZUS deklarację zgodną z urzędowym wzorem do 31 lipca br. – dokument o nazwie „Oświadczenie członka otwartego funduszu emerytalnego o przekazywaniu składki do otwartego funduszu emerytalnego”. Taki plik dostępny jest m.in. na stronie www.nn.pl. Po tym terminie, kolejna szansa na dokonanie takiej zmiany będzie możliwa za 4 lata, w okresie od 1 kwietnia do 31 lipca 2020 r. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przy czym osoby rozpoczynające swoją pierwszą pracę i dopiero włączające się do systemu ubezpieczeń społecznych, taką deklarację mogą złożyć w ciągu pierwszych 4 miesięcy od podjęcia pracy. 

Cała kampania obejmuje 4 spoty radiowe, które emitowane są w stacjach tradycyjnych – takich jak np.: RMF Classic, ZET Chilli, Trójka, ANTYRADIO, Złote Przeboje – oraz internetowych – m.in. Tuba.FM, eskaGO, Radio ZET online i RMFon. W ramach akcji Nationale-Nederlanden zostało także sponsorem audycji EKG i Raport Gospodarczy w radio Tok FM. Za produkcję materiałów odpowiada agencja Scholz & Friends. Planowanie i zakup mediów realizuje MEC. Wszelkie aktywności zaplanowane są na 2 tygodnie. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się