PKO Bank Polski jest jednym z nielicznych banków w kraju, który od lat prowadzi edukację finansową dla najmłodszych w wieku 5-13 lat, zarówno poprzez kompleksowe produkty – jak PKO Junior czy Szkolne Kasy Oszczędności, nowoczesne narzędzia, jak i aktywne działania komunikacyjne.
Aby przybliżyć dzieciom świat finansów już od najmłodszych lat, Bank wydaje kwartalnik „Brawo Bank” obecny na rynku w trzech wersjach: papierowej, elektronicznej oraz mobilnej. Realizując ideę „uczyć bawiąc”, bogato ilustrowana publikacja, oprócz przygód bohaterów – rodzeństwa Kasi i Kuby, gier oraz zabaw, zawiera wiele materiałów edukacyjnych, interaktywnych czy aktywizujących konkursów.
Zobacz również
Teraz, dzięki możliwościom jakie daje technologia AR, czytelnicy „Brawo Banku” uzyskują dostęp do dodatkowych treści, m.in. artykułów oraz gier i łamigłówek w trójwymiarowej odsłonie. Wystarczy na mobilnym urządzeniu zainstalować bezpłatną aplikację Brawo BankAR i podczas przeglądania drukowanej wersji magazynu przyłożyć ją do odpowiedniej strony, by zobaczyć więcej. I tak na przykład na ekranie smartfona lub tabletu przyłożonego do rysunku Kasi możemy zobaczyć bohaterkę w ruchu – jadącą na hulajnodze i usłyszeć jej głos, gdy zadaje kolejną zagadkę.
– Urządzenia elektroniczne w rękach dzieci to już codzienność i cieszy fakt, że coraz częściej są one wykorzystywane do zainteresowania nauką. Dlatego PKO Bank Polski, jako lider nowoczesnych rozwiązań, wyprzedzając innych, wprowadza aplikację z wykorzystaniem technologii Rozszerzonej Rzeczywistości Brawo BankAR. Atrakcyjna, nowatorska i skuteczna – tak wygląda edukacja finansowa najmłodszych w wydaniu PKO Banku Polskiego – podkreśla Agnieszka Kielichowska, dyrektor Biura Komunikacji i Odpowiedzialności Społecznej.
Rozszerzona Rzeczywistość (ang. Augmented Reality) to system za pomocą którego mogą łączyć się wymiary – rzeczywisty z wirtualnym tworząc nową jakość w interaktywnym czasie. AR jest wykorzystywana w różnych obszarach nauki i biznesu, np. w branży szkoleniowej, medycznej, czy lotniczej. Coraz częściej jest stosowana w edukacji, jako element wielu kursów. Niezaprzeczalną korzyścią AR jest uatrakcyjnienie przekazu i zachęcenie do zainteresowania tematem, co w przypadku edukacji finansowej dzieci jest nieocenionym wsparciem.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PKO Bank Polski ma w swojej ofercie innowacyjne produkty bankowe, takie jak oferta PKO Junior czy program Szkolne Kasy Oszczędności oraz nowoczesne narzędzia, m.in.: serwisy internetowe: junior.pkobp.pl, junior.inteligo.pl, aplikacja mobilna PKO Junior a także serwis www.sko.pkobp.pl i platforma SzkolneBlogi.pl. Ważną częścią tej edukacji są działania komunikacyjne prowadzone na bankowym portalu Bankomania.pkobp.pl z dedykowaną dzieciom częścią, czy w leksykonie Bankowiki –w specjalnej kategorii Finansowe abecadło. Wszystkie przygotowane z myślą o najmłodszych wydawnictwa, w sposób obrazowy, a czasem humorystyczny wyjaśniają terminy związane z ekonomią i bankowością. Część z nich ilustrują materiały wideo dla dzieci i z ich udziałem. Atrakcyjność kwartalnika „Brawo Bank” podkreśla certyfikat Znak Jakości Kid Zone, czyli synonim najwyższej jakości i wiarygodności, jakim wyróżniane są projekty i firmy dla których orientacja na rodzinę i dzieci oraz najwyższa jakość, to priorytet w działalności biznesowej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PKO Bank Polski od lat prowadzi wielopoziomową edukację finansową zarówno wśród dzieci, jak i dorosłych, także pracowników. Jej podstawowymi narzędziami są wydawnictwa – „Nasz Bank” kwartalnik wewnętrzny, jego wersja elektroniczna e-Nasz Bank oraz portal Intra, a także poradnik finansowy dla klientów „Bankomania” dostępny w wersji papierowej, elektronicznej i mobilnej. Aktywnym elementem tych działań jest portal Bankomania, obecnie jedyny w kraju inkluzywny portal edukacyjno-ekonomiczny, którym zainteresowanie wzrosło o 500 proc. w ciągu roku.
Działania edukacyjne PKO Banku Polskiego przynoszą wymierne efekty, a wykorzystywane do tego celu narzędzia doceniają specjaliści. PKO Bank Polski był wielokrotnie nagradzany, w licznych kategoriach i konkursach, m.in. agencji Agape czy Polish Content Marketing Szpalty Roku. Bank był wyróżniany np. za cykl edukacyjnych filmów wideo z udziałem dzieci publikowany na portalu Bankomania, za swoje projekty komunikacyjne, jak portal Intra, portal i magazyn „Bankomania”, „Brawo Bank” oraz „Nasz Bank” a także unikalny leksykon elektroniczny Bankowiki, który jako dobry przykład znalazł się w tegorocznym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2015” przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.