To wielki zwrot w wizerunku festiwalu istniejącego na polskiej mapie kulinarnych wydarzeń od 11 lat. W tym roku odbywa się pod hasłem Zjedz na Polu!
Małopolska postawiła w kampanii na niezwykle modny w ostatnich latach street food. We wrześniu i październiku w wybranych miastach województwa pojawia się foodtruckowe miasteczko oferujące menu przygotowane na bazie regionalnych i tradycyjnych produktów.
Zobacz również
Na uczestników festiwalu czeka m.in. strefa chillout, w której można zrelaksować się, posmakować ulubionych potraw czy posłuchać muzyki. Zadbano także o atrakcje dla najmłodszych jak również dla tych nieco starszych, którzy w strefie rowerowych tandemów mogą „wykręcać” kilometry dla swojego miasta i bić rekord w przejechanych kilometrach. Na koniec całego dnia pełnego smaków i aromatów na gości festiwalu czeka kino plenerowe i projekcja filmu „Ugotowany”.
Województwo chce w ten sposób zaprezentować Małopolskę jako region podążający za trendami, także w zakresie promocji kulinarnego dziedzictwa Małopolski. Atrakcyjna formuła promocji regionalnych i tradycyjnych produktów i potraw ma trafić do nowej grupy odbiorców, szczególnie ludzi młodych.
Właśnie z tego powodu finał kampanii zostanie połączony ze znaną w naszym regionie imprezą kulinarną Najedzeni Fest organizowany pod nazwą Najedzeni Fest Małopolskim Smakiem, która odbędzie się w dniach 15-16 października w Forum Przestrzenie w Krakowie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Województwo zadbało także o spójny wizerunek wydarzenia. Foodtrucki biorące udział w festiwalu posiadają wyraźne akcenty nawiązujące do logo województwa oraz kampanii wizerunkowej festiwalu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za koncepcję i realizację tegorocznej edycji Małopolskiego Festiwalu Smaku odpowiada krakowska agencja Especto. Firma zajęła się także obsługą medialną. Spot promujący kampanię – zgodnie z pomysłem Departamentu Marki Małopolska w urzędzie marszałkowskim – wykonało Centrum Mediów AGH, a jego emisja została wykupiona w TVN oraz systemie Urban Mix: m.in. w TVN24, Discovery, TLC, Canal Sport, AXN, FOX czy National Geographic.
W ramach kampanii w największych miastach Małopolski umieszczono billboardy promujące wydarzenie. Impreza promowana jest także w mediach społecznościowych: na Facebooku i Instagramie w formie ogłoszonego właśnie konkursu zdjęć z festiwalu.
Ambasadorem kampanii jest Sebastian Schrom – uczestnik telewizyjnego programu „Hell’s Kitchen”, który w foodtruckowej kuchni na zmianę z uznanymi szefami kuchni małopolskich restauracji, prowadzi pokazy gotowania. Każdy gość festiwalu może skosztować potraw i wypieków serwowanych przez kuchnię.
Po wydarzeniach zorganizowanych do tej pory w Krakowie (28 sierpnia), Skawinie (3 września), Miechowie (4 września), Nowym Targu (11 września), kolejne odbędą się w Krzeszowicach (18 września), Tarnowie (25 września), Wadowicach (2 października). Finał kulinarnej podróży po regionie nastąpi w Krakowie w dniach 15-16 października w Forum Przestrzenie.