– Nest Bank to bank, na którym można polegać niezależnie od okoliczności, dzięki któremu rodzina będzie mogła bezpiecznie rozwinąć skrzydła – przypomina Maciej Pichlak, dyrektor marketingu w Nest Banku. – Naszą ofertę kierujemy do rodzin, które poszukują bezpieczeństwa, stabilności i solidności, nie zaś modnych, ale często niebezpiecznych, produktów finansowych.
„Nest” to po angielsku „gniazdo”. I to wartości, które gniazdo symbolizuje, takie jak bezpieczeństwo, opiekuńczość, zaradność legły u podstaw budowy całej platformy komunikacyjnej banku. Kluczową w niej postacią jest Pan Ignacy, który komentuje rzeczywistość w lekki, czasami zabawny sposób. Jednak zawsze odnosi się do ponadczasowych zasad i wartości, którym hołduje. Pan Ignacy to przede wszystkim ojciec i dziadek, który daje oparcie i pomoc swojej rodzinie, pomaga w wychowaniu wnuczków i jest dla nich wzorem moralnym. W reklamach Nest Banku to właśnie on podpowiada i aprobuje bank, który postępuje według uczciwych, ponadczasowych zasad.
Zobacz również
Historie, które Nest Bank opowiada w swojej komunikacji, to rzecz o rodzinnych wartościach – ważnych zarówno dla klientów, jak i dla banku. Telewizyjne spoty przypominają, że szacunek do pieniądza to podstawa, oraz jak wielką wartością jest wzajemne zaufanie, kiedy inni mogą na nas polegać.
Nest Bank kieruje ofertę do klientów indywidulanych i mikroprzedsiębiorstw, mocno akcentując pozycję rodziny w swojej grupie docelowej. Dlatego również w stworzonej platformie komunikacyjnej widzimy typową polską rodzinę. – Chcieliśmy, aby nasi potencjalni klienci mogli identyfikować się z bohaterami spotu, aby odzwierciedlali oni ich potrzeby i aspiracje – wyjaśnia Maciej Pichlak.
Również wybór miejsca, w którym rozgrywa się akcja spotów wprowadzających markę Nest Bank, jest nieprzypadkowy. To malowniczy mały ryneczek, który można znaleźć w każdym Polskim mieście. Drzewo, ławeczki, zegar na wieży, niska zabudowa to jego charakterystyczne elementy. – To obraz małej społeczności, ludzi żyjących blisko siebie – dodaje Maciej Pichlak.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– W Nest Banku wiemy, że to jest ważne i chcemy być blisko naszych klientów. Dlatego budujemy sieć placówek również w mniejszych miastach. Szyld Nest Banku zdobi już 27 oddziałów własnych i 65 placówek franczyzowych. Planowane są zarówno dalsza rewitalizacja oddziałów własnych, jak i kolejne otwarcia placówek partnerskich (do końca roku ma być ich ponad 80, a w niedalekiej przyszłości nawet 300).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W telewizji pojawią się zarówno spoty wizerunkowe, jak i promujące flagowe produkty banku: darmowe konto osobiste i konto oszczędnościowe z premią Nest Rodzinne Oszczędności.
Platforma kreatywna, na której opiera się komunikacja Nest Banku, została zbudowana w oparciu o naukowe podejście, angażujące nie tylko interdyscyplinarny zespół ekspercki, ale również psychologa i badaczy wykorzystujących techniki metaforyczne i semantyczne. Pozwoliło to wykreować świat idealnie odzwierciedlający potrzeby emocjonalne wybranej grupy docelowej.
W ramach rebrandingu uruchomiona została nowa strona internetowa www.nestbank.pl, przez którą można założyć konto osobiste i otworzyć lokatę (również nie będąc klientem banku). Nową szatę graficzną otrzymała także bankowość internetowa i aplikacja mobilna.
Za opracowanie platformy kreatywnej oraz produkcję spotów telewizyjnych odpowiedzialna była agencja Unlimited, natomiast za planowanie, zakup i optymalizację kampanii odpowiada Agencja Komunikacji MEC.
Kampania wprowadzająca markę Nest Bank w mediach zasięgowych wystartuje na początku listopada. Działania są zaplanowane w ujęciu ciągłym. Główne kanały komunikacji to TV oraz szerokie spektrum działań w środowisku digital. Pozostałe kanały (OOH/Kino/prasa) mają funkcję wspomagającą i używane będą taktycznie.